  • 1. Data: 2009-07-14 09:29:43
    Temat: Polarek Praktika?
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Witam
    Mam takie pytanko - czy ktoś może wyrazić opinię na temat tego polarka

    Firma chyba ok? Cena bardzo zachęcająca.

    pozdr
    Olek

  • 2. Data: 2009-07-14 10:13:30
    Temat: Re: Polarek Praktika?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Firma chyba ok? Cena bardzo zachęcająca.

    Disiejsza Praktica/Pentacon niewiele ma wspolnego z firma
    sprzed upadku Muru.

    Filtry podobno sa produkowane przez/dla zakladow
    Schneider-Kreuznach, i (rowniez podobno) od strony
    mechanicznej sa bardzo przyzwoicie wykonane.

    Niestety - nigdzie nie ma takich malo istotnych detali
    jak np. informacja o powlokach. Ze juz o samplach
    nie wspomne.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2009-07-14 17:18:31
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Vituniu napisał:

    > Disiejsza Praktica/Pentacon niewiele ma wspolnego z firma
    > sprzed upadku Muru.

    Krój czcionki? :-)
    A poważnie, to pod nazwą "Praktica" obecnie jest sprzedawane totalne
    badziewie - wystarczy w sieci poszukać co tam bywa. Zresztą tak samo
    została sprostytuowana Exacta. Jakieś breloczki z cyfrową ramką,
    tandetne lornetki, aparaciki wielkości breloczka o rozdzielczości 0,1
    MPix itp. Dno.
    Nie wiem kto jest właścicielem nazwy ale to tylko i wyłącznie nazwa a
    nie renoma. Na towary z takimi napisami bardzo bym uważał i bez w miarę
    uczciwego testowania nie kupował. To nie Hoya, B+W, czy Marumi.
    Co do produkcji przez/dla Schneidera, to moim zdaniem jakoś to dziwne
    brzmi - prędzej jest chwytem marketingowym. Schneider jest jeszcze na
    tyle dobrą firmą, że swoje wyroby może sprzedawać pod własną nazwą. Być
    może sprzedaje bloki szkła. Reszta, czyli cięcie, szlifowanie,
    polerowanie, nakładanie powłok, oprawianie, kontrola techniczna - należą
    do obcej firmy. Trochę dużo tej "reszty".
    Zalecam dużą ostrożność.
    Maciek

  • 4. Data: 2009-07-14 18:27:26
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Olek wrote:
    > Witam
    > Mam takie pytanko - czy ktoś może wyrazić opinię na temat tego polarka
    >
    > Firma chyba ok? Cena bardzo zachęcająca.

    Nie firma tylko popłuczyny w postaci marki. Polarek posiadam i jest
    średnio-słaby.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj