  • 1. Data: 2012-12-29 17:03:49
    Temat: Polakowo autostradowo
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Byl wczoraj maly wypadek (6 aut) na obwodnicy Krakowa (A4) za wezlem na
    Skawine. Link do filmiku na dole. Korka bylo kilka kilometrow, bo w
    tamtym miejscu jezdnia byla zwezona. Jakis czas wszyscy grzecznie stali,
    az tu nagle po pasie awaryjnym MYYYK jedno auto, drugie auto, trzecie
    auto az w koncu ruszyla cala kolumna slepo nasladujacych. Jedno auto
    wystarczylo zeby znalazla sie banda odwaznych. I moze rzeczywiscie
    niektorzy jechali tylko do wezla zeby zjechac, ale jakos w to nie
    wierze, bo ostatecznie zakonczylo sie tym, ze pas awaryjny stal (jakis
    kreatywny tirowiec go zablokowal), a pozostale jechaly. I pozniej
    wiekszosc z tych aut, ktore widzialem na pasie awaryjnym, wjezdzala z
    powrotem na normalne pasy. Nie mowia teraz na kursach do czego sluzy pas
    awaryjny? Czy moze dla wiekszosci jest to marnujaca sie przestrzen na
    autostradzie i trzeba ja odpowiednio spozytkowac? Na szczescie karetka i
    inne sluzby jechaly jak jeszcze pasa awaryjnego nikt nie blokowal, bo
    gdyby wtedy ten pas juz stal to ciekawe gdzie by sie wszyscy pomiescili.

    Tak to wygladalo. Film byl krecony niedaleko wezla (na Skawine), korek
    konczyl sie jakies 300m za nim. Normalnie na tym wezle zjezdza kilka
    aut, a tu co, cala kolumna postanowila zjechac? I to ludzie z CB, ktorzy
    wiedzieli, ze korek zaraz za wezlem sie konczy.
    https://vimeo.com/56464574

  • 2. Data: 2012-12-29 17:08:39
    Temat: Re: Polakowo autostradowo
    Od: Maurycy Poszepszyński <s...@a...com>

    Użytkownik - neoniusz napisał::
> [...]
    > aut, a tu co, cala kolumna postanowila zjechac? I to ludzie z CB, ktorzy
    > wiedzieli, ze korek zaraz za wezlem sie konczy.

    A tak naprawdę - chciałeś pokazać korek czy deskę rozdzielczą? ;-)

  • 3. Data: 2012-12-29 17:12:31
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    On 29.12.2012 17:08, Maurycy Poszepszyński wrote:

    > A tak naprawdę - chciałeś pokazać korek czy deskę rozdzielczą? ;-)

    Siedzialem na tyle gleboko (i dosc wysoka deska), ze musialbym wysoko
    podniesc reke, zeby nagrywac jedynie droge. A poza tym bardziej bylem
    zainteresowany niewjechaniem w dupe tirowi niz kreceniem :)

  • 4. Data: 2012-12-29 17:26:46
    Od: "adam" <a...@a...pl>

> [...]
    > a tu co, cala kolumna postanowila zjechac? I to ludzie z CB, ktorzy
    > wiedzieli, ze korek zaraz za wezlem sie konczy.

    Niestety nie potrafimy jeszcze jezdzic autostradami (czesto jezdze A1 i A4
    na slasku),
    notoryczny blad to jazda srodkowym pasem gdy inne sa wolne.
    Uwazam ze jazde pasem awaryjnym powinni surowo karac (nawet 500PLN i 10pkt),
    bo faktycznie jak bedzie wypadek to sluzby nie dojada np. w ciagu 5 minut a
    15
    zanim wszyscy gdzies sie poupychaja na swoich na pasach.
    pzdr
    Adam

  • 5. Data: 2012-12-29 18:26:18
    Od: RedLite <y...@b...von.pl>

    W dniu 2012-12-29 17:08, Maurycy Poszepszyński pisze:

    > A tak naprawdę - chciałeś pokazać korek czy deskę rozdzielczą? ;-)

    Pokaż mi swoją deskę rozdzielczą, a powiem ci kim jesteś?

    --

    RedLite

  • 6. Data: 2012-12-29 18:49:05
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-12-29 17:03, neoniusz pisze:
    > Byl wczoraj maly wypadek
    A ja powiem tak:
    skoro prawodawcy robią na w c..ja co i rusz i to tak zwany obywatel
    (czyli ten, który musi się obywać bez pewnych rzeczy np. bez dobrego
    prawa) nie ma szacunku do tak zwanego "prawa". I tak będzie tak długo
    dopóki będzie zabawa w podchody.
    Zabawy te polegają na tym, że prawodawca mówi nam, że wprowadza nowe
    przepisy odnośnie refundacji leków i że będą one teraz tańsze a
    faktycznie stają się droższe. Albo mówi nam, że wprowadza się nowe
    przepisy drogowe dla naszego bezpieczeństwa, a w rzeczywistości chodzi o
    bezpieczeństwo ministra finansów i skok na naszą kasę.
    Nie wiem, jak to rozwiązać, bo sytuacja przypomina skłócone małżeństwo,
    gdzie prędzej jedno drugiemu wsypie trutkę do zupy, niż wyciągnie rękę
    do zgody, przyzna się do swoich błędów i poprosi, żeby dać sobie szansę
    od nowa. Może przydałby się nam jakiś dyktator na miarę Piłsudskiego,
    albo Partia Kierowców z poparciem 30% - nie wiem.
    Jeżeli znikną bez sensu postawione ograniczenia, które są tylko po to,
    żeby "chłopcy radarowcy" mogli wydajnie polować na jelenia, to w końcu
    zaczniemy szanować prawo. Wymaga to jednak działania nie tylko ze
    strony, która jest prawu podporządkowana ale też z drugiej, która to
    prawo tworzy.
    Jacek

  • 7. Data: 2012-12-29 18:49:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup
> [...]

    >zjechac? I to ludzie z CB, ktorzy wiedzieli, ze korek zaraz za wezlem sie

    Ale co w tym dziwnego, że ludzie chcą zjechać z autostrady na której jest
    zator?
    No chyba, że Twoje "korek stał" oznacza iż faktycznie korek jechał, tylko
    powoli.

    Bo jeśli faktycznie stał, to jaki był sens czekania np. 1 h, tylko dlatego,
    że ktoś boi się zjechać najbliższym zjazdem i wjechać następnym, tylko
    postanowił sobie postać na autostradzie?

  • 8. Data: 2012-12-29 19:36:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:
> [...]
    > dlatego, że ktoś boi się zjechać najbliższym zjazdem i wjechać
    > następnym, tylko postanowił sobie postać na autostradzie?

    bo pasa awaryjny służy do dojazdu służb albo do postoju zepsutego auta a nie
    objeżdżania korka, też widziałem taki numer że efektywnie pas awaryjny sie
    tez zablokował, była w sam raz zima i ciekawe jak miała np w mniejsze
    niebezpieczne dojechać karetka czy pługo piaskarka.

  • 9. Data: 2012-12-29 20:05:23
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Witam,

    > ostatecznie zakonczylo sie tym, ze pas awaryjny stal (jakis kreatywny
    > tirowiec go zablokowal)

    Czyli ewentualne zagrozenie spowodowal kreatywny tirowiec, a nie ci, co
    wprawdzie wbrew przepisom, ale jednak przyczyniali sie do rozladowywania
    korka.
    Zazwyczaj w takich wypadkach informuje takiego kreatywnego, ze nagram
    jego zachowanie, co w 100 skutkuje zaniechaniem tamowania ruchu i
    bluzgami pod moim adresem na CB. Cieszy mnie to o tyle, ze wiem dzieki
    temu, ze ci kreatywni doskonale wiedza, ze ich zamiary sa wbrew prawu,
    szkoda, ze nie wiedza sami z siebie jak bezdennie glupie sa ich zamiary.
    Witam,

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2012-12-29 20:21:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek s...@o...pl ...

    > Zabawy te polegają na tym, że prawodawca mówi nam, że wprowadza nowe
    > przepisy odnośnie refundacji leków i że będą one teraz tańsze a
    > faktycznie stają się droższe.

    Uważaj grząski temat. Np. leki któe kupuje się u mnie w domu - staniały.

    Ale słuchając ministra )a lekarze tego niestety nie prostowali) trudno było
    wyłapać, o jakich cenach mówi.
    To że lek jest tańszy, nie oznacza, że pacjent będzie mniej płacił.

    Te wszystkie zmiany sąnakierowane na to, żeby producenci obniżyli ceny (i
    co ciekawe często tak się stało)
    A pacjent - raz płaci mniej raz więcej - pewnie jeszcze killka zmian list
    cen dla refundowanych leków, żeby wyłapać wszystkie dziwne sytuacje i nagłe
    kilkukrotnie podrożałe leki.