eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPolacy nie jeżdzą szybko.Re: Polacy nie jeżdzą szybko.
  • Data: 2015-04-09 21:27:04
    Temat: Re: Polacy nie jeżdzą szybko.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał
    W dniu .04.2015 o 17:59 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
    >> Da sie, ale miales posadzic sie w roli kierowcy, obejrzec w GSV i
    >> zadecydowac gdzie jedziesz.
    >> Polecam :-)

    >Jak bym jechał na autostradzie na oparach to bym wypatrywał takich
    >tablic:
    >https://www.google.pl/maps/@51.035692,16.620737,3a,
    75y,292.17h,99.2t/data=!3m4!1e1!3m2!1sbFy-VOG2wu2Nqe
    4IrhmiBg!2e0

    Ale tam nic o CPN nie pisze :-)

    >Dają szansę na powrót do cywilizacji, jeśli ktoś bez CB i navi to
    >może jakiegoś chłopa na furmance spotka, który pokieruje do
    >najbliższego cpn w PGR :-)

    Ale skad masz wiedziec, ze cywilizacja to Kostomłotach, a nie na
    autostradzie ?
    A prawda, w Polsce zyjemy, tu u nas nie ma stacji na autostradach :-)

    >No i jest:
    >https://www.google.pl/maps/@51.036807,16.616742,3a,
    75y,314.21h,89.88t/data=!3m4!1e1!3m2!1sC1ioE0hTsO39J
    XWeUNhRQQ!2e0

    Jest, ale trzeba wypatrzec miedzy tirami.
    Tylko ze ... zobacz 1500m dalej :-)

    >Eee, nagranie tendencyjne :-) - nie da się zjechać:
    >https://www.google.pl/maps/@51.042157,16.597533,3a,
    75y,312.4h,105.35t/data=!3m4!1e1!3m2!1skG2k66iIxqQeT
    osUFY19ug!2e0

    No, jak tira akurat wyprzedzasz, to sie nie da.
    A nic wczesniej nie sugeruje, ze akurat tu trzeba skrecic w prawo !

    Jak masz dobry wzrok, to dojrzysz stosowny znak na koncu tego zjazdu
    ... ale lepszy niz sokoli i w dodatku okularki Bonda (z rentgenem)
    trzeba,

    >> No, ja jak jade to najpierw spogladam na paliwo.
    >> Choc zdarzalo mi sie wracac na oparach, bo nie zawsze chce sie
    >> czlowiekowi zatrzymywac pol godziny przed lozkiem :-)

    >To kwestia charakteru lub wieku. Każdy wiek ma swoje prawa.
    >Aktualnie jestem na etapie takim, że zawsze mam paliwa ponad rezerwę,
    >pełny zamrażalnik i kilka stów w portfelu.
    >Byłem oczywiście i na etapach pośrednich, w których powyższe to była
    >jakaś pier..ona utopia.

    Nie, tu nie o portfel chodzi, po prostu nie chce sie zatrzymywac,
    tankowac, gdy czlowiek zmeczony, do celu np 30km, a paliwa powinno
    starczyc na co najmniej 50 ...

    >>> Przypomina o radarach i pomaga przy wyborze np stacji paliw. Na
    >>> liście rozwijanej mam pokazane stacje z nazwą i odległością.
    >> Dobra strategia, ale postaw sie w roli zagranicznego turysty, albo
    >> zaniedbaj aktualizacji mapy - jedziesz nowa droga, nawigacja mowi
    >> "jestes w polu", do stacji 3 km ... ale za barierka itp :-)
    >Jak jestem zagranicą dodatkowo mam gotówkę. Wiele razy miałem
    >sytuację, że bramki na autostradach nie czytały mojej super duper
    >wypasionej karty kredytowej, lub trafiałem korek na 4h stania w
    >35st. upale. Nie dopuszczam do jazdy bez co najmniej 1/3 baku.

    Zima po Niemczech to co najmniej 1/2.
    Nigdy nie wiadomo, czy nie trzeba bedzie 2 dni stac.
    Ale latem we Francji strajkuja kierowcy cystern :-)

    >Tam poza tym jest łatwiej - większość dużych sieci stawia na
    >autostradach tablice z informacją ile masz do stacji (niezależnie od
    >znaków drogowych). Wiesz, że za 40km będziesz miał następny
    >AutoGrill, Agip czy inny Star.

    To sie u nas tez zdarza ... tylko jak widac - nie zawsze, niejasno ..
    pare km od autostrady :-)

    >> Poza tym ... ladnie pokazuje ?
    >> Bo wiesz, do tej najblizszej 5 km to moze sie trzeba cofnac,
    >> kolejna za 20 km ... ale do niej sie trzeba cofnac 10 km itd ..

    >W trybie "jazdy" pokazuje rzeczywistą odległość do stacji która jest
    >po trasie. Czyli nie będę się musiał cofać, ale np. zjechać z
    >autostrady/eski.

    Zjechac, po czym np sie cofnac boczna droga o 5 km w kierunku startu,
    po czym wrocic te 5 km do wjazdu :-)

    >> No, w wielu nawet nie ma.
    >> Ale dawniej mialem LPG, zbiornik starczal na ~350km, to sie
    >> czesciej tankowalo.
    >> Co prawda rezerwy bylo na 600km, ale serce bolalo :-)

    >Jak nie ma rezerwy to tym bardziej trzeba się pilnować. Wiele lat
    >jeździłem na gazie (miałem nawet zagazowane Tico) - nigdy mi się nie
    >zdarzyło aby mi zabrakło paliwa.

    Tymczasem jednak ADAC/RAC/AAA itp twierdza ze najczestsza przyczyna
    awarii/pomocy na autostradzie jest brak paliwa ...

    >>> Jak mi się zapali mogę jeszcze zrobić ponad 150km.
    >> Ale o tym wiesz, wiec spokojnie jedziesz dalej.
    >> Przeciez musi byc jakas stacja :-)
    >> I tak kilometry mijaja, a stacji nie widac.
    >> I trzeba kiedys podjac meska decyzje - jade do tej najblizszej,
    >> chocby to bylo cofanie o 10 km :-)

    >Tak jak pisałem to kwestia charakteru/wieku. Ja nie miałem takich
    >dylematów.

    Ale pierwsza stacja po zapaleniu moze nie wzbudzac zaufania, albo byc
    pare km w bok :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: