-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pokorne ciele dwie matki ssie...
Date: Thu, 12 May 2022 12:16:35 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <t5imq3$cgl$1@news.icm.edu.pl>
References: <t5bs1q$tmo$1@news.icm.edu.pl> <t5c5kp$c9f$1@gioia.aioe.org>
<t5da1v$7to$1@news.icm.edu.pl> <t5hhsp$dg2$1@gioia.aioe.org>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 12 May 2022 10:16:35 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="12821"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.9.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <t5hhsp$dg2$1@gioia.aioe.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2703628
[ ukryj nagłówki ]W dniu 12.05.2022 o 01:46, Poldek pisze:
> W dniu 2022-05-10 o 11:08, ii pisze:
>> W dniu 10.05.2022 o 00:46, Poldek pisze:
>>> W dniu 2022-05-09 o 22:02, ii pisze:
>>>>
>>>> Tak se pojechałem koleją znowu przez Polskę.
>>>>
>>>> Zamiast 500zł za paliwo zapłaciłem 77zł. Plus oczywiście
>>>> eksploatację. Będę wracał to znowu oszczędzę. A jak powtórzę to
>>>> jeszcze raz to oszczędzę około 2kzł czyli tyle co chcą ode mnie za
>>>> przekroczenie o 69. Pozostaną punkty. O ile oczywiście nie
>>>> zakwestionuję metrologii policyjnej. Ale zostawmy to.
>>>>
>>>> Bardziej interesujące jest to, że ja za Wasze pieniądze jadę. Unia
>>>> dofinansowuje koleje do 2030 a Wy na tę Unię płacicie podatki.
>>>> Jestem takim samym pasożytem jak policjant. Płacicie mi za pracę,
>>>> emeryturę a teraz jeszcze za przejazdy :-) Pokorne cielę :-)
>>>
>>> Drogi dla samochodów są sponsorowane od zawsze przez całe
>>> społeczeństwo, jeżdżące i niejeżdżące), a paliwo do lokomotyw jest
>>> obłożone opłatą drogową (na asfaltozę).
>>
>> Co chcesz przez to powiedzieć?
>
> Ze rzeczywiste koszty budowy, utrzymania dróg nie są pokrywane nawet w
> znaczącej części przez kierowców. I to mimo opłaty paliwowej, akcyzy,
> VATu i czego tam jeszcze, co jest zawarte w cenie sprzedaży paliwa. Aby
> panicz sobie jechał po asfaltozie bezpłatnie (tzn. nie płacąc realnej
> ceny w postaci opłaty za przejechanie każdego kilometra "publicznej"
> drogi), to na to się składają WSZYSCY - ci co nie jeżdżą, co jeżdżą i ci
> co nienawidzą samochodów ze względu na hałas, spaliny i degradację
> samochodozą obejmującą systematycznie coraz większą część otoczenia - ci
> też się składają.
No tak, ale przez to mamy normalną gospodarkę. Babcia ma dekoder itp
itd. Natomiast .. ja pisałem o tym, że więcej dokłada się do kolei niż
do dróg. Bo jeśli bilet kosztuje 77 a paliwo 500 to chyba czujesz kto do
czego dokłada.
> Chcę powiedzieć, że młotoryzacja, jako całość opiera się na układzie o
> mafijnym charakterze. Ten układ zawarty jest pomiędzy branżą
> młotoryzacyną: producentami samochodów, części zamiennych, akcesorów,
> obsługi, firmami budującymi drogi, parkingi, stacje benzynowe, garaże,
> mosty, myjnie, opony, ubezpieczenia, wydobywającymi ropę,
> przetwarzającymi i transportującymi i sprzedającymi paliwa, smary i
> stal, plastik, beton, asfalt, lakiery, znaki i sygnalizatory i co tam
> jeszcze, a władzą, która na przestrzeni ponad stu lat od rozpoczęcia
> młotoryzacji została kupiona przy pomocy doskonale zorganizowanego,
> ciężko opłacanego lobbingu, propagandy, prania mózgu i przekonywania
> przy pomocy kalkulacji przekazywanych pod stołem, że opłaca się
> młotoryzować, bo władza będzie miała z czego czerpać podatki, a
> rzeczywiste koszty będą ponosić inni - największe planeta jako całość,
> ci co nie kochają młotoryzacji i zamiast smrodu, hałasu, zagrożenia
> wypadkami i degradacji otoczenia zniszczonego nadmierną rozbudową
> infastruktury, woleliby ciszę, czyste powietrze i móc bez strachu
> puszczać dzieci na dwór.
Kolej nie opiera się o taki układ? Nie jeszcze bardziej?
> Nie bez powodu zalew świata młotoryzacją rozpoczął się w kraju, który od
> swojego fundamentu opiera się na kradzieży (ziemi Indian), oszustwie
> (podsuwanie umów sprzedaży ziemi Indianom wcześniej spajanym alkoholem),
> ludobójstwie (eksterminacja Indian), niewolnictwie (sprowadzanie i
> eksploatacja murzynów z Afryki). To w USA niejawny układ koncernów
> młotoryzacyjnych wykupił działające sieci tramwajowe w miastach, żeby je
> zlikwidować i w ten sposób odebrać ludziom wybór/zmusić do korzystania z
> samochodów. Drugim krajem, na którym oparła się masowa młotoryzacja są
> faszystowskie Niemcy - Hitler używając więźniów wprowadził plan budowy
> autostrad i Hitler rozkazał produkcję pierwszego masowego samochodu
> osobowego w Europie, którego nazwał Volkswagen :-)
No ale to, że w przeszłości nakradziono nie przesądza o tym czy dzisiaj
jest dobre. Ludzie raczej z własnej woli korzystają z prywatnych
samochodów mimo wysokiej ceny przejazdu. Nie widzę tutaj wpływu lobbingu
tylko rzeczywiste korzyści. Jakoś nie korzystamy z pojazdów komunikacji
publicznej których nie brakuje. A kolej to już w ogóle ... główna
działka to cargo a nie przewozy osób.
Ogólny wniosek z twojego gadania byłby że powinniśmy do ciągnięcia
koniami wrócić.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.22 15:00 J.F
- 12.05.22 17:56 ii
- 15.05.22 15:55 ToMasz
- 15.05.22 21:07 ii
- 16.05.22 10:16 Mateusz Bogusz
- 16.05.22 13:05 J.F
- 18.05.22 10:02 Akarm
- 18.05.22 12:25 RadoslawF
- 18.05.22 14:21 Akarm
- 18.05.22 18:19 ii
- 19.05.22 00:45 RadoslawF
- 19.05.22 14:19 Akarm
- 19.05.22 15:05 RadoslawF
- 19.05.22 17:33 Akarm
- 19.05.22 18:08 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?