-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagr124.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pojemność akumulatora
Date: Fri, 26 Jul 2024 13:03:57 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1pp6wcc9vhern$.1cehj3f0liz4k.dlg@40tude.net>
References: <v73e8l$29dm3$1@paganini.bofh.team>
<1...@4...net>
<v753l9$2gp4r$2@paganini.bofh.team> <v75d28$21u43$1@news.icm.edu.pl>
<v7ievd$3tlo0$2@paganini.bofh.team>
<u...@4...net>
<v7vu2a$1ivu0$1@paganini.bofh.team>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aagr124.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.173.124";
logging-data="5131"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:6FHehB+PgnEF7c85SZDoZ/1tJic=
sha256:4qHBj4OitoUmRM57PHmg8wD91AremEv/qesPeZdMUfs=
sha1:f9L/VcdT2tEygd5a94gfx19Xhr4=
sha256:izkg5zyyt9zoPbEIi/n61ytvCRv/lspOVd/QqMDIIck=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2722917
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 26 Jul 2024 12:33:34 +0200, Trybun wrote:
> W dniu 21.07.2024 o 10:40, J.F pisze:
>> On Sun, 21 Jul 2024 09:56:24 +0200, Trybun wrote:
>>> W dniu 16.07.2024 o 11:04, Cyklista pisze:
>>>> Bo pytanie jaki to kupiłeś konkretnie ten akumulator. Bo na pewno nie
>>>> był to zwykły kwasiak jak go ładowarki zwykłe nie ładowały do końca. I
>>>> jak zabrakło tej końcówki czyli pełnego wysycania to i pewnie dlatego
>>>> padł tak szybko bo i pewnie rozładowywał się bardziej niż powinien.
>>> Kupiłem w sklepie żeglarskim, dedykowany do łodzi, i podobno kwasowy.
>>> Sprzedawca proponował mi jakiś żelowy, ale wybrałem kwasowy.
>> Ten żelowy tez jest kwasowy.
>>
> To w czym różnica,tylko ekologia? Bo podobno kwasowe w łodziach są wręcz
> zabronione.
To wszystko są akumulatory ołowiowo-kwasowe.
Tylko w "zwykłym" kwas/elektrolit sobie chlupocze, w żelowym ma postać
żelu, a w AGM jest jakaś mata szklana między płytami, która wchłania
elektrolit.
I nie wiem o co im chodzi - chlupotanie na łodzi jest za duże, na fali
oczywiscie? W razie zatonięcia kwas siarkowy za szybko zatruwa wodę w
jeziorze?
Te najzwyklejsze samochodowe/rozruchowe, mają taką cechę, ze głębokie
rozładowanie powoduje opad masy z płyt, więc spadek pojemności,
a za chwile się robi zwarcie w ogniwie.
Trakcyjne na to są odporniejsze.
żelowe i AGM ponoć też odporniejsze.
Więc może dlatego Ci mówia, że "kwasowych" nie wolno.
Są jeszcze akumulatory "zasadowe", głównie NiCd i NiMH.
A może były, bo nie wiem czy ktos to jeszcze produkuje w dużym
rozmiarze. W pociągach?
No i li-ion.
O masz:
https://kiteship.com/batteries-for-electric-outboard
-motors/
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.07.24 12:34 Trybun
- 26.07.24 13:22 Janusz
- 26.07.24 17:54 Janusz
- 28.07.24 09:59 J.F
- 11.08.24 08:30 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=