    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pojemność akumulatora
    Date: Fri, 26 Jul 2024 13:03:57 +0200

    On Fri, 26 Jul 2024 12:33:34 +0200, Trybun wrote:

    > To w czym różnica,tylko ekologia? Bo podobno kwasowe w łodziach są wręcz
    > zabronione.

    To wszystko są akumulatory ołowiowo-kwasowe.

    Tylko w "zwykłym" kwas/elektrolit sobie chlupocze, w żelowym ma postać
    żelu, a w AGM jest jakaś mata szklana między płytami, która wchłania
    elektrolit.

    I nie wiem o co im chodzi - chlupotanie na łodzi jest za duże, na fali
    oczywiscie? W razie zatonięcia kwas siarkowy za szybko zatruwa wodę w
    jeziorze?

    Te najzwyklejsze samochodowe/rozruchowe, mają taką cechę, ze głębokie
    rozładowanie powoduje opad masy z płyt, więc spadek pojemności,
    a za chwile się robi zwarcie w ogniwie.

    Trakcyjne na to są odporniejsze.
    żelowe i AGM ponoć też odporniejsze.

    Więc może dlatego Ci mówia, że "kwasowych" nie wolno.

    Są jeszcze akumulatory "zasadowe", głównie NiCd i NiMH.
    A może były, bo nie wiem czy ktos to jeszcze produkuje w dużym
    rozmiarze. W pociągach?

    No i li-ion.

    O masz:
    https://kiteship.com/batteries-for-electric-outboard