-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagr124.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pojemność akumulatora
Date: Fri, 26 Jul 2024 13:03:57 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1pp6wcc9vhern$.1cehj3f0liz4k.dlg@40tude.net>
References: <v73e8l$29dm3$1@paganini.bofh.team>
<1...@4...net>
<v753l9$2gp4r$2@paganini.bofh.team> <v75d28$21u43$1@news.icm.edu.pl>
<v7ievd$3tlo0$2@paganini.bofh.team>
<u...@4...net>
<v7vu2a$1ivu0$1@paganini.bofh.team>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aagr124.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.173.124";
logging-data="5131"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:6FHehB+PgnEF7c85SZDoZ/1tJic=
sha256:4qHBj4OitoUmRM57PHmg8wD91AremEv/qesPeZdMUfs=
sha1:f9L/VcdT2tEygd5a94gfx19Xhr4=
sha256:izkg5zyyt9zoPbEIi/n61ytvCRv/lspOVd/QqMDIIck=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2722917
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 26 Jul 2024 12:33:34 +0200, Trybun wrote:
> W dniu 21.07.2024 o 10:40, J.F pisze:
>> On Sun, 21 Jul 2024 09:56:24 +0200, Trybun wrote:
>>> W dniu 16.07.2024 o 11:04, Cyklista pisze:
>>>> Bo pytanie jaki to kupiłeś konkretnie ten akumulator. Bo na pewno nie
>>>> był to zwykły kwasiak jak go ładowarki zwykłe nie ładowały do końca. I
>>>> jak zabrakło tej końcówki czyli pełnego wysycania to i pewnie dlatego
>>>> padł tak szybko bo i pewnie rozładowywał się bardziej niż powinien.
>>> Kupiłem w sklepie żeglarskim, dedykowany do łodzi, i podobno kwasowy.
>>> Sprzedawca proponował mi jakiś żelowy, ale wybrałem kwasowy.
>> Ten żelowy tez jest kwasowy.
>>
> To w czym różnica,tylko ekologia? Bo podobno kwasowe w łodziach są wręcz
> zabronione.
To wszystko są akumulatory ołowiowo-kwasowe.
Tylko w "zwykłym" kwas/elektrolit sobie chlupocze, w żelowym ma postać
żelu, a w AGM jest jakaś mata szklana między płytami, która wchłania
elektrolit.
I nie wiem o co im chodzi - chlupotanie na łodzi jest za duże, na fali
oczywiscie? W razie zatonięcia kwas siarkowy za szybko zatruwa wodę w
jeziorze?
Te najzwyklejsze samochodowe/rozruchowe, mają taką cechę, ze głębokie
rozładowanie powoduje opad masy z płyt, więc spadek pojemności,
a za chwile się robi zwarcie w ogniwie.
Trakcyjne na to są odporniejsze.
żelowe i AGM ponoć też odporniejsze.
Więc może dlatego Ci mówia, że "kwasowych" nie wolno.
Są jeszcze akumulatory "zasadowe", głównie NiCd i NiMH.
A może były, bo nie wiem czy ktos to jeszcze produkuje w dużym
rozmiarze. W pociągach?
No i li-ion.
O masz:
https://kiteship.com/batteries-for-electric-outboard
-motors/
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.07.24 12:34 Trybun
- 26.07.24 13:22 Janusz
- 26.07.24 17:54 Janusz
- 28.07.24 09:59 J.F
- 11.08.24 08:30 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=