eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-downRe: Pojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-down
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.mixmin.net!npee
    r.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!
    peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neos
    trada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 9 May 2022 09:38:26 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.9.0 Hamster/2.1.0.11
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Pojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-down
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <t5919j$3jv$1@dont-email.me>
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    In-Reply-To: <t5919j$3jv$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 220508-8, 8.5.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 24
    Message-ID: <6278c51f$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77.253.39.8
    X-Trace: 1652081951 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 455 77.253.39.8:58566
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2539
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:771871
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 08.05.2022 o 20:14, Mateusz Bogusz pisze:
    > Mam pojazd elektryczny na 12V. Jeździ sobie fajnie, ale wraz ze spadkiem
    > napięcia na akumulatorach (3x 12Ah AGM równolegle) stopniowo traci na
    > przyspieszeniu i prędkości maksymalnej. Czas jazdy jest długi więc tutaj
    > nie mam zastrzeżeń.
    >
    > Ale byłbym w stanie skrócić trochę czas użytkowania jeżeli mógłbym
    > zamienić go za zmienioną charakterystykę jazdy. A dokładniej pomyślałem
    > sobie, że gdyby dać przetwornice step-up aby maksymalnie długo
    > utrzymywała napięcie w okolicy 12,5-13V? Lub też połączyć akumulatory w
    > szereg i dać step-down w tę samą okolicę. Czy takie rozwiązania mają
    > sens (w moim przypadku) i jeżeli tak to które lepsze? Maksymalny pobór
    > prądu w układzie to 8A.
    >
    Pomysł trochę głupi bo będziesz drenował te akumulatory do napięcia 10V
    lub niżej, co przełoży się na ich trwałość. Na dodatek przy tak już
    niskim napięciu akumulator ma 5% pojemności i w zasadzie można uznać że
    jest w 100% rozładowany więc z obciążeniem da Ci kilka minut działania
    przy niskim napięciu. Oczywiście dałbym przetwornicę step up bo najmniej
    przeróbek jest wtedy. Wadą jest, że ona się grzeje bardziej od step down.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: