  • 61. Data: 2023-06-21 15:38:03
    Temat: Re: Pojazd elektryczny spalił trzy domy.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.06.2023 o 06:37, io pisze:

    > To zwykła sraczka legislacyjna a nie oszacowane ryzyko. Przegląd
    > autobusu jest tak samo często jak osobistej osobówki.

    A od kiedy na sprawność pojazdu wpływa ilość przewożonych osób?

  • 62. Data: 2023-06-21 15:41:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Większość par indywidualnych składników benzyny jest cięższa od
    > powietrza i to najpewniej dużo bardziej niż składniki LPG.

    Może też najcięższe, które pozostają po odparowaniu lżejszych, nie są
    tak łatwopalne, nie wiem? W każdym razie zakaz wjazdu do podziemnych
    garaży/parkingów z LPG jest, a dla benzynowych nie.

  • 63. Data: 2023-06-21 16:57:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Jun 2023 07:59:02 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Większość par indywidualnych składników benzyny jest cięższa od
    > powietrza i to najpewniej dużo bardziej niż składniki LPG.

    Dokładnie.
    A benzyna paruje chętnie.

    Wiec nie wiem - mniej wybuchowa jest?

    Czy po prostu - specjalisci od ogrzewania/gazow o LPG pomysleli, w
    porównaniu do metanu,
    a benzyna im na myśl nie przyszła, bo przeciez do ogrzewania sie nie
    stosuje ...

    J.

  • 64. Data: 2023-06-21 18:07:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 21.06.2023 o 06:17, Shrek pisze:

    > To bez sensu. Butli nie widać. Widać przełącznik.
    Mnie tego nie tłumacz, historia z typu dziwnych ale jak ktoś pracuje z
    klientami to się nie dziwi bo wie ile dziwnych ludków się teraz spotyka.
    To jakiś zakręcony młokos był.

    > Obstawiam znajomego diagnostę;)
    No właśnie :)

    --
    Janusz

  • 65. Data: 2023-06-21 21:53:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.06.2023 o 15:34, nadir pisze:

    > A jak właśnie to odcięcie nawali?

    To będzie jak kuchenka na gaz, która nawet tego zaworu nie ma.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2023-06-21 22:53:05
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.06.2023 o 16:57, J.F pisze:
    [...]
    > a benzyna im na myśl nie przyszła, bo przeciez do ogrzewania sie nie
    > stosuje ...

    HINT: webasto :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 67. Data: 2023-06-22 01:27:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-21, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Może też najcięższe, które pozostają po odparowaniu lżejszych, nie są
    > tak łatwopalne, nie wiem? W każdym razie zakaz wjazdu do podziemnych
    > garaży/parkingów z LPG jest, a dla benzynowych nie.

    Wiekszość składników LPG jest gazowa w warunkach normalnych, oznacza to,
    że jak instalacja/butla się rozszczelni to się to to bardzo szybko na około
    rozprzestrzeni. Benzyna potrzebuje jednak czasu aby odparować.

    Co zaś do butli kempingowych i eurotuneli, to spodziewam się, kwestia
    standardyzacji butli i braku standardyzacji instalacji LPG. Włączając w
    to, że instalacje są chyba różnej pojemnosci i nie ma pewnie też jak
    łatwo sprawdzić ile tam jest w danym momencie tego LPG.

    Nb. podobne przewalanki mozna w tej chwili obserwować w kwestii przewozu
    samolotami baterii LiPo. Linie ustalają sobie limity co to pojemności i
    indywidualnych sztuk baterii, które mozna mieć przy sobie (bo juz nie w
    bagazu nadanym). Nie do końca się to czasami kupy trzyma. Nie można np.
    bez pozwolenia przewieźć 1 baterii >=100Wh, ale możesz przewieźć do
    20szt 99Wh :)

    --
    Marcin

  • 68. Data: 2023-06-22 01:30:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Dokładnie.
    > A benzyna paruje chętnie.

    No ale musi wyparować, a LPG po rozszczelnieniu, jedyne co ogranicza to
    lokalne ochłodzenie związane z rozprężeniem gazu, czyli w praktyce
    praktycznie nic.

    > Wiec nie wiem - mniej wybuchowa jest?

    Wolniej się MZ będzie mieszać z powietrzem i osiągac wybuchowe stezenie par.

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2023-06-22 13:19:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Jun 2023 23:30:41 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No ale musi wyparować, a LPG po rozszczelnieniu, jedyne co ogranicza to
    > lokalne ochłodzenie związane z rozprężeniem gazu, czyli w praktyce
    > praktycznie nic.

    Ale w czym problem - masz w garazu podziemnym -20C, ze benzyna nie
    paruje?

    > Wolniej się MZ będzie mieszać z powietrzem i osiągac wybuchowe stezenie par.

    IMO zalezy bardziej od predkosci wycieku i wentylacji.

    Ale co chcesz wykazac - ze powolny wyciek niegrozny, a szybki ...
    splynie do kanalizacji?

    J.

  • 70. Data: 2023-06-22 13:21:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Jun 2023 23:27:22 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Wiekszość składników LPG jest gazowa w warunkach normalnych, oznacza to,
    > że jak instalacja/butla się rozszczelni to się to to bardzo szybko na około
    > rozprzestrzeni. Benzyna potrzebuje jednak czasu aby odparować.

    LPG tez. Bo sie przy tym parowaniu chlodzi.

    J.