  • Data: 2009-04-19 10:59:23
    Temat: Re: Pojawia się i znika - czyli Ircnet w TPSA
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

    > FWIW, nie znalazłem żadnego kontrolera botnetu, nawet po dostarczeniu
    > jakichś logów (żaden z podanych ip nie wchodził na nasze serwery).
    > Mimo to i tak wdrożyłem to, co tepsa sobie życzyła (dodatkowe rble i różne
    > sprawdzanie). Dalej mało. Dalej nie jestem przekonany, że to nasz problem,
    > ale chętnie wdrożę kolejne sprawdzania, jeśli ktoś powie, co na pewno nas
    > uchroni przed :997 (imo nic, bo nie wiadomo, na jakich zasadach się tam
    > trafia).

    No i tutaj trafiamy do meritum. Zgadzam się, że zasady powinny być
    jasne i czytelne wraz z informacjami czemu dany IP trafił na :997,
    podobnie jak to jest w przypadku spamcopów, czy innych podobnych.
    Tego oczywiście brakuje i to imho błąd. Nie ma takiej informacji
    prawodpobnie dlatego, że listę zlbackholowanych IPków kupuje się
    od firmy X i nie wiadomo, czy taka informacja w ogóle gdziekolwiek
    jest udostępniana - nawet samej TPSA.

    > Ba, nawet proponowałem, że możemy automatycznie ściągać skądś tę listę
    > adresów IP rzekomych kontrolerów botnetów i po prostu im automatycznie
    > stawiać K-line. Ale nie spotkało się to z pozytywnym odzewem. Lista jest
    > tajna. Rzecz jasna.

    Rzeczywiście dziwne, obydwie strony powinny ściśle współpracować,
    tym bardziej, że ścieżka kontaktowa jest oczywista, czego powiedzmy
    nie można powiedzieć o kontrolerach umiejciowionych np. w Gabonie - tam
    kontakt niekoniecznie musi być łatwy.

    > Serwery ircnetu nie do końca mają mirrory.

    No nie mów, że macie jeden serwer ircnetu.

    --
    ŁT