  • Data: 2012-06-25 10:45:58
    Temat: Re: Podziękowanie dla wszystkich :D
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Jun 2012 15:34:01 +0200, "Chris" <s...@s...net> wrote:

    >Grzegorz Krukowski nabazgrał(a):

    >Ale ten kij ma dwa końce, soft graficzny potrafi występować na macu a na win
    >już nie albo jeśli jest to jest niedopracowany.

    Są dwa modele kupowania komputera:
    * wpierw wybieram program, a potem komputer do niego, mam nadzieję że
    o tym nie przypadku rozmawiamy ;)
    * wpierw komputer a potem programy do niego. I tu Win (poza pewnymi,
    wskazanymi przez ciebie niszami) bije na głowę Maka samym efektem
    skali i/lub popularności. To jest nie do przeskoczenia.

    Zresztą, jak uważam, porównujemy nieporównywalne ze względu na różny
    sposób dystrybucji obu systemów. Win można by było bezpośrednio
    porównywać jedynie z OS/2, gdyby rynek OS nie wykopał.

    A obecny model współistnienia obu systemów jest chyba idealny dla obu
    producentów. MS zawsze może MakOsa pokazać jako listek figowy - no
    przecież nie jestem monopolistą - a praktycznie nie obawiać się tego,
    że nagle MakOs zagrozi jego hegemonii na desktopach. Za to Apple może
    chodzić w nimbie świętości jako ten mniejszy, genialniejszy i bity
    przez większego brata jednocześnie nie narażając się na
    niebezpieczeństwo bezpośredniej konkurencji.

    Choć zwykły klient kupując laptopa z systemem nie widzi tego, on
    porównuje jeden kompjuter, z drugim kompjuterem.
    --
    Grzegorz Krukowski