  • Data: 2012-07-16 20:28:02
    Temat: Re: Podwy?ka mandat?w drogowych.
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:
    > a czy ja mówiłem o nominalnej wartości mandatów czy o stosunku zarobków do
    > wysokości mandadów?
    > Zapytaj kolegi jakie są średnie zarobki w tej samej skandynawii...

    Akurat Skandynawia słynie z najwyższych mandatów na świecie
    (porównywalne są chyba tylko w Szwajcarii). A to dlatego, że
    mandaty są tam często uzależnione od zarobków (możesz zapłacić nawet
    kilka miesięcznych pensji). I to przy przekroczeniu limitu o 20-30 km/h.

    Za przekroczenie o więcej niż 50 km/h idziesz w Norwegii do pierdla.
    Nie po sprawie w sądzie i nie w zawieszeniu. Pakują Cię na miejscu i
    do domu wracasz za np. 3 tygodnie.

    Tak samo jest z zabieraniem PJ. Tracisz je nia miejscu, zostawiasz
    samochód i wracasz stopem.
    Nie ma żadnej sprawy w sądzie i głupiego tłumaczenia się.

    I nie dotyczy to tylko łamania limitów prędkości, bo podobne kary są
    za olewanie innych ważnych przepisów (np. zakazu wyprzedzania).

    Poza tym w kilku europejskich krajach można za "speeding" utracić
    prawo do prowadzenia pojazdów na kilka miesięcy (też nie zawsze
    masz możliwość obrony w sądzie).

    Generalnie w Europie im bogatszy kraj tym bardziej dotkliwe kary.
    Powinieneś się cieszyć, że żyjesz w biednej Polsce :).

    pozdrawiam,
    PK