    Date: Tue, 8 Mar 2022 11:45:28 +0100
    Subject: Re: Podwajacz napięcia (dopytam nim sprawdzę)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.03.2022 o 11:23, J.F pisze:
    [...]
    > Czy aby na pewno sie rozumiemy?
    >
    > Proponuje dwie przetwornice.
    > Pierwsza wytworzy napiecie, ktorym zasilisz uklad sterujacy drugiej.
    > A ta druga, to taka, jaką juz masz.

    Nie da rady, za mały amperaż tych "delikatnych" przetwornic. 2A to już dym.

    > No chyba, ze uda ci sie to wszystko zalatwic jedna przetwornicą.
    >
    > A np taki LTC3108 startuje od 20mV

    Chyba jednak zrobię testy (nie chce mi się) na "zapasowych" generatorach
    wkręconych w imadło. W sumie chyba najlepiej wyjdzie.

    > Silniczek daj zamiast rezystora.
    > I niech kreci śmigielkiem, ktore bedzie dmuchalo na duzy wiatrak :-)

    Nie mogę tak, bo zbuduję perpetuma i mnie zabijo :/

    > A to chyba musisz rizercza zapusicic, jakie obroty wiatraka optymalne
    > są.
    > Albo stosowny sterownik dobierajacy wlasciwe obciazenie.

    Już jest (MPPT) i dalej wszystko działa ładnie, znaczy powyżej pewnych
    obrotów. Wiatrak przetrwał bez uszczerbku ostatnie tajfuny i łaaadnie
    nakurwiał akumulatory. Pierwszy rok, gdzie przeszedłem jesień/zima bez
    zaniku prądu. Poprzednie lata sam panel FV, który jest w obwodzie nie
    wystarczał i zdychało.

    Poprzednio miałem tam generatory mniejszej mocy z przekładnią planetarną
    ale zmieniłem na bez przekładni ale większa moc i stąd wyniknął problem.
    Przekładnia po roku zaczęła "buczeć" a i opór fizyczny od początku był
    dość spory (duży moment). W poprzednim układzie miałem już 3V przy
    obrotach ~20rpm i to wystarczało, teraz muszę mieć ~30rpm i wkurwia
    mnie, że wiatrak się już ładnie kręci ale nie ładuje, tym bardziej, że
    zwiększyłem moc samego wiatraka przerabiając jego śmigła ale na prędkość
    wiatru nie bardzo mam wpływ, no chyba że tym silniczkiem zamiast
    opornika dodmucham :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>