    Date: Thu, 17 Mar 2022 15:45:25 +0100
    Subject: Re: Podwajacz napi?cia (dopytam nim sprawdz?)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.03.2022 o 12:57, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > zasilane z własnego wyjścia czy z ładowanego akumulatora.
    > Problem widzę tylko w rozładowywaniu akumulatora wtedy, gdy nie pracuje
    > i dlatego pomyślałem o zrobieniu jakiegoś czujnika obrotów. Uważam, że
    > czujnik dający info "obroty są powyżej określonej prędkości" da się
    > zmieścić w 1mA. I da się tak zrobić, że przy obrotach całkowite 0
    > pobierany prąd będzie 0 lub jakieś nano Ampery gdy stoi akurat w
    > pozycji, że kontaktron zwarty.
    > Kontaktron chyba wytrzyma długo. Czujniki Halla, fotokomórki niestety
    > wymagają zasilania, ale można myśleć o zasilaniu z małym wypełnieniem.

    To akurat nie jest problemem. Wystarczy postawić tam tranzystor,
    zasilany z akumulatora i kiedy wiatrak poda napięcie (1V) na bazę
    (potencjometr do regulacji/próg zadziałania) to tranzystor włączy
    przekaźnik, który zasili przetwornicę z akumulatora. Jest to jakaś myśl
    i generalnie już rozkminiałem jak to wykonać.

    > Myślenie w tym kierunku nasunęło mi, że komparator sprawdzający napięcie
    > wejściowe też można by zasilać z bardzo małym wypełnieniem. W tej chwili
    > wydaje mi się to lepsze od kontaktrona.

    Komparator niestety też "pożera" (nawet kiedyś kombinowałem w ten
    sposób) a ja nie chcę niczym doić akumulatora, jeśli wiatrak nie
    pracuje. Generalnie cała elektronika miała być zasilana "onself" z
    wiatraka, bo wiatrak ma spokojnie nadmiar mocy, jedynie chciałem
    przycebulić i korzystać już z jego minimalnej mocy kiedy zefirek sobie
    dmucha.

    To jak patrzysz, to Cię wkurwia, że się kręci ale jeszcze nie ładuje a
    "moc" wiatru już pozwala. Nawet niech ładuje 1W, co daje 24Wh na dobę.

    Pobór jaki mam w tym układzie, to ok 100Wh/24 (jeśli kamery nie
    działają) i każdy wacik się liczy jak nie ma słońca :D

    Może przez weekend porobię w końcu próby na imadle to napiszę czy i jak
    ma to sens i jakie są wyniki.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>