eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPodtrzymanie akumulatora w samochodzie strażackim zimą › Re: Podtrzymanie akumulatora w samochodzie strażackim zimą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.neostrada.pl!un
    t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
    TED!not-for-mail
    Date: Sun, 27 Jan 2013 20:44:43 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:15.0) Gecko/20120909 Firefox/15.0.1
    SeaMonkey/2.12.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Podtrzymanie akumulatora w samochodzie strażackim zimą
    References: <5103b14e$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5103b14e$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 37
    Message-ID: <510583ad$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.88.169
    X-Trace: 1359315885 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26698 178.42.88.169:12037
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:641371
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik raqs napisał:
    > Witajcie,
    >
    > Postawiono mnie przed takim oto problemem: W samochodzie OSP (diesel
    > star 266), z racji specyfiki, używanym sporadycznie, występują cięgłe
    > problemy z akumulatorem, zwłaszcza zimą. Auto stoi w nieogrzewanym
    > garażu, jak wspomniałem, sporadycznie jest odpalane, co zaskutkowało
    > tym, że po wystąpieniu niewielkich mrozów nie można go już odpalić.
    > Wiem, że trzymanie aku na prostowniku nie jest dobrym pomysłem,
    > poszukuję więc lepszego rozwiązania.
    > Znalazłem w sieci taką stronkę:
    > http://bc107.republika.pl/html/akumulator.html
    > w której autor poleca trzymać aku na małym zasilaczu. Czy ktoś z
    > szanownych forumowiczów stosował podobne rozwiązanie? A może możecie
    > polecić coś z własnego doświadczenia?
    > Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Zasilacz o napięciu 13.5 do maksymalnie 13,8V (lub27 do 27.6 V jak
    instalacja 24V) - do zasilania buforowego akumulatorów. Pod takim
    napięciem akumulator może stać latami. Zasilacz poza pojazdem, zasilanie
    doprowadzone do złącza w pojeździe - ze zdjęć nowych pojazdów
    pożarniczych wypatrzyłem fajny myk - kabel wchodzi do kabiny przez
    uchylone okno a gniazdo jest gdzieś nad głowa kierowcy - w efekcie kabel
    wisi mu centralnie przed nosem, trudno nie zauważyć i pojechać z
    nieodpiętym.

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: