  • 11. Data: 2010-03-03 20:24:30
    Temat: Re: Podpisywanie umow z LIR na rezerwacje zasobów - stan obecny
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Lukasz Olesiejuk pisze:

    > Jakie macie doswiadczenia z polskimi LIRami?

    Exatel sponsoruje PI w ramach umowy łącza
    GTS chce 50 zł miesiecznie za klasę IP (+ jaką straszną kasę za
    przydział klasy)

    wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 12. Data: 2010-03-03 20:44:13
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 3-3-2010 19:29, Lukasz Olesiejuk wrote:
    > Gdzie na ripe.net o tym pisza? Chetnie doczytam szczegoly.

    Może to głupie pytanie... ale co robiłeś przez ostatni rok? Bo to już
    chyba ponad rok, odkąd trąbią o tym.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 13. Data: 2010-03-04 06:57:27
    Od: Lukasz Olesiejuk <l...@N...net.pl>

    Dnia 03.03.2010 Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> napisał/a:

    > Może to głupie pytanie... ale co robiłeś przez ostatni rok? Bo to już
    > chyba ponad rok, odkąd trąbią o tym.

    Slyszalem o tym, owszem, ale powiem szczerze, ze zadnych szczegolow
    ani terminow nie znalem.

    Ceny z GTSu znam, bo rozmawialem z nimi o tym (dwa tygodnie temu) i
    oni tez nie wspominali o zadnych terminach.
    Wiedzialem, ze oplaty beda, ze w tym roku, ale bez konkretow.
    Caly czas slysze, ze cos sie bedzie zmieniac dlatego zapytalem o jakis
    dokument RIPE o tych zmianach.

    Uruchamiam sobie spokojnie slnra, a tu watek "Szybciutko szybciutko
    podpisuj umowe z LIRem.". :)

  • 14. Data: 2010-03-04 07:58:55
    Od: Przemyslaw 'Repcio' Gubernat <r...@r...net.anty-harvest-adres-usun-to>

    W artykule <hmmghl$3lv$1@inews.gazeta.pl> crazy bejbi napisał(a):

    > Exatel sponsoruje PI w ramach umowy ??cza
    > GTS chce 50 z? miesiecznie za klas? IP (+ jak? straszn? kas? za
    > przydzia? klasy)

    Najwidoczniej to zależy od wolumenu ruchu jaki posiadasz do/od GTS.
    Mój klient ma umowę w cenie łącza.

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    | System Administrator @ Repcio.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 15. Data: 2010-03-04 09:39:46
    Od: jaro <j...@v...wp.pl>

    On 4 Mar, 07:57, Lukasz Olesiejuk <l...@N...net.pl>
    wrote:

> [...]
    > dokument RIPE o tych zmianach.
    >
    > Uruchamiam sobie spokojnie slnra, a tu watek "Szybciutko szybciutko

    Witam,

    Sprawa wygląda następująco:

    Tak jak wspomnieli poprzednicy każdy niezależny zasób (np: AS, PI )
    musi zostać zakontraktowany, użytkownik ma 3 wyjścia:

    1. stać sie LIR'em ( opłata w pierwszym roku 3300 euro)
    2. podpisać z dowolnym LIR,em kontrakt o utrzymanie tych zasobów
    (opłata w zależności od LIR, najczęściej spotykana to rocznie ok 300
    PLN z jeden zasób (np tylko PI , AS to już kolejny zasób)- opłata
    wynika stad że każdy LIR z utrzymanie każdego jednego z takich zasobów
    jest extra obciążany przez RIPE)
    3. Oddać IP zasoby do RIPE

    Kontrakty można popisywać z dowolnym LIR'em (funkcjonuje coś takiego
    jak przenoszenie zasobów pomiędzy LIR'ami)

    poniżej link do dokumentów RIPE
    http://ripe.net/rs/pi-existing-assignments.html

    pozdrawiam
    JAro

  • 16. Data: 2010-03-04 14:12:08
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Przemyslaw 'Repcio' Gubernat pisze:

    > Najwidoczniej to zależy od wolumenu ruchu jaki posiadasz do/od GTS.
    > Mój klient ma umowę w cenie łącza.

    ooo miło to słyszeć. podobno nie ma negocjacji od tego. już piszę do
    mojego opiekuna :)

    Wojtek

  • 17. Data: 2010-03-04 19:17:22
    Od: Lukasz Olesiejuk <l...@N...net.pl>

    Dnia 04.03.2010 jaro <j...@v...wp.pl> napisał/a:

    > poniżej link do dokumentów RIPE
    > http://ripe.net/rs/pi-existing-assignments.html

    Dzieki wielkie za wyczerujaca odpowiedz i przede wszystkim za linka.
    Juz sie biore za lekture.
    Jak tak na to patrze to chyba pora na zostanie LIRem.

  • 18. Data: 2010-03-05 13:26:01
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    Arek wrote:

    > ... a jak masz PI od różnych LIRów, teraz podpisujesz umowę z jednym (w
    > umowie o jaką pulę PI chodzi słowa nie ma)... to co wtedy? Obie pule z
    > automatu wpadają pod protekcję LIRa z którym się podpisało umowę?

    nie, one nawet po podpisaniu umowy nie wpadają (ale wtedy my nie
    naliczamy opłat).
    Trzeba się ekstra zwrócić do RIPE po podpisaniu umowy o transfer zasobów
    do nowego sponsorLIRa.

    Marcin

  • 19. Data: 2010-03-08 20:16:35
    Od: Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl>

    Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    > tego terminu Twoje PI/AS nie będą powiązane z LIRem ową umową, to
    > dostaniesz propozycje od RIPE umowy (ceny jak za LIRa).

    Ok, a jak rozwiązać problem:

    mam 3 obiekty: AS i 2xPI

    1xPI u mojego jednego dostawcy łącza - mam umowę sponsor lir
    AS i druga klasa PI jest w GTS nie mam z nimi nic wspólnego, ot jest
    MNT-by GTS i tyle. Oni się nie odzywają czy chciałbym umowę.

    Czy jest możliwe przeniesienie tych obiektów do mojego pierwszego
    sponsor lira?

    --
    pozdrawiam
    Paweł Rohde

  • 20. Data: 2010-03-08 20:44:50
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 8-3-2010 21:16, Paweł Rohde wrote:
    > Czy jest możliwe przeniesienie tych obiektów do mojego pierwszego
    > sponsor lira?

    Zasoby PI można przenieść z jednego do drugiego LIRa. Oczywiście ten
    drugi będzie wtedy płacił 50e rocznie.

    Każdy LIR na swoim lirportalu widzi listę zasobów i może tam zuploadować
    umowę albo zaznaczyć "nie moje".

    --
    Grzegorz Janoszka