  • 41. Data: 2010-03-16 17:06:39
    Temat: Re: Podpisywanie umow z LIR na rezerwacje zasobów - stan obecny
    Od: Sebastian Branski <s...@g...com>

    On Mar 16, 4:44 pm, Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl> wrote:

    > a podpisałeś z nimi (kimkolwiek) umowę na SponsorLIRa ?
    > Jak nie to ktoś się zgłosi, choćby to było za symboliczną złotówkę bo
    > inaczej... inaczej RIPE się upomni o swoje w maju.
    >
    > Marcin

    Netia oczywiście nie pobiera opłat za adresację PI kiedy robi to
    dla swoich klientów którzy kupują odpowiednie wolumeny.... to chyba
    zrozumiałe
    Czy Exatel robi to w inny sposób ? Nie sądzę.....

    Pozdr.
    Seba

  • 42. Data: 2010-03-16 17:06:59
    Od: Sebastian Branski <s...@g...com>

  • 43. Data: 2010-03-16 17:11:02
    Od: rniczypo <r...@g...com>

    Panie Sebastianie..

    ...ależ z Pana spamer
    4 razy ten sam post.
    wstydziłby się Pan.

    RN

  • 44. Data: 2010-03-16 17:15:51
    Od: Sebastian Branski <s...@g...com>

    > ...ależ z Pana spamer
    > 4 razy ten sam post.
    > wstydziłby się Pan.
    >
    > RN

    Hehehe ;))))
    Faktycznie można to tak zinterpretować...
    A poważnie to przeglądarka po każdym odświeżeniu strony zrobiła tego
    paździocha....
    Przepraszam
    ;)

  • 45. Data: 2010-03-16 20:40:18
    Od: "D.W." <w...@k...pl>

    > a podpisałeś z nimi (kimkolwiek) umowę na SponsorLIRa ?
    > Jak nie to ktoś się zgłosi, choćby to było za symboliczną złotówkę bo
    > inaczej... inaczej RIPE się upomni o swoje w maju.
    >
    > Marcin

    Tak podpisywałem, coś takiego Independent Assignment Request and
    Maintenance Agreement

    --
    D.W.

  • 46. Data: 2010-03-17 09:03:09
    Od: jaro <j...@v...wp.pl>

    On 16 Mar, 18:06, Sebastian Branski <s...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > zrozumiałe
    > Czy Exatel robi to w inny sposób ? Nie sądzę.....

    ja też nie sadzę, ale to nie zmienia faktu że nadal nie wiemy czy
    można przenieść się z zasobami do Exatela lub do Netii nie będąc ich
    klientem. A jeżeli tak to na jakich warunkach lub co robią w przypadku
    gdy klient rezygnuje z ich usług i zabiera swoje zasoby ?

    pzdr
    JAro

  • 47. Data: 2010-03-17 10:08:43
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > klientem. A jeżeli tak to na jakich warunkach lub co robią w przypadku
    > gdy klient rezygnuje z ich usług i zabiera swoje zasoby ?

    1. to nie są ich zasoby tylko tego na którego PI jest zapisane.
    2. procedura przejścia wygląda tak:
    - podpisanie umowy na sponsorLIR z nowym LIRem
    - zgłoszenie przez LIRa do RIPE transferu adresów
    - stary LIR wyraża zgodę - a może mieć zastrzeżenia np zaległe faktury i
    nie jest tak że RIPE to nie obchodzi
    - nowy LIR przejmuje obsługę PI i fakturuje.

    3. Zasada jest prosta - mój klient na megabity, ma to w cenie łącza.
    Nie mój klient - płaci, cena zależy już od widzimisie LIRa.

    4. NIE MA MOŻLIWOŚCI przeniesienia PI z jednego LIRa do 2giego bez
    podpisania umowy na SponsorLIR.

    Marcin

  • 48. Data: 2010-03-17 10:09:30
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    D.W. wrote:

    > Tak podpisywałem, coś takiego Independent Assignment Request and
    > Maintenance Agreement

    no, to jak podpisałeś, masz łącze z Netii i nic za obsługę IP nie chcą
    extra - ciesz się i używaj.

    Marcin

  • 49. Data: 2010-03-17 10:25:25
    Od: jaro <j...@v...wp.pl>

    On 17 Mar, 11:08, Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl> wrote:

> [...]
    > Nie mój klient - płaci, cena zależy już od widzimisie LIRa.
    >
    > 4. NIE MA MOŻLIWOŚCI przeniesienia PI z jednego LIRa do 2giego bez

    wszytko się zgadza , ale moje pytanie pozostaje nadal bez odpowiedzi
    czyli jakie widzimisie mają netia i exatel ;)))