  • 61. Data: 2015-06-10 21:01:53
    Temat: Re: Podpięcie się pod jakieś zamówienie w płytkarni
    Od: d...@g...com

    użytkownik Mario napisał:

    > Tanio jeśli się zrezygnuje z cynowania i soldermaski :)

    Oferta dla studenciaków chyba w sam raz.

    > Przelotki polimerowe tylko via. Czy to znaczy, że pady nie mają metalizacji?

    Ta metoda polimerowa składa się z pasty, zawiesina srebra
    w rozpuszczalniku z dodatkiem jakiegoś polimeru, utwardzane
    przez wygrzewanie. Było na grupie. Bungard albo LPKF, ktoś tu pisał o cenie
    w okolicach 2ooo zł z maską, cenowo dostępne dla biura projektowego:)

  • 62. Data: 2015-06-10 22:18:53
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-06-10 o 21:01, d...@g...com pisze:

> [...]
    > przez wygrzewanie. Było na grupie. Bungard albo LPKF, ktoś tu pisał o cenie
    > w okolicach 2ooo zł z maską, cenowo dostępne dla biura projektowego:)

    No ale wracamy do punktu, że w tej niskiej cenie nie mamy metalizacji
    padów tylko vias. Tak więc ścieżki do wszystkich elementów
    przewlekanych, które nie mają podejścia od góry (czyli np elektrolity,
    gniazda DSUB, przetworniczki), trzeba tak projektować, żeby dochodziły
    do padów dolną warstwą. Przy skomplikowanej płytce to może być pewnym
    utrudnieniem. Po co? Aby na etapie prototypu zapłacić za dwie płytki 75
    zł zamiast 110?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 63. Data: 2015-06-11 08:10:53
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-06-10 o 22:18, Mario pisze:

> [...]
    > do padów dolną warstwą. Przy skomplikowanej płytce to może być pewnym
    > utrudnieniem. Po co? Aby na etapie prototypu zapłacić za dwie płytki 75

    Jak technologia podchodzi (nie widzę problemów w wielu przypadkach) to
    przecież jaki problem? Nie musisz z tego korzystać, ale masz wybór.

    Pozdrawiam

    DD

  • 64. Data: 2015-06-11 11:08:25
    Od: d...@g...com

    użytkownik Mario napisał:

> [...]
    > przewlekanych, które nie mają podejścia od góry (czyli np elektrolity,
    > gniazda DSUB, przetworniczki), trzeba tak projektować, żeby dochodziły

    Pasta wchodzi we wszystkie dziury.
    https://www.youtube.com/watch?v=MVyynHoGmfo

    A nity via, tak jak napisałeś.

    Gdzieś widziałem taką pastę, ale o cenę nie pytałem.
    Wątpię aby przelotka miała tak niską rezystancje zapewniają,
    ale może? Ciekawe czy nic nie trzeszczy przy zginaniu laminatu?

  • 65. Data: 2015-06-23 23:15:08
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    http://pl.spectrum-pcb.com/