  • 11. Data: 2011-07-16 23:30:43
    Temat: Re: Podnośnik kolumnowy do garazu
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    news:ivsuip$qc6$2@news.onet.pl...

    > Dramatycznie utrudnia codzienne użytkowanie garażu. Podnoszenie będzie
    > sporadyczne, wolałbym parkować wygodnie i raz na jakiś czas podnieść.

    no to podnośnik słupowy
    http://moto.allegro.pl/podnosnik-slupowy-nowosc-tylk
    o-w-techwar-hit-i1701347700.html
    tylko 17 tyś

    Ewentualnie troche samozaparcia, porządną konstrukcje pod sufitem, 4 stalowe
    linki z góry, jakaś sztama wsuwana pod auto i kręcić tym kołowrotkiem.

    Jacek

  • 12. Data: 2011-07-17 00:06:24
    Temat: Re: Podno?nik kolumnowy do garazu
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-07-16 22:24, Filip KK pisze:

    > Sądziłeś, że o tym się dowiesz w pierwszej kolejności? Nie na
    > pmsie. Przy okazji dowiesz się kilka fajnych rzeczach o sobie, o
    > tym co źle robisz i w ogóle...

    Daj spokój. Pytanie naprawdę jest "niestandardowe" i rozwiązania
    *tego konkretnego* problemu raczej na pms nie znajdzie. Jaja se
    dam uciąć, że nikt z pms nie ma czegoś takiego prywatnie, bo
    jest to totalnie nie uzasadnione ekonomicznie. Wiem pi razy
    drzwi ile kosztuje taki dźwig/podnośnik i często ... nie, nie
    często ... chyba zawsze będzie przewyższał wartość pojazdu,
    który ma obsługiwać. A to dlatego, że "domowe naprawy" to w
    "starych rupieciach". Po co jest taki dźwig ? Tylko do prac w
    zawieszeniu. Aktualnie ASO "skomplikowane" naprawy silnika robią
    tak: odłączyć silnik, *wyjąć silnik z auta" dźwigiem, naprawić,
    wpuścić silnik z powrotem. Ja rozumiem chęć kupna se kompletu
    narzędzi za kilka tysięcy. Jakbym miał luźne kilka tysi, to
    wyposażyłbym się w *dobre* narzędzia a nie topexy/neotulsy/dedry
    ... ale nie mam, to rzeźbię na "neotulsach". w ŻYCIU DO ŁBA by
    mi nie strzeliło robić sobie profeskę w garażu.

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 13. Data: 2011-07-17 00:08:46
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > Dalej jednak nie wiem czy są takie mieszczące się w garażu o szerokości
    > 3m i wysokości 2.5m.

    Jak masz wysokosc 2,5m to sobie po prostu kup kobyłki podkładane pod
    koła takie wysokości 50cm - tak samo praktyczne będą jak podnośnik
    kolumnowy do wysokości 1m.
    Przy czym ostatnio kupilem 2szt takich za 45pln z przesylką, a
    podnośnik nawet kombinowany samemu nie wyjdzie taniej niż 1000...

    --
    venioo
    GG:198909

  • 14. Data: 2011-07-17 11:18:24
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

> [...]
    > fundamentowa. Pozostaje podnośnik kolumnowy.
    >
    > Zerkam na internecie, ale nie widzę czegoś co ma parametry:
    >
    > a) podnosi *tylko* na około 1m
    >
    > b) mieści się w przeciętnym ciasnym garażu.
    >
    > c) Nie ma, lub ma niewielką belkę poprzeczną. Idealnie gdyby była
    > "zatapialna" w wylewkę.
    >
    > Czy ktoś widzial takie skrócone podnośniki? Ewentualnie - ile trzeba
    > szerokości garażu i ile wysokości aby wsadzić coś normalnego?
    >
    > W grę wchodzi podoszenie samochodów osobowych i to raczej żadko. To
    > nie warszatat tylko sam dla siebie potrzebuje.

    W mojej miejscowości produkują podnośniki - może coś dopasujesz, albo
    zadzwoń może zrobią pod konkretne zamówienie
    http://www.carlift.pl/pl/produkty.htm

  • 15. Data: 2011-07-17 13:32:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-17 00:06, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
    > w ŻYCIU DO ŁBA by mi nie strzeliło robić sobie
    > profeskę w garażu.

    Mam do wyboru:

    - za ok 10tys za kanał *przed* garażem (zima - zimno, leje - woda)

    - podnośnik za 8tyś (zima - ciepło, leje - sucho)

    Nie bardzo rozumiem gdzie tu jest przestrzeń na myslenie poza dwoma
    elementami:

    - podnośnik utrudnia codzienne korzystanie

    - podnośnik ma przestrzeń do pracy max metr w górę.

  • 16. Data: 2011-07-17 13:34:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-16 23:30, Jacek wrote:
    > no to podno?nik s?upowy
    > http://moto.allegro.pl/podnosnik-slupowy-nowosc-tylk
    o-w-techwar-hit-i1701347700.html
    > tylko 17 ty?

    2x drożej niz kolumnowy. Wymaga rozprucia płyty fundamentowej (wtedy
    taniej wyjdzie wykopanie kanału).

    > Ewentualnie troche samozaparcia, porz?dn? konstrukcje pod sufitem, 4 stalowe
    > linki z góry, jaka? sztama wsuwana pod auto i kreciae tym ko?owrotkiem.

    Nie-ma-mo-wy.

  • 17. Data: 2011-07-17 13:36:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-17 11:18, Przemysław Czaja wrote:
    > W mojej miejscowości produkują podnośniki - może coś dopasujesz, albo
    > zadzwoń może zrobią pod konkretne zamówienie
    > http://www.carlift.pl/pl/produkty.htm

    Zapytam, ale już ich oglądałem, zazwyczaj rozstaw scian minimum 3.5m i
    podnosniki utrudniają życie codzienne ze względu na grubośc kolumn.

  • 18. Data: 2011-07-17 13:39:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 16 Jul 2011 23:07:35 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Dramatycznie utrudnia codzienne użytkowanie garażu. Podnoszenie będzie
    > sporadyczne, wolałbym parkować wygodnie i raz na jakiś czas podnieść.

    Niekoniecznie, nożycowy da się wpuścić w podłogę, jakieś 20-30 cm
    wystarcza. Czyli we wspomnianą wylewkę powinien się zmieścić. No.. w taką
    grubszą..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 19. Data: 2011-07-17 19:16:27
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    > Dalej jednak nie wiem czy są takie mieszczące się w garażu o szerokości
    > 3m i wysokości 2.5m.

    A skąd mnie to wiedzieć. Moja hala ma 5m wysokości, jeśli bus ma do 2,5
    tony mogę go spokojnie podnieść do samej góry. Kolumna ze starego SDO2,5
    ma ze 2,5m wysokości właśnie.

    Pozdrawiam !

  • 20. Data: 2011-07-17 19:44:38
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    > Dramatycznie utrudnia codzienne użytkowanie garażu. Podnoszenie będzie
    > sporadyczne, wolałbym parkować wygodnie i raz na jakiś czas podnieść.

    wmurujesz w posadzkę i będzie git