  • Data: 2009-09-28 21:48:02
    Temat: Re: Podlaczenie kabelkow na posesji
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "robmac" <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:0c65a034-4189-455f-935b-80c90e408558@d10g2000yq
    h.googlegroups.com...

    > A skąd założenie, że arot, lub inne HDPE zabezpieczy od wody, itp?

    Nie ma pewności żadnej, tak samo z resztą jak nie ma pewności czy czasami
    jakiś popier...... ryjec nie przegryzie tego żelowanego przewodu lub ostry
    kamień go nie uszkodzi.
    HDPE czy Arot są na tyle grube, że istnieje znikome prawdopodobieństwo, żeby
    cokolwiek czy nawet ktokolwiek uszkodził przewody.
    A co do zabezpieczenia przed wodą. No cóż ? Rury grube, wytrzymałe. Jak
    końce umieszczone są w suchych i zadaszonych miejscach (dom i słupek
    ogrodzeniowy), a rura nie była sztukowana i nie jest podziurawiona to skąd
    ta woda miała by się tam dostać ?
    Załóżmy, ze się wykropli wenątrz rury, ale wykropli się ,a następnie
    odparuje, bo przez taką rurę zawsze będzie swobodnie przepywało powietrze.
    Od lat robię dokładnie w ten sposób podłączenia instalacji do bram, garaży,
    instalacji RTV (od skrzynek na dach) i nie miałem z nimi nigdy problemów.
    Czasami bywa tak, że klienci dzisiaj nie chcą robić żadnych napędów bram czy
    montować bramofomów, a później się okazuje, że chcą mieć i napęd do bramy i
    videodobramofon i do tego 2 kamery, które parzyły by na drogę.
    Później taka rura jest jak znalazł. 2-3 zł wydane za mb rury szybko się
    zwraca.