  • 1. Data: 2012-02-10 02:34:09
    Temat: Podłączenie dysku SATA ?
    Od: "AA" <i...@o...pl>

    Mam laptop Dell'a a w nim gniazdo eSATA . kupiłem kabel SATA<--------->eSATA
    podłączam do dysku HD 2.5" i nie działa ?
    Kabel od strony dysku jest podłączony tylko do tego węższego wtyku w dysku
    HD ............. czy muszę mieć osobne zasilanie do tego dysku HD SATA ?

  • 2. Data: 2012-02-10 05:38:27
    Temat: Re: Podłączenie dysku SATA ?
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    AA wrote:

> [...]
    > HD ............. czy muszę mieć osobne zasilanie do tego dysku HD SATA ?

    A czy słyszysz jak dysk się rozpędza po podłączeniu tym kablem?
    Jeśli nie, masz odpowiedź ;)

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 3. Data: 2012-02-10 09:17:17
    Od: "AA" <i...@o...pl>

    Użytkownik "wozniak grzegorz" napisał w wiadomości grup

    AA wrote:

> [...]
    > HD ............. czy muszę mieć osobne zasilanie do tego dysku HD SATA ?

    A czy słyszysz jak dysk się rozpędza po podłączeniu tym kablem?

    OK..ok...........doczytałem ..... trzeba dodatkowo zasilić i tu pytanie czy
    można to jakos zrobić by podpiąć go do portu USB jako zasilacza ....... bo
    chyba wystarczy mu 5 V ?

  • 4. Data: 2012-02-10 12:27:04
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "AA" <i...@o...pl> napisał:

    > HD czy muszę mieć osobne zasilanie do tego dysku HD SATA ?

    A po co? Przecież są dyski działające bez zasilania.

    Remek

  • 5. Data: 2012-02-10 16:34:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Remek" jh32ih$62a$...@i...gazeta.pl

    > A po co? Przecież są dyski działające bez zasilania.

    Nawet całe komputery można zasilać bezprzewodowo.
    Taka peRFIDność...

    -=-

    "AA" jh2nb1$1hf$...@i...gazeta.pl

    > OK..ok...........doczytałem ..... trzeba dodatkowo
    > zasilić i tu pytanie czy można to jakos zrobić by
    > podpiąć go do portu USB jako zasilacza ....... bo
    > chyba wystarczy mu 5 V ?

    Zdziwisz się -- nie każdy 2.5calowy dysk zasilany jest
    tylko tym napięciem. Ale zazwyczaj to napięcie wystarczy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2012-02-10 20:47:46
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "AA" <i...@o...pl> wrote in message news:jh1vn3$9rf$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > ............. czy muszę mieć osobne zasilanie do tego dysku HD SATA ?

    eSATA to zwykle sata z fikusna wtyczka

    jezeli nie masz eSATAp potrzebujesz jeszcze zasilania - porty
    esatap latwo poznac po tym ze mozna go wykorzystac takze jako usb

  • 7. Data: 2012-02-10 23:10:49
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-10 21:47, m4rkiz wrote:

    > eSATA to zwykle sata z fikusna wtyczka
    >
    > jezeli nie masz eSATAp potrzebujesz jeszcze zasilania - porty
    > esatap latwo poznac po tym ze mozna go wykorzystac takze jako usb

    std esata przydaje sie najczesciej przy obudowie, ktora ma eSata. dla
    obudowy 3.5" nie trzeba dodatkowego zasilania (bo juz ma zasilacz(, dla
    2.5 trzeba. Czesto wystarcza przejsciowka USB->SATA Power, ale trudno
    cos takiego zdobyc.... wszystko zastepuje USB3.0

  • 8. Data: 2012-02-11 03:58:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafal Lukawski" jh485k$8om$...@u...news.interia.pl

> [...]
    > zasilacz(, dla 2.5 trzeba. Czesto wystarcza przejsciowka USB->SATA Power, ale
    trudno cos takiego zdobyc.... wszystko zastepuje

    I daje te same szybkości i obciążenia CPU co SATA?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2012-02-11 06:29:51
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-11 04:58, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Rafal Lukawski" jh485k$8om$...@u...news.interia.pl

    > I daje te same szybkości i obciążenia CPU co SATA?

    Nie, ale jezeli traktuje sie to jako dysk zewnetrzny/backup/szybki
    magazyn to a) wyniki sa zblizone, b) jest znacznie wygodniejsze.

    Mala sugestia, w przypadku USB3.0. warto kupowac obudowy z 'duzymi'
    gniazdami, o fizycznej wielkosci tradycyjgego gniazda USB w PC.

  • 10. Data: 2012-02-11 16:41:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafal Lukawski" jh51sq$ghu$...@u...news.interia.pl

    > Nie, ale jezeli traktuje sie to jako dysk zewnetrzny/backup/szybki
    > magazyn to a) wyniki sa zblizone, b) jest znacznie wygodniejsze.

    Może i wygodniejsze, jednak dyski z SATA są, z USB3 trzeba dopiero
    kupić. Czy ja wiem, czy to wygoda? I na dodatek po USB3 jest wolniej.

    > Mala sugestia, w przypadku USB3.0. warto kupowac obudowy z 'duzymi'
    > gniazdami, o fizycznej wielkosci tradycyjgego gniazda USB w PC.

    Dlaczego?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'