    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Podkręcanie PIV
    Date: Tue, 15 Dec 2015 01:42:04 +0000
    <n3pdg5$9oj$1@news.mixmin.net> <n48usj$v4$1@node2.news.atman.pl>
    <n4a43j$kbp$1@news.mixmin.net> <n4bo87$n4o$1@node2.news.atman.pl>
    <n4bvqs$evc$1@news.mixmin.net> <n4e661$1os$1@node2.news.atman.pl>
    <n4el7n$m26$1@news.mixmin.net> <n4fdcc$9f4$1@node2.news.atman.pl>
    <n4fgl3$5d6$1@news.mixmin.net> <n4h4be$sri$1@node2.news.atman.pl>

    On 12/12/2015 12:36, Poldek wrote:

    > W tym wątku nie piszemy o narodzie, tylko o konkretnym przypadku PIV do
    > ew. podkręcenia

    W pierwszym poście Jacek zaznaczył "stabilność ważna" co raczej wyklucza
    się przy podkręceniu P4. Już widzę reakcję emerytki na ewentualne BSODy
    z tym związane.

    > lub zaproponowałeś bez kosztową wymianę na lepszy.

    Prośba - używaj jakichś emotek albo cudzysłowu bo już sam nie wiem czy
    to sarkazm czy Ty tak na poważnie.
    Koszta zawsze jakieś będą, ale w tym przypadku jest duże
    prawdopodobieństwo ich odzyskania. W tej chwili mówimy o kosztach
    sprzętu (które zapewne się zwrócą jak nie w całości to przy
    pesymistycznym założeniu w połowie - póki ten "klamot" jeszcze działa) i
    o kosztach robocizny, które jeśli były to zostały tak czy siak już
    poniesione (za coś pewnie Jacek to zrobił - jak nie za kasę to za
    "przysłowiowe piwo"). Reanimacja tego "klamota" to IMO strata czasu i
    pieniędzy a wymiana go na coś lepszego prędzej czy później okaże się
    koniecznością i koszty się zwiększą ("trupa" się nie sprzeda, baaaaa,
    trzeba będzie ponieść koszt utylizacji albo przynajmniej transportu, i
    Jackowi trzeba będzie drugi raz "dać na piwko").
    Ponadto wspomniany komputer w całości zużywa mniej prądu niż sam
    przedmiot tematu czyli CPU P4 (SL6WK) - przy optymistycznym założeniu
    zwróci się nim emerytka zejdzie.

    BTW. Odpisuję dopiero dziś bo miałem dłuższy weekend.
    --