-
21. Data: 2017-11-16 08:44:06
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 16.11.2017 o 07:21, cef pisze:
> Macie jakieś uszkodzone układy.
> Ja w dwulitrowym dieslu mam ciepłe z nawiewu po 1 minucie.
A jakie niby układy?
Nagrzewanie zależy od jazdy. U mnie jest tak, że zapalam, wyjeżdżam na
drogę i wlokę się w sznurku 30-40 km/h. Nie da się gazu docisnąć, silnik
pracuje na 5% mocy, a więc wskazówka termometru zaczyna się podnosić po
3 kilometrach takiej "jazdy". W aucie zaczyna być ciepło, jak już widzę
cel jazdy i za chwilę wysiadam.
Jadąc tą samą trasą np. w niedzielę, jak nie ma ruchu i mogę dać trochę
gazu, to u mnie też po minucie leci ciepłe.
Jacek
-
22. Data: 2017-11-16 08:54:25
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 15 Nov 2017 12:06:48 -0800 (PST), Bolko
> a ile takie webasto bierze paliwa
> na te półgodziny w normalną zime?
2.5-5kW
0,3-0,6 L/h.
> czesto trzeba tankować takie coś?
To nie ZAZ :P Webasto jest podpięte do baku.
BTW 10 sek. zajmuje żeby to w góglu znaleźć. :P
--
Pozdor
Myjk
-
23. Data: 2017-11-16 09:30:23
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2017-11-16 o 07:21, cef pisze:
>
> Macie jakieś uszkodzone układy.
> Ja w dwulitrowym dieslu mam ciepłe z nawiewu po 1 minucie.
>
>
Niech zgadnę, auto z grupy PSA bądź z silnikiem od PSA??
Bo PSA do większości aut z HDI pod maską montuje dodatkową elektryczną
nagrzewnicę wnętrza i wtedy faktycznie po 1 minucie od odpalenia silnika
leci ciepłe powietrze do kabiny.
-
24. Data: 2017-11-16 09:47:13
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: Bolko <s...@g...com>
> BTW 10 sek. zajmuje żeby to w góglu znaleźć. :P
Moje auto wg googla pali 6-7 litrów.
A ja jak osiem mi spali to jestem szczęśliwy.
dlatego coraz ostrożniej podchodzę do tego co pisze w googlu
-
25. Data: 2017-11-16 10:19:01
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 16 Nov 2017 00:47:13 -0800 (PST), Bolko
> Moje auto wg googla pali 6-7 litrów.
> A ja jak osiem mi spali to jestem szczęśliwy.
> dlatego coraz ostrożniej podchodzę do tego co pisze w googlu
Przestrzelona analogia, bo samochód spali tyle, ile mu depnie kierowca.
Znam takich, co palą 2x więcej niż ja i 4x częściej klocki hamulcowe
wymieniają.
W webasto nie ma pedału gazu, warunki (spalania) są w zasadzie stałe, więc
i nie ma szczególnego miejsca na rozbieżności. Ale jako niewierny możesz
zawsze dodać 10-20%. :P
--
Pozdor Myjk
-
26. Data: 2017-11-16 17:25:27
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2017-11-16 o 08:44, Jacek pisze:
> W dniu 16.11.2017 o 07:21, cef pisze:
>> Macie jakieś uszkodzone układy.
>> Ja w dwulitrowym dieslu mam ciepłe z nawiewu po 1 minucie.
> A jakie niby układy?
> Nagrzewanie zależy od jazdy. U mnie jest tak, że zapalam, wyjeżdżam na
> drogę i wlokę się w sznurku 30-40 km/h. Nie da się gazu docisnąć, silnik
> pracuje na 5% mocy, a więc wskazówka termometru zaczyna się podnosić po
> 3 kilometrach takiej "jazdy". W aucie zaczyna być ciepło, jak już widzę
> cel jazdy i za chwilę wysiadam.
> Jadąc tą samą trasą np. w niedzielę, jak nie ma ruchu i mogę dać trochę
> gazu, to u mnie też po minucie leci ciepłe.
To akurat masz raczej zepsuty termostat.
Na małym obiegu mam ciepłe po minucie z nawiewu
nawet jak jadę w korku 30km/h
Co więcej, wskaźnik temperatury pokazuje 90C
dopiero po 8km. Do celu mam 10km.
-
27. Data: 2017-11-16 17:28:30
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2017-11-16 o 09:30, Kamil 'Model' pisze:
> W dniu 2017-11-16 o 07:21, cef pisze:
>
>>
>> Macie jakieś uszkodzone układy.
>> Ja w dwulitrowym dieslu mam ciepłe z nawiewu po 1 minucie.
>>
>>
>
> Niech zgadnę, auto z grupy PSA bądź z silnikiem od PSA??
>
> Bo PSA do większości aut z HDI pod maską montuje dodatkową elektryczną
> nagrzewnicę wnętrza i wtedy faktycznie po 1 minucie od odpalenia silnika
> leci ciepłe powietrze do kabiny.
Nie mam żadnego dogrzewania (VW)
Raczej kwestia co jest nazywane ciepłym.
Dla mnie ciepłe to takie, że topi lód/szron z szyb, moge
też ogrzać ręce w tym nawiewie a inni pewnie potrzebują,
żeby im paliło włosy na rękach.
-
28. Data: 2017-11-16 19:00:50
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik cef c...@i...pl ...
> To akurat masz raczej zepsuty termostat.
> Na małym obiegu mam ciepłe po minucie z nawiewu
> nawet jak jadę w korku 30km/h
> Co więcej, wskaźnik temperatury pokazuje 90C
> dopiero po 8km. Do celu mam 10km.
To i tak niezle.
U mnie 90 to po jakis 15 km przy obecnej temperaturze rano czyli ok 3-4
stopni.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko
udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton
-
29. Data: 2017-11-16 19:51:23
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> To i tak niezle.
> U mnie 90 to po jakis 15 km przy obecnej temperaturze rano czyli ok 3-4
> stopni.
bo my mamy samochody o wysokiej sprawności ;)
-
30. Data: 2017-11-16 22:27:50
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2017-11-16 o 17:25, cef pisze:
> W dniu 2017-11-16 o 08:44, Jacek pisze:
>> W dniu 16.11.2017 o 07:21, cef pisze:
>>> Macie jakieś uszkodzone układy.
>>> Ja w dwulitrowym dieslu mam ciepłe z nawiewu po 1 minucie.
>> A jakie niby układy?
>> Nagrzewanie zależy od jazdy. U mnie jest tak, że zapalam, wyjeżdżam na
>> drogę i wlokę się w sznurku 30-40 km/h. Nie da się gazu docisnąć,
>> silnik pracuje na 5% mocy, a więc wskazówka termometru zaczyna się
>> podnosić po 3 kilometrach takiej "jazdy". W aucie zaczyna być ciepło,
>> jak już widzę cel jazdy i za chwilę wysiadam.
>> Jadąc tą samą trasą np. w niedzielę, jak nie ma ruchu i mogę dać
>> trochę gazu, to u mnie też po minucie leci ciepłe.
>
> To akurat masz raczej zepsuty termostat.
> Na małym obiegu mam ciepłe po minucie z nawiewu
> nawet jak jadę w korku 30km/h
> Co więcej, wskaźnik temperatury pokazuje 90C
> dopiero po 8km. Do celu mam 10km.
>
Masz kiepski silnik (mała sprawność).
Jeden z moich byłych samochodów: Freelander z silnikiem TD4 (kod BMW:
M47). Silnik na tyle oszczędny, że na wolnych obrotach lub wolna jazda w
korku nie powodowała podgrzewania silnika. Po 20 minutach zaczynało
lecieć ledwo ciepłe powietrze - oczywiście przy wyłączonym Webasto. Stąd
też pojazd fabrycznie wyposażony w Webasto ThermoTop-C. Bardzo szybko
powodował rozgrzanie zarówno silnika, jak i wnętrza. Jeśli silnik się
wyłączyło bez rozgrzania, to Webasto jeszcze przez pewien czas (jedna
minuta?) pracowało. Policjant we Wiedniu dziwnie się patrzył ;)
--
Pozdrawiam.
Adam