-
41. Data: 2017-11-17 11:20:22
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 2017-11-16 o 17:28, cef pisze:
> W dniu 2017-11-16 o 09:30, Kamil 'Model' pisze:
>> W dniu 2017-11-16 o 07:21, cef pisze:
>>
>>>
>>> Macie jakieś uszkodzone układy.
>>> Ja w dwulitrowym dieslu mam ciepłe z nawiewu po 1 minucie.
>>>
>>>
>>
>> Niech zgadnę, auto z grupy PSA bądź z silnikiem od PSA??
>>
>> Bo PSA do większości aut z HDI pod maską montuje dodatkową elektryczną
>> nagrzewnicę wnętrza i wtedy faktycznie po 1 minucie od odpalenia
>> silnika leci ciepłe powietrze do kabiny.
>
> Nie mam żadnego dogrzewania (VW)
Skąd wiesz?
Na jakimś forum wyczytałem, że niektóre VW miały w standardzie
elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego albo elektryczną grzałkę w
nawiewie.
yabba
-
42. Data: 2017-11-17 11:24:24
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 17 Nov 2017 10:00:49 +0000 (UTC), Budzik
> To po co egr obniza temperature na wolnych obrotach?
Po pierwsze, EGR nie jest otwierany na jałowych obrotach, zaczyna pracować
zazwyczaj powyżej 1250 obr., i to tylko przy obciążeniu, pracując do koło
2000 obr. Po drugie EGR nie jest otwierany gdy silnik nie ma optymalnej
temperatury pracy. Czyli nawet jak silnik jest rozgrzany a jego parametry
spadną, to EGR nie zostanie otwarty właśnie po to by dodatkowo nie chłodzić
(pomijam, że chłodnice EGR montują od E4). W praktyce wygląda to tak, że w
zimie praktycznie nigdy nie słyszę pracy zaworu EGR, za to w lato jak
najbardziej klepie i mnie irytuje. Znaczy irytował, bo został wyczyszczony
i już go mniej słychać.
--
Pozdor
Myjk
-
43. Data: 2017-11-17 14:36:44
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2017-11-17 o 08:26, Myjk pisze:
> Thu, 16 Nov 2017 22:27:50 +0100, Adam
>
>> (...)
>> to Webasto jeszcze przez pewien czas (jedna minuta?) pracowało.
>
> Wtedy to już nie pracowało, w sensie grzania, a jedynie przedmuchiwało
> komorę spalania w celu jej ochłodzenia. :P
>
Być może zależy od pojazdu lub implementacji.
Swego czasu byłem w Webasto w Łomiankach na wymianę palnika. A że jestem
z definicji ciekawski, to popytałem. Ludzie mówili, że po wyłączeniu
niedogrzanego silnika przez (chyba minutę lub do temperatury) chodzi
palnik, a później przedmuch. Jak auto postawiłem na śniegu, to rura
wydechowa webasta topiła śnieg, leciało dość ciepłe powietrze przez
dłuższy czas.
Miałem też założyć zdalne sterowanie, ale kosztowało dużo (niecałe 3000
netto), a potem sprzedałem auto.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
44. Data: 2017-11-21 07:43:11
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2017-11-16 o 22:44, cef pisze:
> W dniu 2017-11-16 o 22:29, Adam pisze:
>> W dniu 2017-11-16 o 17:28, cef pisze:
>>> W dniu 2017-11-16 o 09:30, Kamil 'Model' pisze:
>>>> W dniu 2017-11-16 o 07:21, cef pisze:
>>>>
>>>>>
>>>>> Macie jakieś uszkodzone układy.
>>>>> Ja w dwulitrowym dieslu mam ciepłe z nawiewu po 1 minucie.
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>> Niech zgadnę, auto z grupy PSA bądź z silnikiem od PSA??
>>>>
>>>> Bo PSA do większości aut z HDI pod maską montuje dodatkową
>>>> elektryczną nagrzewnicę wnętrza i wtedy faktycznie po 1 minucie od
>>>> odpalenia silnika leci ciepłe powietrze do kabiny.
>>>
>>> Nie mam żadnego dogrzewania (VW)
>>> Raczej kwestia co jest nazywane ciepłym.
>>> Dla mnie ciepłe to takie, że topi lód/szron z szyb, moge
>>> też ogrzać ręce w tym nawiewie a inni pewnie potrzebują,
>>> żeby im paliło włosy na rękach.
>>>
>>
>> VW miewają fabryczne dogrzewacze Webasto. Jest to tak małe (wielkości
>> torebki 1kg cukru), że niektórzy nawet o tym nie wiedzą.
>
> Zaintrygowałeś mnie :-)
> Sprawdzę to, ale raczej sądzę, żeby było coś takiego.
Podgrzewacza żadnego nie mam.
Dzisiaj przy temp 3C sprawdziłem i jest tak:
po ok minucie leci ciepłe powietrze z nawiewu,
ciepłe tzn można ogrzać ręce - dla niektórych może to być
umowne i będą się upierać, że to zimne.
Temperatura ta stale rośnie i po kilku minutach (7-8min)
z nawiewu leci tak gorące, że z trudem da się trzymać dłoń przy samym
nawiewie.
(pokrętło ciepłego mam na max w czerwonym polu, dmuchawa na 1)
To jest jakieś 8km przejechane i temp na wskaźniku dochodzi do 80-90C.
Dojeżdżam do celu i nie było wyczuwalnego dłonią spadku temperatury
oczekiwanej po otwarciu dużego obiegu. Zaparkowałem po 10km, podniosłem
maskę - chłodnica zimna.
Jak ktoś nie ma ciepła przez 10 km w korku, to ma po prostu otwierający
się od razu termostat. Silnik diesel 1,9 VW
-
45. Data: 2017-11-21 08:14:40
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: p...@g...com
--Silnik diesel 1,9 VW
mialem 1.9 ALH i grzal jak trzeba teraz mam CFFB 2.0 i kicha tzn jak temperatura
zewnetrzna ponizej 5C to grzeje sie bardzo powoli i jezdzi niedogrzany, wymienie dla
swietego spokoju termostat (ten od DSG) i zobaczymy
-
46. Data: 2017-11-21 08:49:18
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2017-11-21 o 08:14, p...@g...com pisze:
> --Silnik diesel 1,9 VW
>
> mialem 1.9 ALH i grzal jak trzeba teraz mam CFFB 2.0 i kicha tzn jak temperatura
zewnetrzna ponizej 5C to grzeje sie bardzo powoli i jezdzi niedogrzany, wymienie dla
swietego spokoju termostat (ten od DSG) i zobaczymy
W zasadzie to mam 2,0 (1968cm3) czyli to co u Ciebie nie działa :-)
-
47. Data: 2017-11-21 10:29:50
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: p...@g...com
--W zasadzie to mam 2,0 (1968cm3) czyli to co u Ciebie nie działa :-)
Pasek
https://forum.vw-passat.pl/topic/52968-problem-z-pas
satem-b7-i-temperatur%C4%85-cieczy/
Golf
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=12668&si
d=5771c3e710ec49061425af168b7788a1&start=15
I Audi
http://www.a5klub.pl/index.php?topic=419.0
moral jest taki ze termostat to czesc eksploatacyjna i jak cos nie halo to trzeba
wymieniac
-
48. Data: 2017-11-21 15:41:09
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 21 Nov 2017 07:43:11 +0100, cef
> Jak ktoś nie ma ciepła przez 10 km w korku, to ma po prostu otwierający
> się od razu termostat. Silnik diesel 1,9 VW
Ale tu jednak uparty jesteś... Nie, nie mam nic popsute, w przeciwnym razie
musiałyby jeździć setki tysięcy fabrycznie popsutych samochodów takich jak
mój, a których twórcy musieli być na tyle głupi, żeby zamiast naprawienia
uwalonego termostatu, dowalali webasto kosztujące 3 klocki.
--
Pozdor
Myjk
-
49. Data: 2017-11-21 16:15:12
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2017-11-21 o 15:41, Myjk pisze:
> Tue, 21 Nov 2017 07:43:11 +0100, cef
>
>> Jak ktoś nie ma ciepła przez 10 km w korku, to ma po prostu otwierający
>> się od razu termostat. Silnik diesel 1,9 VW
>
> Ale tu jednak uparty jesteś... Nie, nie mam nic popsute, w przeciwnym razie
> musiałyby jeździć setki tysięcy fabrycznie popsutych samochodów takich jak
> mój, a których twórcy musieli być na tyle głupi, żeby zamiast naprawienia
> uwalonego termostatu, dowalali webasto kosztujące 3 klocki.
Tysiące kierowców nawet nie wiedzą, że mają coś zwalone,
a druga połowa nie zwraca na to uwagi.
Może po prostu warto sprawdzić czy się otwiera obieg czy nie,
ale pewnie 80% jeżdżących nie wie jak to sprawdzić.
-
50. Data: 2017-11-27 07:59:49
Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Od: p...@g...com
--Może po prostu warto sprawdzić czy się otwiera obieg czy nie, ale pewnie 80%
jeżdżących nie wie jak to sprawdzić.
tez nie wiedzialem wiec wymienilem termostat przy DSG bo irytowalo mnie te 70C przy
jezdzie autostrada i jest git czyli 90C po 15 minutach jazdy po miescie czy po 7km na
autostradzie, 2.0 CFFB