  • 51. Data: 2018-12-19 17:33:58
    Temat: Re: Podatek od EV-paliwa
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-19 o 15:42, J.F. pisze:

    > Art. 8. 1. Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:
    > 1) produkcja wyrobów akcyzowych;
    > 2) wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
    > 3) import wyrobów akcyzowych, z [...]

    http://www.finanse.mf.gov.pl/akcyza/informacje-podst
    awowe/-/asset_publisher/WdB3/content/zwolnienia-z-ak
    cyzy?redirect=http%3A%2F%2Fwww.finanse.mf.gov.pl%2Fa
    kcyza%2Finformacje-podstawowe%3Fp_p_id%3D101_INSTANC
    E_WdB3%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_
    p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_coun
    t%3D1

    Tu masz wincyj i dokładniej.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 52. Data: 2018-12-19 17:35:29
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 14:23, J.F. pisze:
    > Zima zatankowac na stacji jeszcze ciepla wode do grzania silnika ?

    A w elektryku to klima sama się robi? ;-)

    100 km Ci mało? Dramatyzujesz. Ile robisz dziennie? 300?

    Robił ktoś rachunek ekonomiczny? (koszty techniczne, prąd, eksploatacyjne)
    Może jakiś nawiedzony ekoterrorysta chociaż ;-)

    Jest aż tak źle czy tylko lobbing za słaby. Nagonka na diesle już
    ruszyła. Powinno być łatwiej :-)

  • 53. Data: 2018-12-19 17:40:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Art. 8. 1. Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:
    > 1) produkcja wyrobów akcyzowych;

    I to:
    https://www.biznes.gov.pl/pl/publikacje/2601-zwolnie
    nie-od-akcyzy-energii-elektrycznej-wytwarzana-z-odna
    wialnych-zrodel-energii

    "Zwolnienie od akcyzy energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych
    źródeł energii

    Energia elektryczna jest zaliczana do wyrobów akcyzowych i w związku z
    tym jej wytwarzanie podlega akcyzie. Stawka akcyzy wynosi 20 zł /MWh.

    Jednakże energię elektryczną wytwarzaną z odnawialnych źródeł energii
    można zwolnić się od akcyzy. Zwolnienie odbywa się na podstawie
    dokumentu potwierdzającego umorzenie świadectwa pochodzenia energii, w
    rozumieniu przepisów prawa energetycznego."

  • 54. Data: 2018-12-19 17:54:40
    Od: <1...@1...175440.invalid> (Tom N)

    J.F. w

> [...]
    akumulatorow w samochodach elekrycznych. Jesli byla by taka kategoria pradu inaczej
    opodatkowana niz prad nie do samochodow to uzytkownik ladujac z gniazdka w przypadku
    gdy akcyza w pradzie do samochodow byla wy wyzsza musialby doplacic do US roznice.
    Musialby rowniez zaplacic akcyze gdyby uzyl pradu ktory by sam wytworzyl. Wynika to z
    przepisu ktory brzmi mniej wiecej tak " kto posiada wyrob akcyzowy bez zaplaconej
    akcyzy ma obowiazek zaplacic od niego akcyze". Na tym przepisie przejechaly sie firmy
    kupujace paliwo z przemytu. Mieli w nich faktury na paliwo z watem, akcyza. Jak
    sprzedajacy okazal sie slupem czy oszustem to firmy dostaly z US wezwanie do zaplaty
    ww podatkow.

    > Art. 8. 1. Przedmiotem opodatkowania

    Wypierdalajcie na odpowiednią grupę ;P

    --
    'Tom N'

  • 55. Data: 2018-12-19 18:03:25
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-19 o 17:54, (Tom N) pisze:

    > Wypierdalajcie na odpowiednią grupę ;P

    Zmieniłeś opony na zimowe? Kułko se dokrenć boci sie telepie :D

  • 56. Data: 2018-12-19 18:09:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co Ty pierdolisz? Nie ma w tej chwili roznych stawek akcyzy do elektrykow i do domu.
    Podatek od pradu do ladowania akumulatorow w samochodach elektrycznych to piesn
    przyszlosci. Teraz mozesz sobie naladowac z dowolnego gniazdka.

  • 57. Data: 2018-12-19 18:21:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 17:35:29 +0100, z napisał(a):

    > A w elektryku to klima sama się robi? ;-)

    Tutaj cieplo jest niezbedne do pracy silnika.

    > 100 km Ci mało? Dramatyzujesz. Ile robisz dziennie? 300?

    Dziennie to ja robie 10.
    Ale bywaja dni, gdy robie np 500 i 7 tankowan mi niezbyt odpowiada.

    Poza tym widziales jaki zbiornik przewidywalem - cysterna to bedzie
    :-)

    > Robił ktoś rachunek ekonomiczny? (koszty techniczne, prąd, eksploatacyjne)
    > Może jakiś nawiedzony ekoterrorysta chociaż ;-)
    > Jest aż tak źle czy tylko lobbing za słaby.

    Jest bardzo zle.

    Niestety - przy sprezaniu duzo ciepla powstaje, a przy rozprezaniu
    duzo brakuje.
    W upalne lato mozna uzupelnic cieplo z powietrza, ale zima silnik
    zlodowacieje ...

    A gdy tak na butli cieklego CO2 ... tylko skad go brac ?
    Z elektrowni weglowej najlepiej :-)

    J.

  • 58. Data: 2018-12-19 18:26:34
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    przyszlosci. Teraz mozesz sobie naladowac z dowolnego gniazdka.

    I zapłacić obecną akcyzę. Jak wprowadzą wyższą akcyzę na ładowarki
    "smart" to mogą mnie wtedy w dupę pocałować. Co prawda, nie widzę sieci
    przedłużaczy z bloku typu "decha" czy wiezowca na pobliski parking, więc
    tacy własciciele elektryków muszą się karmić z tego co jest dla nich
    dostępne. Kto ma działkę i możliwości to sobie sam nakopie prądu, kiedy
    stanie się to w pełni opłacalne. Oczywiście że obojetnie jaki rząd, moze
    sobie zmieniać prawo i o 6:00 rano pukać z nakazem do kogoś co sobie
    solary na dachu postawił ale nie wydaje mi się żeby sprzeciw społeczny
    był pomijalny. Równie dobrze mogą się dojebać do każdego wyrobu i
    nałozyć sobie akcyzę na wszystko, nawet na gówno z dupy. Są jednak
    granice (jeszcze) że zbyt wiele nie mogą.

  • 59. Data: 2018-12-19 18:35:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 17:40:37 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    > dokumentu potwierdzającego umorzenie świadectwa pochodzenia energii, w
    > rozumieniu przepisów prawa energetycznego."

    Umorzenie swiadectwa ... to mnie jakos niepokoi :-)

    Czy to przypadkiem nie oznacza, ze producent powinien zaplacic akcyze,
    odsprzedac, a zwrot dostanie nabywca ?

    ewentualnie - zarejestrowac instalacje, wyprodukowac, zarejestrowac
    swiadectwo, zuzyc na potrzeby wlasne, umorzyc swiadectwo :-)

    J.

  • 60. Data: 2018-12-19 18:42:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak wprowadza wyzsza akcyze na prad do samochodow to nawet jak go napedalujesz
    rowerem z pradnica to i tak ja zaplacisz. A jak nie zaplacisz to bedziesz odpowiadal
    z ustawy karno skarbowej. To ze akumulatory moga nie lyknac pradu bez akcyzy z
    litosci nie wspomne.