  • 81. Data: 2011-02-11 16:06:16
    Temat: Re: Pochwala dla MTU
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 14:49:32 +0000, Kamil wrote:

    >Juz ci tlumaczono, ze roznice miedzy OC a pelnym pakietem sa smiesznie
    >niskie, czesto praktycznie zerowe. Glownie dlatego, ze srednie straty
    >przy OC moga isc w setki tysiecy za czyjas rehabilitacje, a straty w AC
    >to przewaznie pare tysiecy za jakiegos golfa (performance cars pomijamy).

    Moze bym sie i zgodzil, ale przeciez to OC nie jest jakies strasznie
    wysokie. No dobra - moze ludzie inaczej patrza na 50euro i dla
    swietego spokoju placa, a atarcza to co pare lat na holowanie czy
    szybe ..

    >tutaj calkiem slusznie ubezpieczenie jest przypisane do
    >kierowcow samochodu, a nie za groszowa polise dziadka rozbija sie
    >gowniarz bez wyobrazni

    Ale jest tez druga strona medalu - jeden samochod w rodzinie, a
    prowadzi maz lub zona. No i nie wiadomo czemu dziadkowi nie mozna
    pozyczyc ..

    >Pomijam juz idiotyzmy typu
    >polskie wykupywanie polisy na caly rok i automatyczne przedluzanie
    >(zdaje sie, ze juz zniesione?)

    Nie zniesli, ale to w sumie calkiem przyjemne jest - nie musisz sie
    zastanawiac kiedy ci sie umowa skonczy i nie dowiadujesz sie ze pech
    chcial ze to akurat wczoraj bylo ..

    >bo tutaj moge po dwoch miesiacach sprzedac auto, rozwiazac umowe i nic nie placic.

    do niedawna bylo podobnie - sprzedajesz, wypowiadasz, zwrot czesci
    skladki.
    Teraz musisz sie z nabywca dogadac, bo przechodzi na niego, ale moze
    wypowiedziec i znow zwrot. Mozna placic w ratach (zalezy od
    ubezpieczyciela) i nie martwic sie o zwroty.

    Ale tu sie zgadzam - powinna byc mozliwosc wypowiedzenia w dowolnym
    terminie, bo niby czemu nie. Ale nie wszystkie nasze przepisy sa
    zle/niewygodne dla obywatela. Chocby zakup uzywanego auta - placisz,
    sprawdzasz polise, wsiadasz i odjezdzasz. A nie szukasz agenta
    ubezpieczeniowego.

    J.

  • 82. Data: 2011-02-11 16:17:56
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale tu sie zgadzam - powinna byc mozliwosc wypowiedzenia w dowolnym
    > terminie, bo niby czemu nie.

    Zmień na "przenieść OC do innego ubezpieczyciela w dowolnym momencie" i
    masz moje poparcie :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 83. Data: 2011-02-11 16:18:59
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 11/02/2011 15:06, J.F. wrote:

    > Ale jest tez druga strona medalu - jeden samochod w rodzinie, a
    > prowadzi maz lub zona. No i nie wiadomo czemu dziadkowi nie mozna
    > pozyczyc ..

    Mozna zone ubezpieczyc, zaden problem. Czesto nawet skladka spada, bo
    statystycznie (wbrew powrzechnej opinii "wiedzialem ze baba";) jezdza
    jednak spokojniej i bezpieczniej.

    Co do pozyczania to pewnie masz racje, ale poza paroma mieszkancami
    centrum, to nie znam nikogo bez samochodu, wiec to problem w zasadzie
    marginalny.

    > Nie zniesli, ale to w sumie calkiem przyjemne jest - nie musisz sie
    > zastanawiac kiedy ci sie umowa skonczy i nie dowiadujesz sie ze pech
    > chcial ze to akurat wczoraj bylo ..

    Ja jednak wole dostac 2 tygodnie wczesniej list przypominajacy o
    wygasnieciu i przedluzyc w trzy minuty przez internet, niz dostac 2
    tygodnie po fakcie rachunek na OC za samochod, ktory dawno sprzedalem. ;)

    > Teraz musisz sie z nabywca dogadac, bo przechodzi na niego, ale moze
    > wypowiedziec i znow zwrot. Mozna placic w ratach (zalezy od
    > ubezpieczyciela) i nie martwic sie o zwroty.

    No i to jest z punktu widzenia ubezpieczenia jako takiego kompletnie bez
    sensu. Skladka ubezpieczenia jest zwiazana z konkretnym ryzykiem. Mlody
    czlowiek, szybki samochod, logiczne ze powinien placic wiecej od
    statecznego ojca rodziny z 20 lat bezwypadkowej jazdy swoim volvo.
    Dlaczego mlody gniewny ma przejac ubezpieczenie statecznego ojca
    rodziny? W koncu ryzyko na drodze stwarza statystycznie wieksze. :)

> [...]
    > zle/niewygodne dla obywatela. Chocby zakup uzywanego auta - placisz,
    > sprawdzasz polise, wsiadasz i odjezdzasz. A nie szukasz agenta

    Bez przesady, trwa to 3 minuty, przez internet albo telefon. Podajesz nr
    rejestracyjny, w bazie maja dane samochodu, wsiadasz i jedziesz. Moze
    byc upierdliwe jesli co tydzien nowe kupujesz, ale w codziennym zyciu o
    wiele bardziej doceniasz brak oplat i stania w urzedzie za
    przerejestrowanie. Papiery auta wysylasz poczta, za tydzien poczta
    przychodza na twoje nazwisko. Za darmo. :)

    Cos za cos niestety, idealnie nigdzie nie jest, ale z perspektywy
    przecietnego posiadacza samochodu, ktory chce miec po prostu swiety
    spokoj, to jest jednak system wygodniejszy.

    Kamil

  • 84. Data: 2011-02-11 16:20:26
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 11/02/2011 15:18, Kamil wrote:

    > Bez przesady, trwa to 3 minuty, przez internet albo telefon. Podajesz nr
    > rejestracyjny, w bazie maja dane samochodu, wsiadasz i jedziesz. Moze

    Jeszcze gwoli wyjasnienia - zmieniasz/dodajesz po prostu samochod na
    swojej polisie, nie musisz podpisywac nowej. Wygodne jak diabli. :)

    Kamil

  • 85. Data: 2011-02-11 16:38:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 15:18:59 +0000, Kamil wrote:
    >Co do pozyczania to pewnie masz racje, ale poza paroma mieszkancami
    >centrum, to nie znam nikogo bez samochodu, wiec to problem w zasadzie
    >marginalny.

    marginalny, ale jakze uciazliwy jak twoj samochod sie np zepsul, albo
    trzeba auto z wiekszym bagaznikiem.

    >Ja jednak wole dostac 2 tygodnie wczesniej list przypominajacy o
    >wygasnieciu i przedluzyc w trzy minuty przez internet, niz dostac 2
    >tygodnie po fakcie rachunek na OC za samochod, ktory dawno sprzedalem. ;)

    Spelniasz swoj ustawowy obowiazek, wysylasz list/fax do ubezpieczyla
    po sprzedazy i nie dostajesz. A jak wyjedziesz na dluzszy urlop niz
    dwa tygodnie ?

    >No i to jest z punktu widzenia ubezpieczenia jako takiego kompletnie bez
    >sensu. Skladka ubezpieczenia jest zwiazana z konkretnym ryzykiem.

    Dlatego bardziej mi sie podobal stary system, gdy taka polisa po
    miesiacu wygasala. Teraz niby ubezpieczyciel ma prawo do rekalkulacji
    po zmianie wlasciciela.

    >Bez przesady, trwa to 3 minuty, przez internet albo telefon.

    W niedziele o 18 przez telefon tez ?
    Albo w nowy rok 3:00 nad ranem, choc to juz raczej hardcore :-)

    >Podajesz nr
    >rejestracyjny, w bazie maja dane samochodu, wsiadasz i jedziesz.

    Wszyscy ubezpieczyciele wszystkich samochodow, czy tylko sie
    dopisujesz do istniejacej polisy ?

> [...]
    >wiele bardziej doceniasz brak oplat i stania w urzedzie za
    >przerejestrowanie. Papiery auta wysylasz poczta, za tydzien poczta

    W zaleznosci od dnia i urzedu - u nas moze sie okazac ze wiecej
    stracisz czasu na poczcie niz w WK :-)
    U nas chyba powoli tez juz wchodzi system pocztowy.

    >Za darmo. :)

    Ktos tym urzednikom placi, no ale skoro wszyscy maja samochody, to
    moze nie ma znaczenia czy bezposrednio czy z podatkow :-)

    >Cos za cos niestety, idealnie nigdzie nie jest, ale z perspektywy
    >przecietnego posiadacza samochodu, ktory chce miec po prostu swiety
    >spokoj, to jest jednak system wygodniejszy.

    Ja moze zmanierowany bo dlugo trzymam samochody, ale ten nasz system
    az taki zly nie jest.

    J.

  • 86. Data: 2011-02-11 16:43:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 15:20:26 +0000, Kamil wrote:

    >Jeszcze gwoli wyjasnienia - zmieniasz/dodajesz po prostu samochod na
    >swojej polisie, nie musisz podpisywac nowej. Wygodne jak diabli. :)

    A jak nie miales do tej pory polisy, bo to twoj pierwszy samochod ?
    :-P

    albo z 50KM malucha przesiadasz sie na Ferrari - co z ryzykiem
    ubezpieczeniowym ?

    J.

  • 87. Data: 2011-02-11 16:45:30
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 11/02/2011 15:38, J.F. wrote:

    > marginalny, ale jakze uciazliwy jak twoj samochod sie np zepsul, albo
    > trzeba auto z wiekszym bagaznikiem.

    Szczerze mowiac, przez ostatnie 6 lat ani razu nie mialem takiego
    problemu. Do przeprowadzki wynajelismy vana. :)

    > Spelniasz swoj ustawowy obowiazek, wysylasz list/fax do ubezpieczyla
    > po sprzedazy i nie dostajesz. A jak wyjedziesz na dluzszy urlop niz
    > dwa tygodnie ?

    Eeee, jaki fax? Jaki list? Loguje sie na moje konto na stronie
    ubezpieczyciela i klikam CANCEL POLICY. Ewentualnie dzwonie, 3 minuty to
    zajmie.

    > Dlatego bardziej mi sie podobal stary system, gdy taka polisa po
    > miesiacu wygasala. Teraz niby ubezpieczyciel ma prawo do rekalkulacji
    > po zmianie wlasciciela.

    Przyznam ze w szegoly nie wnikalem, ale pare tygodni temu bodajze
    Newsweek oglaszal wielkie zmiany na lepsze, widze ze jednak nie wszystko
    na lepsze wyszlo.

    > W niedziele o 18 przez telefon tez ?
    > Albo w nowy rok 3:00 nad ranem, choc to juz raczej hardcore :-)

    Internet mam 24/7, chocby w telefonie pod reka, a telefonicznie:

    Lines open: 8am-9pm Monday to Friday, 9am-5pm Saturday and 10am-5pm Sunday

    Jeszcze nie zdazylo mi sie kupowac samochodu w srodku nocy w sylwestra
    na szczescie. ;)

    > Wszyscy ubezpieczyciele wszystkich samochodow, czy tylko sie
    > dopisujesz do istniejacej polisy ?

    Wyjasnilem wlasnie - dopisujesz. Jakichs kosmicznych roznic w skladkach
    nie ma miedzy wiekszoscia ubezpieczycieli, jesli juz chcesz zmienic to
    masz porownywarki ofert. Mam na jednej konto, zawsze moge sie tam
    zalogowac, moje dane pamieta, wiec podaje tylko nr rejestracyjny i
    przeszuka mi kilkadziesiat TU. Kilka klikniec i kupuje polise, 10 minut
    w najgorszym przypadku.

    Kupujac od dealera jeszcze mniejszy problem, bo powazniejsi dorzucaja
    tygodniowe ubezpieczenie.

    > W zaleznosci od dnia i urzedu - u nas moze sie okazac ze wiecej
    > stracisz czasu na poczcie niz w WK :-)
    > U nas chyba powoli tez juz wchodzi system pocztowy.

    Jesli na poczcie bedzie dluga kolejka, po prostu wrzuce list do
    skrzynki. Zaplace wtedy za znaczek, ale stac nie bede. Nie szukaj
    problemow, gdzie ich nie ma. ;)

    > Ktos tym urzednikom placi, no ale skoro wszyscy maja samochody, to
    > moze nie ma znaczenia czy bezposrednio czy z podatkow :-)

    I w tym cala rzecz - podatki placisz i tutaj, i w polsce. Akcyze placisz
    i tutaj i w polsce. Wystajesz w urzedach, kupujesz znaczki skarbowe i
    placisz za kazde dorobienie tablic czy ponowne wydanie zgubionego
    dokumentu tylko w polsce. :)

    Kamil

  • 88. Data: 2011-02-11 16:46:38
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 11/02/2011 15:43, J.F. wrote:

    > A jak nie miales do tej pory polisy, bo to twoj pierwszy samochod ?
    > :-P

    To spedzisz 15 minut przed jakas wyszukiwarka ubezpieczen przed
    komputerem. ;)

    > albo z 50KM malucha przesiadasz sie na Ferrari - co z ryzykiem
    > ubezpieczeniowym ?

    Skladka wzrosnie, jaki problem? :)

    Kamil

  • 89. Data: 2011-02-11 16:46:53
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-11, Kamil <k...@s...com> wrote:

    > Ja jednak wole dostac 2 tygodnie wczesniej list przypominajacy o
    > wygasnieciu i przedluzyc w trzy minuty przez internet, niz dostac 2
    > tygodnie po fakcie rachunek na OC za samochod, ktory dawno sprzedalem. ;)

    Przy sprzedaży umowa automatycznie przechodzi na nowego właściciela.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 90. Data: 2011-02-11 16:48:22
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 11/02/2011 15:46, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Przy sprzedaży umowa automatycznie przechodzi na nowego właściciela.

    Czyli oplacasz komus ubezpieczenie, fantastyczny system.

    Kamil