  • Data: 2012-03-22 12:24:11
    Temat: Re: Pobór energii/mocy
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mr Nobody" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:4f6b03e5$0$26689$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2012-03-22 09:50, wilkxt pisze:

    Się odniosę do wszystkich wypowiedzi, bo według mnie każda jest półprawdą.

    Wypowiedź 1.
    Według mnie OK, ale pod warunkiem rozumienia słowa pobór jako czegoś
    wykonanego w jakimś czasie, a nie dokonywanego chwilowo w danym momencie.

    Energia pobrana w określonym przedziale czasu nadal jest energią, a nie
    mocą.
    Dopiero jak ją podzielimy przez czas to dostaniemy _średnią_ moc pobieraną w
    tym czasie.

    Wypowiedź 2.
    Według mnie OK.

    Według mnie nie ma czegoś takiego jak pobrana moc w przedziale czasu
    (pobierana cały czas w przedziale czasu mogła by być).
    Moc można tylko pobierać (w danej chwili), albo pobierać (cały czas) przez
    jakiś czas, ale nie można w jakimś czasie pobrać ileś tam mocy.
    Natomiast energia to nie moc pobrana w jakimś czasie tylko całka z mocy
    pobieranej w tym czasie.

    Wypowiedź 3.
    > Kompletnie się nie zgadzam!

    A ja się na 50% zgadzam ;-)

    > Pobór energii może występować w dowolnym czasie. Moc to energia odniesiono
    > do czasu!
    Moc _średnia_ to pobrana energia podzielona (bo nie wiem czy odniesiona
    oznacza podzielona) przez czas.
    Moc (w danym momencie) to pochodna pobranej energii po czasie.

    A cała dyskusja przypomina mi kawał o fizyku doświadczalnym, fizyku
    teoretyku i matematyku wjeżdżających razem do Holandii.
    P.G.