  • 21. Data: 2010-01-18 20:03:47
    Temat: Re: PoE - czy to mi wystarczy?
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Jacek Osiecki pisze:
    > Auć... mniej więcej takie ceny już wykraczają poza to co jest dla mnie
    > akceptowalne jako koszt "zachcianki" :) niemal 500zł za zasilacz, do tego
    > kilkaset zł za akumulatory - i potem dopiero to ubrać w PoE.
    >
    > A ja po prostu chcę zasilić jednego biednego APka :)

    To tylko przykład, że takie zasilacze są produkowane i do kupienia od
    ręki. To raczej produkt dla profesjonalistów - ze względu na cenę,
    sposób zabudowy i parametry.

    Podaj proszę ile potrzebujesz prądu i jaka ma być pojemność
    akumulatorów, to coś rozsądnego dobiorę.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 22. Data: 2010-01-19 21:37:54
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 18 Jan 2010 21:03:47 +0100, Michal Smolnik napisał(a):
    > To tylko przykład, że takie zasilacze są produkowane i do kupienia od
    > ręki. To raczej produkt dla profesjonalistów - ze względu na cenę,
    > sposób zabudowy i parametry.

    No raczej tak ;)

    > Podaj proszę ile potrzebujesz prądu i jaka ma być pojemność
    > akumulatorów, to coś rozsądnego dobiorę.

    Tak jak pisałem - najdłuższy pad zasilania nie trwał dłużej niż 2 godziny...
    A do zasilenia przez PoE jest jeden marny Linksys WRT-54GL, który ma
    zasilacz 12V1A a zadowala się pewnie czymś w okolicach 400mA :)
    Owszem, przy okazji chcę zasilić też inne komponenty (komputerek Alix.1C,
    modem UPC, switch) - wszystkie na 12V i coś ok. 400mA, no i już bezpośrednio
    a nie przez PoE.

    Chyba w najbliższym czasie spróbuję zasilić tego linksysa standardowym
    zasilaczem 12V za pośrednictwem tej skrętki - to chyba będzie
    najrozsądniejszy test... Wstyd że o tym wcześniej nie pomyślałem :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 23. Data: 2010-01-19 21:52:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 18 Jan 2010 12:03:22 +0100, yabba napisał(a):
    > Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Najprostsze rozwiązanie to postawienie w piwnicy UPS-a. Pobór nie powinien
    > przekroczyć 50W. Możesz kupic nowy lub uzywany.
    > Np. taki powinien podtrzymać router i modem przez ponad 3 godziny:
    > http://fideltronik-inigo.pl/index/?id=f033ab37c30201
    f73f142449d037028d

    Niewykluczone że faktycznie wybiorę UPSa - choć trochę kusi by mieć
    elegancką skrzyneczkę z zasilaczem buforowym zamiast plątaniny kabli ;)

    > Jeśli upierasz się na zasilanie urządzeń z domu po skrętce napięciem 40V, to
    > proponuję na końcach skrętki dać adaptery PoE:
    > http://sklep.delta.poznan.pl/adapter-poe-uni-2-do-za
    silania-po-skretce_c479_p3914.html

    > W domu zasilić je z:
    > http://www.dipol.com.pl/zasilacz_zk-40-6_30v-1a_z_tr
    ansformatorem_220v-24v_M1829.htm

    > A w piwnicy 12 V uzyskać z:
    > http://www.dipol.com.pl/stabilizator_do_kamery_sk-40
    _wejscie_40v_wyjscie_12v_M1831.htm

    No w sumie ciekawa opcja i nawet niedroga... Dzięki, tez rozważę :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 24. Data: 2010-01-19 21:55:17
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2010 01:14:12 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Jacek,
    > [...]
    > Janse. Tylko żysk żaden a samo generowanie strat - to stabilizator
    > liniowy.

    OK - a jak wygląda przy użyciu podobnego stabilizatora tylko 12V->9V?
    Załóżmy po prostu, że miałbym zasilacz buforowy 12V i wtedy pozostaje tylko
    zasilenie switcha napięciem 9V...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944