  • 11. Data: 2010-01-16 00:14:12
    Temat: Re: PoE - czy to mi wystarczy?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Friday, January 15, 2010, 10:35:09 PM, you wrote:

    [...]

    > Czy ja dobrze rozumiem, że do lewej nóżki doprowadzam np. +48V, do środkowej
    > masę a na prawej dostaję +12V? Takie proste i żadnego więcej kombinowania?
    > Bo w takiej sytuacji to mógłbym się skusić na kupno zasilacza buforowego
    > 24V i użyć na końcówkach takich stabilizatorów - koszt żaden, a pewnie
    > lepsze to niż działanie na granicy 12V...

    Janse. Tylko żysk żaden a samo generowanie strat - to stabilizator
    liniowy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-01-16 00:26:39
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Witam,
    >
    > Chcę w końcu zabezpieczyć działanie routera nawet gdy padnie zasilanie.
    > Ponieważ nie chcę przy routerze stawiać zasilacza buforowego, postanowiłem
    > go umieścić właśnie w piwnicy gdzie jest też modem UPC. Tu jednak już
    > muszę użyć PoE, bo innego kabla niż tych naście metrów skrętki nie mam :)
    >
    > Czy coś takiego mi wystarczy do zasilania linksysa WRT-54GL?

    testowalem niegdys zasilanie AP przez skretke.

    im wyzsze napiecie - tym lepiej. 24V to dosc rozsadna wartosc

    zabezpieczenie przeciwzwarciowe zasilacza - mus. rowniez bezpiecznik i ew.
    mozliwosc jego latwej wymiany i dobrania wartosci. chodzi nie tylko o ryzyko
    calkowitego zwarcia, przy zwarciu w skretce gdzies na koncu, bedzie plynal
    dosc duzy prad, a mimo to zabezpieczenie przeciwzwarciowe zasilacza moze nie
    zadzialac . daje to niewielkie bo niewielkie, ale jednak ryzyko pozaru.
    tutaj znow zasada - im wyzsze napiecie instalacji tym lepiej (latwiej wykryc
    zwarcie)

    po stronie routera - dobrze zlozona (najlepiej kupna) przetwornica DC-DC.
    moga byc dwie, i wtedy mozna uzyc dwoch par skretki tak zeby zasilanie
    przesylac 'parami' tak jak sygnal (zmniejsza ryzyko zaklocania czegokolwiek
    przy uszkodzeniu filtrow przetwornicy dc-dc) .
    przetwornica dc-dc ma ~70% sprawnosci (vs 40% sprawnosci zwyklego
    stabilizatora) a co za tym idzie mamy ~30% wiecej mocy po stronie routera, i
    co za tym idzie przez skretke plynie mniejszy prad - czyli mniejsze straty ,
    wiekszy zapas mocy na wypadek wiekszego jej zapotrzebowania przez router.

    osobiscie uzytkowalem takich konstrukcji dosc dlugo i bylo ok,

  • 13. Data: 2010-01-16 00:37:41
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Rozglądałem się czy w ogóle jest coś takiego jak zasilacze buforowe
    > 48V - no i w zasadzie nie istnieją. Więc żeby zrealizować "koszerne"
    > PoE z zasilaniem 48V musiałbym po prostu w piwnicy postawić UPSa, i
    > dopiero do niego podłączyć zasilacz PoE - dodatkowo do każdego
    > urządzenia jeszcze dodać stabilizatory napięcia... Średni biznes :)

    48V to standard w telekomunikacji wiec wkladki przystosowane do
    pracy buforowej z akumulatorami na 48V sa do kupienia :)
    Prad wkladki to 7,5A - 30A wiec i akumulatory moga byc
    konkretne ale to juz robi sie duza szafa na 4 zelowki.
    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2010-01-16 15:45:29
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 23:18:22 +0100, yabba napisał(a):
    > Jeśli w piwnicy masz już modem UPC, to jak on jest teraz zasilany?

    Normalnie, zasilacz 220V->12V/1A. A chcę go zasilać z zasilacza buforowego,
    by nie być odciętym od świata przez głupi pad zasilania :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 15. Data: 2010-01-16 15:48:15
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2010 01:37:41 +0100, j.r. napisał(a):
    > 48V to standard w telekomunikacji wiec wkladki przystosowane do
    > pracy buforowej z akumulatorami na 48V sa do kupienia :)

    Jakoś ich nie widzę - tzn. nic wyższego niż 24V nie widzę w normalnych
    cenach i z normalną dostępnością...

    > Prad wkladki to 7,5A - 30A wiec i akumulatory moga byc
    > konkretne ale to juz robi sie duza szafa na 4 zelowki.

    Czyli z góry odpada. To już lepiej postawić UPSa i do niego zasilacz 48V...
    tylko jakoś wolałbym bez wielkiego UPSiska :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 16. Data: 2010-01-16 20:35:07
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    >
    > Czyli z góry odpada. To już lepiej postawić UPSa i do niego zasilacz
    > 48V... tylko jakoś wolałbym bez wielkiego UPSiska :)
    Moze zacznij od poczatku, podaj czas jaki chcesz podtrzymywac
    zasilanie oraz co to ma byc (12V 1A) czy cos wiecej z tego akumulatora?
    UPS komputerowy do domu zwykle liczony jest na 15 minut podtrzymania
    a sadze ze oczekujesz kilku godzin pracy na akumulatorach...
    --
    pzdr, j.r.

  • 17. Data: 2010-01-17 11:19:08
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2010 21:35:07 +0100, j.r. napisał(a):
    > Moze zacznij od poczatku, podaj czas jaki chcesz podtrzymywac
    > zasilanie oraz co to ma byc (12V 1A) czy cos wiecej z tego akumulatora?

    Najdłuższa awaria jaka mi się zdarzyła to były ze 3 godziny...
    Jak już pisałem, do podtrzymania jest niewiele: router wifi (zasilacz 1A,
    praktycznie pewnie zje z 400mA), modem UPC (pewnie tak samo jak router),
    komputerek na bazie Alix.1C (400-500mA), switch (też coś koło tego). Więc
    maksymalny możliwy pobór mocy to jakieś 2A.

    > UPS komputerowy do domu zwykle liczony jest na 15 minut podtrzymania
    > a sadze ze oczekujesz kilku godzin pracy na akumulatorach...

    Ale UPS komputerowy podtrzymuje przez te 15 minut komputer zżerający grubo
    ponad 100W, a tu są praktycznie grosze. Swoją drogą, rozwiązanie z UPSem
    mogłoby mieć jeszcze tę zaletę że podtrzymywałoby zasilanie sterownika pieca
    CO... Jak zwykle mam teraz mętlik w głowie, cholera :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 18. Data: 2010-01-17 20:15:50
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Jacek Osiecki pisze:

    > Jakoś ich nie widzę - tzn. nic wyższego niż 24V nie widzę w normalnych
    > cenach i z normalną dostępnością...

    Zasilacze buforowe 48V są na przykład tutaj:
    www.merawex.com.pl
    ich sklep internetowy: www.zasilacze.home.pl

    I u innych producentów.

    <spam>
    Ja też handluję zasilaczami.
    Z przyjemnością dobiorę odpowiedni model (mogę zaproponować zasilacze
    różnych producentów) i dam atrakcyjną cenę.
    Oficjalnie, z gwarancją i fakturą VAT.
    </spam>

    Pozdrawiam,
    Michał
    m...@f...pl

  • 19. Data: 2010-01-18 11:03:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Normalnie, zasilacz 220V->12V/1A. A chcę go zasilać z zasilacza
    > buforowego,
    > by nie być odciętym od świata przez głupi pad zasilania :)

    Najprostsze rozwiązanie to postawienie w piwnicy UPS-a. Pobór nie powinien
    przekroczyć 50W. Możesz kupic nowy lub uzywany.
    Np. taki powinien podtrzymać router i modem przez ponad 3 godziny:
    http://fideltronik-inigo.pl/index/?id=f033ab37c30201
    f73f142449d037028d

    Koszt w okolicach 500 zł.

    Jeśli upierasz się na zasilanie urządzeń z domu po skrętce napięciem 40V, to
    proponuję na końcach skrętki dać adaptery PoE:
    http://sklep.delta.poznan.pl/adapter-poe-uni-2-do-za
    silania-po-skretce_c479_p3914.html

    W domu zasilić je z:
    http://www.dipol.com.pl/zasilacz_zk-40-6_30v-1a_z_tr
    ansformatorem_220v-24v_M1829.htm

    A w piwnicy 12 V uzyskać z:
    http://www.dipol.com.pl/stabilizator_do_kamery_sk-40
    _wejscie_40v_wyjscie_12v_M1831.htm

    lub z:

    http://www.pulsarsc.com.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=1
    &m2=9&m3=1

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2010-01-18 15:08:32
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 17 Jan 2010 21:15:50 +0100, Michal Smolnik napisał(a):
    > Zasilacze buforowe 48V są na przykład tutaj:
    > www.merawex.com.pl
    > ich sklep internetowy: www.zasilacze.home.pl

    Auć... mniej więcej takie ceny już wykraczają poza to co jest dla mnie
    akceptowalne jako koszt "zachcianki" :) niemal 500zł za zasilacz, do tego
    kilkaset zł za akumulatory - i potem dopiero to ubrać w PoE.

    A ja po prostu chcę zasilić jednego biednego APka :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944