  • 31. Data: 2016-12-05 22:17:44
    Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
    Od: masti <g...@t...hell>

    r...@k...pl wrote:

> [...]
    punktu A do punktu B. Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie
    osobowym?

    > Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
    > dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.

    podobnie jak nie przeszkadzało mi w dojechaniu gdzie chcę napęd na tył,
    cienkie uniwersalne opony, brak poduszek, ABS, ESP i miliona innych na 3
    litery.

    tylko co z tego wynika?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2016-12-05 22:53:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gaz jest dobrym przykladem. Nie mial pomiedzy mostami dodatkowego mechanizmu
    roznicowego. Naped na przednia os dolaczalo sie z kabiny i mozna go bylo uzywac tylko
    w terenie. Zeby odlaczyc calkowicie kola od mechanizmu roznicowego niektore gazy
    mialy przy kolach sprzegla ktorymi odlaczalo sie kola od mechanizmu roznicowego. Gaz
    byl samochodem terenowym i wyposazenie go w naped na obie osie bylo uzasadnione.
    Wyposazanie samochodow osobowych w taka funkcje to bzdura.

  • 33. Data: 2016-12-06 02:23:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Dec 2016 22:05:59 +0100, Poldek napisał(a):
> [...]
    sobie jechac na napedzanych dwoch osiach.

    > Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
    > to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
    > napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
    > km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

    A nie odwrotnie ?

    W terenowych po dobrej drodze nalezy naped na 4 wylaczyc i zostawic na
    1 os (tak jak w Gaz wlasnie), sa natomiast osobowki ze stalym napedem
    na 4. W terenie radzily sobie tak sobie, bo mialy dyfra
    miedzyosiowego.

    Po czym przyszla masa rozwiazan z LSD - czy to Torsen, czy
    elektronicznie-automatycznie dolaczany Haldex, czy teraz hamowanie
    hamulcami...
    Plus wiszace na glowa hybrydy z elekrycznym napedem na 4 kola.

    J.

  • 34. Data: 2016-12-06 02:37:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Dec 2016 21:30:23 +0100, r...@k...pl napisał(a):
    > Mon, 5 Dec 2016 18:02:06 +0100, w WW
    >
    > Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
    > dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.

    Przelecz Okraj w zimie jest ciekawa. Zmusila mnie do zalozenia
    lancuchow.

    Ta droga w Szczecinie z "ale urwal" tez ... choc ciekawe czy naped na
    4 by pomogl w tym dniu ...

    P.S. Okraj ... bialo wszedzie, znak "nakaz uzywania lancuchow", a z
    calej kolejki okazuje sie, ze tylko ja mam lancuchy w bagazniku.
    Fantazja w narodzie nie ginie :-)

    J.

  • 35. Data: 2016-12-06 02:44:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Dec 2016 11:32:17 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Po gorach albo sie chodzi albo wspina.

    Albo jedzi rowerem, albo lata ...

    > Do dostepnych dla ludzi miejsc w gorach budowane sa drogi zeby
    > normalnym samochodem dojechac.

    Trzeba je jeszcze odsniezac.

    > Czasami zdarza sie ze jest zalecenie
    > lub obowiazek jechania z zalozonymi lancuchami.

    Nie ma znaku na zalecenie, jest tylko na obowiazek.
    Idiotyczny zreszta, bo po czarnym asfalcie za takim znakiem tez musisz
    w lancuchach.

    > Jesli nie przejada
    > zwyczajne osobowe z zalozonymi lancuchami to i nie przejedzie
    > wycudowany nawet jak lancuchy zalozy. I nie dlatego ze moze nie dac
    > rady a dlatego ze droga bedzie zablokowana przez te co nie
    > przejechaly.

    Oj, roznie bywa.
    Ale fakt - zazwyczaj wystarczaja lancuchy na jednej osi.

    > Naped na cztery kola zawsze byl zarezerwowany dla okreslonego typu
    > samochodow. Osobowe majace byc uzytkowan w miastach i na
    > asfaltowych drogach pomiedzy miastami w tym typie sie nie mieszcza.

    Swiat sie troche zmienil.

    Np nie kazdy lubi sie p* z lancuchami :-)

    J.

  • 36. Data: 2016-12-06 08:29:23
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > mnie 12k PLN...

    to chyba dobra cena za polift co nie?
    i powiedz mi ten komfort jazdy faktycznie jest taki zjawiskowy?
    masz porownanie do czegos innego 'normalnego'?
    mam swoje lata i wlasnie zaczynam szukac czegos o max komforcie....

  • 37. Data: 2016-12-06 08:51:18
    Od: p...@g...com

    --Przelecz Okraj w zimie jest ciekawa. Zmusila mnie do zalozenia lancuchow.

    to chyba tylko z naszej strony bo z drugiej jest linia autobusowa :-)

    --Ta droga w Szczecinie z "ale urwal" tez ... choc ciekawe czy naped na 4 by pomogl w
    tym dniu ...

    na Kusocinskiego jest 12% i byla slizgawka (pominieta przy odsniezaniu) ale kawalek
    dalej jest podobny spadek (chyba ul.Piekary) czarna, posolona i jezdzilo sie
    normalnie

    --P.S. Okraj ... bialo wszedzie, znak "nakaz uzywania lancuchow", a z calej kolejki
    okazuje sie, ze tylko ja mam lancuchy w bagazniku. Fantazja w narodzie nie ginie :-)

    zaraz tam nakaz ... a nie jest to jedynie uprzejme zalecenie ?

    P.

  • 38. Data: 2016-12-06 09:35:38
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2016-12-06 o 02:44, J.F. pisze:

    > Np nie kazdy lubi sie p* z lancuchami :-)
    >
    > J.

    Czasami nie masz wyboru. W zeszłym roku do Zieleńca, do którego dojazd
    jest leśną drogą idącą od asfaltówki, policja nie wpuszczała nikogo, kto
    nie miał łańcuchów i/lub 4x4. Tyle napadało śniegu, że tylko wozy z
    łańcuchami i 4x4 mogły tamtędy przejechać. Przed skrętem stało z 50
    samochodów, w tym wiele właśnie SUW-ów i Crossoverów, bo tylko nieliczni
    wzięli łańcuchy, albo mieli właśnie 4x4.

    Pozdrawiam
    WW

  • 39. Data: 2016-12-06 09:39:26
    Od: WW <w...@v...pl>

    > Nareszcie jakis konkretny argument za napedem na cztery kola. Zachwalaja w
    reklamie.

    Dowcip polega na tym, ze w tej reklamie zachwalają samochód, który
    właśnie nie ma 4x4! :-)
    Przyznaje, ze skuszony reklama pojeździłem nim trochę, ale tyko dla
    przyjemności. Do głowy mi nie przyszło, że taki samochód nie ma 4x4, o
    czym dowiedziałem się dopiero tuż przed jazdą.

    Pozdrawiam
    WW

  • 40. Data: 2016-12-06 10:07:31

    Tue, 6 Dec 2016 09:35:38 +0100, w <o25t8t$20m2$1@adenine.netfront.net>, WW
    <w...@v...pl> napisał(-a):

> [...]
    > samochodów, w tym wiele właśnie SUW-ów i Crossoverów, bo tylko nieliczni
    > wzięli łańcuchy, albo mieli właśnie 4x4.

    To chyba jakiś dzień raz na 100 lat, nie widziałem policji przed Zieleńcem
    nawet jak padało i samochody stały w korku.