  • 41. Data: 2016-12-06 10:32:22
    Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
    Od: quent <x...@x...com>

    On 05.12.2016 14:35, Zenek Kapelinder wrote:
    > Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery kola w samochodzie osobowym?

    Jak ktoś całe lato jeździ w rózne miejsca np. slipować łódkę czy inny
    skuter to takie z napędem na 4 koła radzi sobie z tym lepiej.

    Zimą też, nawet na równinie, mieszkając gdzieś pod lasem może się przydawać.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 42. Data: 2016-12-06 10:33:47
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.12.2016 10:32, quent wrote:

> [...]
    > skuter to takie z napędem na 4 koła radzi sobie z tym lepiej.
    >
    > Zimą też, nawet na równinie, mieszkając gdzieś pod lasem może się

    https://www.youtube.com/watch?v=3bcj5WSPv5M
    ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 43. Data: 2016-12-06 11:31:23
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Mozesz wytlumaczyc po co naped na 4 kola w samochodzie osobowym?

    Na te kilka razy co sie będziesz wściekał ze go nie masz.
    Dla poprawy stabilności w zakrętach (to w tych nieco bardziej
    zaawansowanych)
    No i dynamiczniej można ruszyć, z autopsji wiem dynamiczne ruszenie z
    przednim napędem zazwyczaj kończy sie mieleniem przednich kół,
    Potem wchodzi kontrola trakcji i dławi silnik.

    BUNIEK

  • 44. Data: 2016-12-06 11:32:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    >https://www.youtube.com/watch?v=3bcj5WSPv5M
    >;-)

    niezle ... ale trzeba by oska sprobowac.

    To przede wszyskim wymaga odpowiedniego sniegu, rownego pobocza,
    znajomosci tego pobocza ...

    J.

  • 45. Data: 2016-12-06 11:34:12
    Od: p...@g...com

    audi to nie pezio ... i co z tego ze francuskie marketoidy naklamia ile sie da w
    reklamach ? jest (byla) nawet panda w wersji 4x4 ale trzeba miec niezle namieszane
    pod czaszka zeby sie zloscic jak polegnie na gruntowce ...

    P.

  • 46. Data: 2016-12-06 11:41:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2016 o 09:35, WW pisze:

    > Czasami nie masz wyboru. W zeszłym roku do Zieleńca, do którego dojazd
    > jest leśną drogą idącą od asfaltówki, policja nie wpuszczała nikogo, kto
    > nie miał łańcuchów i/lub 4x4. Tyle napadało śniegu, że tylko wozy z
    > łańcuchami i 4x4 mogły tamtędy przejechać. Przed skrętem stało z 50
    > samochodów, w tym wiele właśnie SUW-ów i Crossoverów, bo tylko nieliczni
    > wzięli łańcuchy, albo mieli właśnie 4x4.

    W zimę warto mieć. Choć jeszsze ani razu nie używałem w śniegu (jak nie
    mogłem podjechać, to albo dało się dalej do "atrakcji" z buta, albo
    rezygnowałem i jechałem inną drogą), to... gdyby nie łańcuchy to w wiele
    miejsc bym nie wjechał, z obawy, że nie wyjadę. Raz po dwóch podjazdach
    po jakieś 700 metrów zabrało mi może z 10 metrów do "szczytu" bez
    łańcówchów i dałem sobie spokój. I dobrze, bo pół roku później jechałem
    tą drogą i nie wiem czy z łańcuchami bym wyjechał, jakbym to wzniesienie
    minął;)

    BTW - wbrew pozorom nawet tak nie terenowym samochodem jak accord da się
    wjechać tam gdzie wydawałoby się, że tylko terenówki. Zresztą - im
    lepsza terenówka tym dalej po traktor trzeba iść;)

    Shrek

  • 47. Data: 2016-12-06 11:46:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2016 o 02:37, J.F. pisze:

    > P.S. Okraj ... bialo wszedzie, znak "nakaz uzywania lancuchow", a z
    > calej kolejki okazuje sie, ze tylko ja mam lancuchy w bagazniku.

    A skąd wiesz co kto miał w bagażniku?

    > Fantazja w narodzie nie ginie :-)

    To jest nakaz czy zezwolenie? Po prawdzie to parę razy w okolicach
    sylwkach tamtędy przejeżdzałem (dla funu) i tragedii nie bylo. Trochę
    śniegu trochę asfaltu, w obie strony i było ok. (łańcuchy w bagaażniku
    miałem).

    Shrek

  • 48. Data: 2016-12-06 12:12:23
    Temat: Re: Po jedzie próbnej ... C-18
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > zaraz tam nakaz ... a nie jest to jedynie uprzejme zalecenie ?
    >
    > P.

    Jest to nakaz.
    rozporządzenie, par. 42. 1. Znak C-18 ,,nakaz używania łańcuchow
    przeciwpoślizgowych" oznacza, że na drodze, na ktorej

  • 49. Data: 2016-12-06 12:12:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A skąd wiesz co kto miał w bagażniku?

    Bo reszta, zamiast je zakladac, to probowala, probowala az w koncu
    zawracala.

    A w miedzyczasie jak czekalem w kolejce, to mnie minely dwie prawdziwe
    terenowki ... i chyba byly bez lancuchow, za to z napetem na 4 :-)

    >To jest nakaz czy zezwolenie?

    A w niebieskim kolku to jakie sa znaki ?

    Co ciekawe - jak jest bialo, to uzywac lancuchow mozesz bez
    specjalnego zezwolenia.
    A jak jest czarno, ale znak stoi ... znak wazniejszy.

    >Po prawdzie to parę razy w okolicach sylwkach tamtędy przejeżdzałem
    >(dla funu) i tragedii nie bylo. Trochę śniegu trochę asfaltu, w obie
    >strony i było ok. (łańcuchy w bagaażniku miałem).

    W tym przypadku asfaltu nie bylo widac :-)
    Zreszta pamietam ja i oblodzona. I przejechalem bez lancuchow, choc od
    czeskiej strony.

    J.

  • 50. Data: 2016-12-06 12:19:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-12-06 o 02:44, J.F. pisze:

> [...]
    >nikogo, kto nie miał łańcuchów i/lub 4x4. Tyle napadało śniegu, że
    >tylko wozy z łańcuchami i 4x4 mogły tamtędy przejechać.

    A znak pozwala wjechac 4x4 ? Czy w tym przypadku funkcjonariusz ma
    pierwszenstwo ?

    I pomyslec, ze tyle lat tam narod jezdzil bez lancuchow, i nawet bez
    zimowych opon.
    I jeszcze droga byla gorsza, bo przed przebudowa.

    >Przed skrętem stało z 50 samochodów, w tym wiele właśnie SUW-ów i
    >Crossoverów, bo tylko nieliczni wzięli łańcuchy, albo mieli właśnie
    >4x4.

    A to moze trzeba bylo mowic "oczywiscie ze ma 4x4, to przeciez SUV"
    :-)

    J.