  • 51. Data: 2016-12-06 12:38:36
    Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2016 o 12:12, J.F. pisze:

> [...]

    Jak już pisałem, ja mimo że mam, to zwykle nie zakładam - może im nie
    zależało.

    > A w niebieskim kolku to jakie sa znaki ?

    Ale że co - jak akurat śniegu nie ma, to mam zakładać?

    > Co ciekawe - jak jest bialo, to uzywac lancuchow mozesz bez specjalnego
    > zezwolenia.
    > A jak jest czarno, ale znak stoi ... znak wazniejszy.

    No właśnie. bessęsu;)

    Shrek.

  • 52. Data: 2016-12-06 13:15:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak już pisałem, ja mimo że mam, to zwykle nie zakładam - może im nie
    >zależało.

    Jasne, jechali pare km pod gore, sprobowali wiekszego podjazdu i sie
    poddali.
    I jeszcze samochody pelne nart.

    >Ale że co - jak akurat śniegu nie ma, to mam zakładać?

    >No właśnie. bessęsu;)

    Bezsęsu to jest ustawianie nakazu tam, gdzie rodacy przez 50 lat
    jezdzili bez lancuchow :-)

    Swoja droga nie pamietam - autobusy znak obowiazuje ?
    Bo do Zielenca autokarow troche zjezdza ...

    J.

  • 53. Data: 2016-12-06 15:15:40
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2016-12-06 o 08:29, abn140 pisze:

    > to chyba dobra cena za polift co nie?
    > i powiedz mi ten komfort jazdy faktycznie jest taki zjawiskowy?
    > masz porownanie do czegos innego 'normalnego'?
    > mam swoje lata i wlasnie zaczynam szukac czegos o max komforcie....

    Mam porównanie chociażby do Zabiry B. Ale wcześniej miałem P307Sw i to
    też komfortem Zafirę przebijało.
    Ale nie dalej jak 3 dni temu prowadziłem Ojcowego Focusa MK2. Taczka jak
    nie wiem co, choć drogi trzymało się zajebiście. W Cytrynie się płynie.
    Fotele jak zajebista kanapa w domu a nie taboret...

    Cena dobra, bo spokojnie mógłbym go wystawić za 15-16kPLN i tyle dostać...
    Nie żałuje zakupu...

  • 54. Data: 2016-12-06 16:42:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-05 o 22:05, Poldek pisze:

    > Poza nielicznymi samochodami naprawdę terenowymi typu GAZ, Honker itp.
    > to we współczesnych samochodach 4×4 podczas jazdy po autostradzie
    > napędzana jest jedna oś. W zależności od modelu, ale typowo powyżej 40
    > km/godz. napęd na drugą oś jest odłączany.

    Poważnie ?
    Prawdziwe terenówki mają napęd na oba mosty zapięty przez fabrykę.
    Na stałe.
    Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną
    oś a na drugą włączany.
    Ostatnio jest moda SUWy udające terenówki gdzie nawet jak włączysz
    z palca napęd na drugą oś to automat odłączy ją po osiągnięciu
    prędkości w okolicy 40km/h.

    No a fabrycznie 4x4 czyli napęd na cztery koła ma tylko jeden samochód
    mieszczący się w kategorii osobówek. :-)

    I żeby było trudniej część osobówek z aspiracjami sportowymi
    ma też na stale napędzane obie osie.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2016-12-06 16:57:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-05 o 14:49, J.F. pisze:
    > No wiesz, punkt B bywa czasem gdzies na koncu stromej i osniezonej gory.

    Nie musi być góra. Mam do przejechania 300m zawianej drogi utwardzonej
    ale polnej ;-). Wiatr zazwyczaj zachodni (choćby najmniejszy) zawsze
    nawiewa tam śnieg. Odśnieżanie tych 300m kosztuje i jest bezcelowe.

  • 56. Data: 2016-12-06 17:18:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-05 o 21:30, r...@k...pl pisze:

    > Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
    > dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.

    Skąd Ty mieszkasz? ;-) Ile i gdzie jeździsz? :)

  • 57. Data: 2016-12-06 17:20:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
> [...]
    >utwardzonej ale polnej ;-). Wiatr zazwyczaj zachodni (choćby
    >najmniejszy) zawsze nawiewa tam śnieg. Odśnieżanie tych 300m kosztuje

    Ale zaraz - oska sobie radzi, czy jeepa kupiles ?

    J.

  • 58. Data: 2016-12-06 17:28:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-06 o 17:20, J.F. pisze:
    > Ale zaraz - oska sobie radzi, czy jeepa kupiles ?

    Wielokrotnie utknąłem tam zwykłymi samochodami.
    Gdybym miał choćby Suzuki SX4 to bym przejechał.

    No chyba że przesiadłbym się znowu na Corsę I. Ta to dopiero fruwała po
    śniegu :-)

  • 59. Data: 2016-12-06 17:51:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Na stałe.
    >Bieda terenówki lub prawie terenówki mają stały napęd na jedną

    A Gaz to prawdziwa terenowka, czy bieda ?

    Te prawdziwe, to ktore, i jaki maja naped ?

    Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i
    rozwalisz naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy
    lod pod jedna osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche
    skorygowac hamulcami.
    Albo zastosujesz jakies rozwiazanie LSD ... i tu jest szeroka gama
    rozwiazan.

    Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II

    ciekawie sie robi w 1:50.

    Prawdziwy naped na 4 to bedzie, jak beda silniki elektryczne osobne
    dla kazdego kola :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=med9V-vO9d0
    tu mam wrazenie, ze Subaru cos upiekszyl

    https://www.youtube.com/watch?v=kRniF4JQN2U
    a tu ladna demonstracja ...

    P.S. Robi wrazenie ... i dym nie leci :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=oaxggGLwWHE

    J.

  • 60. Data: 2016-12-06 19:49:01
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Choc prawde mowiac, ja, stary narciarz, a lancuchy wyciagalem dwa
    > razy, z czego raz niepotrzebnie ...

    <http://www.miejski.pl/slowo-Narciarz>

    Skąd te łańcuchy wyciągałeś...?

    --