  • 21. Data: 2011-05-18 12:03:05
    Temat: Re: Po debacie o jakości - UKE - wolne wnioski
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    > Piotrze, jak już Kebab wspomniał to nie jest wątek dotyczący KIKE.
    > A komu jak komu - ale Tobie to chyba nie musze opowiadać co działo się na
    > walnym.

    Ależ dobrze wiem. Dlatego dziwi mnie ciąg dalszy, na publicznym forum,
    sugerujący to, co napisałeś wyżej. Dziwadełko. Pewnie na forum rolniczym
    może znajdzie się wpis, że odpowiadamy za podwyżki cen cukru. To też nośny
    temat.

    OK, dość o Walnym KIKE. Niżej napisałem coś o regulacjach i przegięciach
    reklamowych. Skupmy się na tym.

    Ukłony,

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)

  • 22. Data: 2011-05-18 12:13:14
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 13:07:10 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > albo overbooking

    Overbooking jest zawsze. Autostrada bez overbookingu: jest w stanie
    przepuścić wszystkich samochodów w Polsce na raz.

  • 23. Data: 2011-05-18 12:29:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Smok,

    > Overbooking jest zawsze.

    Overbooking na autostradzie == "ształ", jak mawiają Niemcy.

    > Autostrada bez overbookingu: jest w stanie
    > przepuścić wszystkich samochodów w Polsce na raz.

    Nie - autostrady mają swoją, ściśle okresloną przepustowość. Wpychanie
    większej ilości samochodów powoduje zatrzymanie ruchu. Całkowite.

    Ze względu na specyfikę jest to nieporównywalne z ruchem internetowym.

    (tak wiem - teraz się zacznie akademicka dyskusja o wyższości nad
    niższością - jak w dowcipie o uzytkownikach usenetu wkręcających
    żarówkę)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2011-05-18 12:36:49
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 14:29:12 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    /.../

    > Nie - autostrady mają swoją, ściśle okresloną przepustowość. Wpychanie
    > większej ilości samochodów powoduje zatrzymanie ruchu. Całkowite.

    I jest overboking: przepustowość autostrady do ilości aut w ogóle.
    Podobnie w łączach: łącze przepuści ściśle określoną ilość danych, która
    jest mniejsza niż teoretyczna maksymalna liczba aut. Jak masz autostradę
    Kraków-Katowice to nie przyjmie ona wszystkich aut z Krakowa jakby się
    nagle rzucili ludzie do Katowic.

    To se przeczytaj:
    http://forum.neostrada.info/viewtopic.php?f=15&t=185
    27

  • 25. Data: 2011-05-18 13:55:57
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Znów porównujesz nieporównywalne. Najwyższy czas zacząć kupować
    > szersze pasmo, drodzy uryniarze, a nie tylko narzekać, że klient chce
    > mieć to, co dostał na papierze, bez żadnego oparcia w rzeczywistości.

    Nie jest problemem kupienie szerszego pasma. Zakup szerszego ponad
    potrzeby jest marnotrawstwem pieniędzy, które można włożyć w
    doskonalenie swojej struktury. Problemem dla ISP jest dostarczenie tego
    pasma dla klienta a więc ciągłe inwestowanie we własną sieć. 90% tzw.
    "awarii" wynika z winy klienta. Zdarzało mi się zasuwać na drugi koniec
    miasta po to aby włączyć do sieci kliencki własny punkt dostępowy,
    wymieniać pourywane wtyczki same się urywające lub stwierdzać aby udali
    się do informatyka w celu reinstalacji windowsa co oczywiście kończyło
    się awanturą bo ja POWINIENEM zapewnić internet

    JanuszR

  • 26. Data: 2011-05-18 14:19:27
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > I jest overboking: przepustowość autostrady do ilości aut w ogóle.

    dyskusja, jak zwykle, zmierza w strone nie wiadomo czego
    a problem jest jasny i opisany w pierwszym poscie:
    "na sam koniec podsumowanie ze strony UKE, że wskaźniki
    jakości i tak zostaną wprowadzone mimo tych głosów. Po co więc debata
    skoro karty zostały rozdane?"

  • 27. Data: 2011-05-18 14:25:49
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 16:19:27 +0200, brum napisał(a):
    /..../
> [...]
    > strony UKE, że wskaźniki jakości i tak zostaną wprowadzone mimo tych
    > głosów. Po co więc debata skoro karty zostały rozdane?"

    Wiesz, zmiana prezesa, wybory sejmowe na jesieni itp.
    Faktycznie sytuacja mi się kojarzy z tym:
    http://biznes.gazetaprawna.pl/
    artykuly/514049,raport_nik_fatalny_stan_polskich_dro
    g_ginie_dwa_razy_wiecej_osob_niz_w_ue.html

    Dróg nie naprawią bo są ich i ich kasa a na operatorów mogą dowolne
    ciężary nakładać.

  • 28. Data: 2011-05-18 15:18:17
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 18 May 2011 13:07:10 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > albo overbooking

    http://4.bp.blogspot.com/_vbSrwOg2sZw/ST5cBSIuTBI/AA
    AAAAAACdk/7cIHmhOq0B8/s400/Lohr-pic.jpg

    :)

    r.
    _____________

  • 29. Data: 2011-05-18 16:36:28
    Temat: Re: Po debacie o jako?ci - UKE - wolne wnioski
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-18 13:09, user_zero pisze:

    > Najlepszym rozwi?zaniem by?o by wprowadzenie minimalnej gwarantowanej
    > pr?dko?ci, kt?r? deklaruje sam operator (ale powiedzmyy nie ni?sz? ni? 20%
    > pr?dko?ci maksymalnej).
    > Ustawowe 90% czy te? 80% to warto?ci wzi?te z kosmosu, ale ju? 50% to
    > gwarancja dobrej
    > us?ugi i brak przegi?? z podawaniem pr?dkosci fizycznie nieosi?galnej dla
    > abonenta.

    Powiedz mi prosze (bo takie zalozenia mnie roz.... wcalej
    rozciagliwosci) jak chcesz zagwarantowac predkosc do chinczyka, ktory
    misiac zyje za kubek ryzu ?

    Zastanowiles sie nad tym, co napisales ?

    Jak wytlumaczysz userowi, ktory za przeproszeniem palcem do d.... nie
    trafia co to jest router brzegowy ?

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 30. Data: 2011-05-18 19:12:49
    Od: djrzulf <d...@g...com>

    > Powiedz mi prosze (bo takie zalozenia mnie roz.... wcalej
    > rozciagliwosci) jak chcesz zagwarantowac predkosc do chinczyka, ktory
    > misiac zyje za kubek ryzu ?

    Panowie, mniej emocji, więcej faktów. Na debacie padła propozycja,
    podkreślam _jeśli już do tego dojdzie_ to by wstawiać serwery testowe
    w IXach i padła ze strony KIKE. Więc jeśli już dojdzie do mierzenia,
    to ruch powinien zamykać się na serwerach Polskich kolokowanych w
    Polsce. Jak wcześniej pisałem, MLAB mi pokazywał 5Mbps na komputerze
    wpiętym do Gbps switcha, który jest potem dalej spięty z routerem BGP
    z pominięciem kolejek. Więc powinno się wykręcić co najmniej tyle ile
    mam miejsca w transmisji Gbps (a jest wolnego ok 400Mbps), ale tak się
    nie stało.

    > Jak wytlumaczysz userowi, ktory za przeproszeniem palcem do d.... nie
    > trafia co to jest router brzegowy ?

    I tutaj właśnie toczyła się również dyskusja, że QoS != QoE. Co z
    tego, jeśli zapewnimy odpowiedni QoS, a QoE będzie na nieodpowiednim
    poziomie z powodów:
    1) zawalenia komputera (czy milionami zabezpieczeń, czy trojanami),
    2) niskiej wydajności routera WIFI, który użytkownik sobie
    zainstalował sam!
    3) bo youtube nie serwuje szybciej plików i mi buforuje (każdy z nas
    chyba zauwazył niewydolność PLIXowego Google CDN z końca roku).

    Pytanie się nasuwa dla mnie następujące - jak to zrobić dobrze, żeby
    operatorzy byli zadowoleni, MI i UKE też oraz użytkownicy nie byli
    oszukani przez reklamy...

    Mnie najbardziej boli fakt, że przykład mam z dzisiaj - przestała
    domagać jedna z radiolinii. Wymieniliśmy ją na super świecącą nową i
    działała dosłownie 15 minut. Borykamy się z awarią już 6 godzinę i
    końca nie widać... Oczywiście użytkownicy dzwonią, mailują, smsują,
    grożą, ale również grzecznie pytają...

    I przy takich sytuacjach widać czarno na białym - cały nasz wysiłek w
    naprawę radiolinii poszedł by na marne, bo jest tam zapięte około 50
    osób, które przynoszą około 2k miesięcznie. Właśnie odpadł by mi
    przychód, który pokrywa mi modernizację radiolinii (a co z kosztem
    zakupu Internetu? Mam go czerpać z hotspota? Czy może kupić 100
    neostrad...). A co by było, gdyby przestała mi komercyjna działać
    prawidłowo, która pcha 155Mbps, za którą jest nie 50, a 500 osób?

    Nie wiem. Jest mi smutno, że sieć, którą budowałem od 2003 może
    rozwalić świetne prawo konsumenta do uzyskania MIESIĘCZNEGO rabatu, za
    12h niespełniania norm. Może to impuls od góry, by zacząć się
    zastanawiać nad sprzedażą sieci?

    Nic. Czas wrócić do klepania SIISa, niestety nie wyrobiłem się w
    "regulaminowych 30 dniach" od wezwania (mam jakieś 10 dni spóźnienia)
    - mam trochę automatyki do importu, ale niestety weryfikacja z TERYTEM
    ręcznie. I prawie 3000 rekordów trzeba przeklikać.

    Przydało by się trochę serca w MI, ale tam znajdziemy tylko...
    rozum? :-)

    --
    Przemysław Stanisław Knycz
    Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej