eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.telewizjaPo co w ogole wprowadzono 16:9 ...? › Re: Po co w ogole wprowadzono 16:9 ...?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!not-for-mail
    From: m...@-...p.lodz.pl.invalid
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Po co w ogole wprowadzono 16:9 ...?
    Date: Tue, 1 Nov 2011 12:37:02 +0000 (UTC)
    Organization: LODMAN Usenet Server
    Lines: 30
    Sender: Marek Blaszkowski <m...@s...kis.p.lodz.pl>
    Message-ID: <j8op5e$u1n$1@newsfeed1.man.lodz.pl>
    References: <j8oj5t$nir$1@newsfeed1.man.lodz.pl>
    <2...@l...institute.com>
    NNTP-Posting-Host: student.kis.p.lodz.pl
    X-Trace: newsfeed1.man.lodz.pl 1320151022 30775 212.191.89.21 (1 Nov 2011 12:37:02
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...lodz.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Nov 2011 12:37:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/1.8.3-20070201 ("Scotasay") (UNIX) (FreeBSD/8.1-RELEASE-p5 (sparc64))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.telewizja:270619
    [ ukryj nagłówki ]

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Dnia Tue, 1 Nov 2011 10:54:53 +0000 (UTC), m...@-...p.lodz.pl.invalid
    > napisał(a):

    > > skoro w PAL (SD) 16:9 od 4:3 różni się jedynie proporcjami obrazu a
    rozdzieloczość
    > > nadal jest taka sama, to po co w ogóle wprowadzono taki format? Bo to
    > > trochę wygląda na oszustwo. Logicznym się wydaje, że atutem formatu

    > A kto powiedział, że rozdzielczość jest taka sama? Taka sama jest liczba
    > linii, która mniej więcej odpowiada rozdzielczości w pionie, a ta się nie
    > zmienia.
    > Reszta zależy od sposobu nadawania przez operatora - jeżeli puści obraz
    > prawidłowo anamorficznie, to rozdzielczość pozioma się zwiększy. Jeżeli po
    > chamsku doda czarne paski, tak jak to robią polskie telewizje, to
    > rozdzielczość może się nawet zmniejszyć.

    Precyzuję: DVD PAL ma 720x576, bez wględu na to czy to 4:3 czy 16:9.
    Nie chodzi mi o rozdzielczość poziomą w analogu, która zdaje się jest zależna od
    pasma, co teoretycznie daje możliwośc manipulacji rozdzieloczścią (poziomą).

    Przemawia do mnie aspekt naturalnego pola widzenia, stąd wniosek jest
    taki, że łatwiej z technicznego pkt. widzenia było najpierw robić
    kineskopy okrągłe, póżniej bardziej kwadratowe. W końcu dążono do naturalnego pola
    widzenia, więc wprowadzono format panoramiczny, które jakoś trzeba było
    "upchnąć" w instniejącą technikę nadawania (szerokość pasma) stosująć
    sztuczkę z proporcjami nadal mieszcząć się w pasmie (podobnie jak CinemaScope w
    kinie).
    Dobrze myślę?

    --
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: