  • Data: 2010-02-14 21:36:48
    Temat: Re: Po co te nieszczęsne karty?
    Od: Little Brother <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Lut, 16:35, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > tak się zastanawiam, po co  w telefonach karty?

    Również witam,

    Karty SIM jak wskazuje ich nazwa, to karty identyfikacyjne abonenta, z
    ang. Subscriber's Identity Module i pewnie z tego powodu je
    wprowadzono, choć na świecie różnie sobie radzono z tą identyfikacją.
    Byłem 2 lata temu w Brazylii w odwiedzinach u polskiego księdza i on
    miał Motorolę zakupioną u jednego z tamtejszych operatorów -
    prawdopodobnie Claro - bez karty SIM. Nieszczególnie mnie to
    zainteresowało, za to mnóstwo stresu dostarczało dodzwonienie się z
    jednej komórki na drugą, po przekroczeniu granicy stanu. Po wywołaniu
    żądanego abonenta pojawiał się komunikat - niestety tylko po
    portugalsku - który kazał wybrać jakiś numer poprzedzający numer
    abonenta. Ten ksiądz do dziś nie wie o co w tym wszystkim chodzi, mimo
    iż biegle mówi po portugalsku, ja natomiast spędziłem tam tylko 2
    tygodnie i jedyna rzecz jaka mi przyszła do głowy, to to że tamtejsze
    opy wprowadziły coś w rodzaju preselekcji wprowadzonej w Polsce, gdy
    połączenia stacjonarne były drogie i aby wprowadzić większą
    konkurencję dla TPSA. Sorry za off topic