  • Data: 2010-02-16 08:54:09
    Temat: Re: Po co te nieszczęsne karty?
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:
    > Ale karta jest uniwersalna, ladowana przez operatora kluczem
    > szyfrujacym :-)

    Właśnie.

    > Widac tak lepiej, nie trzeba jakis tasiemcowych kluczy w telefon
    > przepisywac, wirusy ich nie kradna, operator nie problemow z
    > reklamacjami "przeciez nie moglem byc jednoczesnie w Moskwie i
    > Londynie" ..

    Ale w zasadzie zmieniam zdanie. Nie, karty są złe. Lepiej żeby było tak,
    jak to jest w CDMA2000, gdzie kart nie było. Kupujesz telefon, nikt ci
    SIMa nie zwinie, żadnych problemów. I 2 przykłady:
    1. Popsuł się. Oddajemy do OPa telefon i zostajemy... bez - na 2
    tygodnie, miesiąc... a co tam, kogo to obchodzi.
    2. Chcemy sobie wypróbować najnowszego iPhone CDMA2000 - No tak, sieć
    ich nie przyjmie, bo tak sobie wybrał op - bo ten klucz szyfrujący który
    trzeba wklepać jest poza zakresem obsługiwanym przez iPhone, albo (tak
    jak to było w USA) konieczne było udane się do opa w celu "rejestracji",
    a ten odmawiał, bo tego modelu nie ma w sieci i nie był testowany.
    3. Kupujemy "starter" prepaid - a tu się okazuje, że pula została dawno
    "wykorzystana" przez jakiegoś złodzieja, który wygenerował sobie te hasła.
    Argument z obudzeniem się że ktoś wydzwonił cały abo w chinach, czy
    moskwie do mnie nie przemawia, bo przecież suborbitalne loty wchodzą już
    niedługo :)

    > No coz, za nowoczesne uslugi sie placi :-)

    Za bezpieczeństwo także. Nie spotkałem się z tym, żeby ktoś komuś
    podpieprzył "impulsy" w GSM bez użycia jego SIMa (nie mówię oczywiście o
    operatorach, który robią to regularnie).

    Jakub