-
41. Data: 2012-05-16 18:09:21
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 16.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
> Tylko wiesz - jest w tej klasycznej rozetce maly niuans - gdzies tam
> pod wiaduktem jedni szybko jada i chca ze srodkowego pasa w prawo, a
> drudzy jeszcze wolno jada i chca z prawego pasa na srodkowy. To juz
> nawet niemcy doszli do wniosku ze tak nie moze byc, bo to
> niebezpieczne i robia inaczej.
>
> A jak jeszcze skrzyzowanie jest dwoch drog o duzym natezeniu ruchu,
> albo jak w Sosnicy trzech to sie robi problem.
>
> Z tym ze u nas najdrozej wyszlo chyba to ze sie na takiej rozetce nie
> da bramek postawic :-)
Jak już muszą być bramki zamiast winietek to powinny stać na wjazdach i
zjazdach, tak, że jak w Krakowie wjadę na A4 to żebym do Świecka nie
musiał się zatrzymywać.
> W efekcie na A4 trzeba bylo robic dwa wiadukty zamiast jednego. A to
> juz powazne koszty, choc to i tak jedna z tanszych autostrad byla.
>
> Glosowalo sie na socjalistow i teraz mamy skutki :-)
No niestety...
Krzysiek Kiełczewski
-
42. Data: 2012-05-16 19:03:45
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 16 May 2012 17:57:28 +0200, J.F napisał(a):
>>autostrade i tyle.
>>A u nas wymyslne super wiadukty, kilometry dodatkowych pasów...
>
> Tylko wiesz - jest w tej klasycznej rozetce maly niuans - gdzies tam
> pod wiaduktem jedni szybko jada i chca ze srodkowego pasa w prawo, a
> drudzy jeszcze wolno jada i chca z prawego pasa na srodkowy. To juz
> nawet niemcy doszli do wniosku ze tak nie moze byc, bo to
> niebezpieczne i robia inaczej.
Jak inaczej? Jakos byłem w DE i nie zauważyłem.
natomiast częśto w takich miejscach na prawym pasie jest ograniczenie.
> A jak jeszcze skrzyzowanie jest dwoch drog o duzym natezeniu ruchu,
> albo jak w Sosnicy trzech to sie robi problem.
Ile takich masz?
> Z tym ze u nas najdrozej wyszlo chyba to ze sie na takiej rozetce nie
> da bramek postawic :-)
Da sie, tylko trzeba więcej :D
> Glosowalo sie na socjalistow i teraz mamy skutki :-)
Kto głosował? :D
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
43. Data: 2012-05-16 20:03:01
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości
Dnia 16.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
>> Z tym ze u nas najdrozej wyszlo chyba to ze sie na takiej rozetce
>> nie
>> da bramek postawic :-)
>Jak już muszą być bramki zamiast winietek to powinny stać na wjazdach
>i
>zjazdach, tak, że jak w Krakowie wjadę na A4 to żebym do Świecka nie
>musiał się zatrzymywać.
No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty, tylko ze alby musialby
nacpac tych bramek od ch* na klasycznym rozjezdzie, albo zbudowania
osobnego, dzieki ktoremu bedzie mozna ruch zgromadzic.
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.782551,17.34
8228&z=15
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.880835,17.20
1757&z=15
http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.661677,17.70
0391&z=15
Ciekawe ile taki wiadukt kosztuje, i jak dlugo bedzie sie z biletow
zwracal :-)
J.
-
44. Data: 2012-05-16 20:13:20
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 16.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
> Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości
> Dnia 16.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
>>> Z tym ze u nas najdrozej wyszlo chyba to ze sie na takiej rozetce
>>> nie
>>> da bramek postawic :-)
>
>>Jak już muszą być bramki zamiast winietek to powinny stać na wjazdach
>>i
>>zjazdach, tak, że jak w Krakowie wjadę na A4 to żebym do Świecka nie
>>musiał się zatrzymywać.
>
> No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty,
Tak? Zaczęli likwidować bramki na A2?
> tylko ze alby musialby
> nacpac tych bramek od ch* na klasycznym rozjezdzie, albo zbudowania
> osobnego, dzieki ktoremu bedzie mozna ruch zgromadzic.
>
> http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.782551,17.34
8228&z=15
> http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.880835,17.20
1757&z=15
> http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.661677,17.70
0391&z=15
>
>
> Ciekawe ile taki wiadukt kosztuje, i jak dlugo bedzie sie z biletow
> zwracal :-)
A bo to bramki na wjazdach wymagają jakichś specjalnych wiaduktów?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
45. Data: 2012-05-17 11:35:50
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości
Dnia 16.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
>>>Jak już muszą być bramki zamiast winietek to powinny stać na
>>>wjazdach
>>>zjazdach, tak, że jak w Krakowie wjadę na A4 to żebym do Świecka
>>>nie
>>>musiał się zatrzymywać.
>
>> No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty,
>Tak? Zaczęli likwidować bramki na A2?
To za jakies 20 lat :-)
Ale zmierza w dobra strone, i jest szansa ze od Krakowa do Berlina
trafisz tylko przez 4 bramki :-)
>> http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.782551,17.34
8228&z=15
>> http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.880835,17.20
1757&z=15
>> http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.661677,17.70
0391&z=15
>> Ciekawe ile taki wiadukt kosztuje, i jak dlugo bedzie sie z biletow
>> zwracal :-)
>A bo to bramki na wjazdach wymagają jakichś specjalnych wiaduktów?
Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale
wjazdy 4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6
ludzi na okraglo.
Przy mniejszych drogach mozna inny schemat, ale nadal 8 bramek i 4
ludzi i rower.
Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu,
wystarczy 4-5 bramek i 3 ludzi.
J.
-
46. Data: 2012-05-17 12:30:25
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jp2gpq$9be$...@i...gazeta.pl...
> Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości
> Dnia 16.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
>>>>Jak już muszą być bramki zamiast winietek to powinny stać na wjazdach
>>>>zjazdach, tak, że jak w Krakowie wjadę na A4 to żebym do Świecka nie
>>>>musiał się zatrzymywać.
>>
>>> No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty,
>
>>Tak? Zaczęli likwidować bramki na A2?
>
> To za jakies 20 lat :-)
> Ale zmierza w dobra strone, i jest szansa ze od Krakowa do Berlina trafisz
> tylko przez 4 bramki :-)
>
>>> http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.782551,17.34
8228&z=15
>>> http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.880835,17.20
1757&z=15
>>> http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.661677,17.70
0391&z=15
>>> Ciekawe ile taki wiadukt kosztuje, i jak dlugo bedzie sie z biletow
>>> zwracal :-)
>
>>A bo to bramki na wjazdach wymagają jakichś specjalnych wiaduktów?
>
> Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale wjazdy
> 4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6 ludzi na
> okraglo.
> Przy mniejszych drogach mozna inny schemat, ale nadal 8 bramek i 4 ludzi i
> rower.
> Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu, wystarczy
> 4-5 bramek i 3 ludzi.
A wiadukt ile kosztuje?
Przypadkiem nie więcej niż dodatkowych 3 ludzi przez kilkadziesiąt lat?
Już nie wspominając o tym, że praca tych ludzi jest dla państwa cenniejsza
od wartości betonu.
-
47. Data: 2012-05-17 13:10:27
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 17.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
>>> No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty,
>
>>Tak? Zaczęli likwidować bramki na A2?
>
> To za jakies 20 lat :-)
> Ale zmierza w dobra strone, i jest szansa ze od Krakowa do Berlina
> trafisz tylko przez 4 bramki :-)
O dwie za dużo.
>>> http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.782551,17.34
8228&z=15
>>> http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.880835,17.20
1757&z=15
>>> http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.661677,17.70
0391&z=15
>>> Ciekawe ile taki wiadukt kosztuje, i jak dlugo bedzie sie z biletow
>>> zwracal :-)
>
>>A bo to bramki na wjazdach wymagają jakichś specjalnych wiaduktów?
>
> Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale
> wjazdy 4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6
> ludzi na okraglo.
Poczekaj, mówimy o skrzyżowaniu autostrady ze zwykła droga? Wystarcza
dwa automaty do wydawania biletow i dwie bramki do poboru opłat.
A na skrzyżowaniu dwóch autostrad nie potrzeba żadnej bramki.
> Przy mniejszych drogach mozna inny schemat, ale nadal 8 bramek i 4
> ludzi i rower.
> Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu,
> wystarczy 4-5 bramek i 3 ludzi.
Ile kosztuje taki wiadukt?
Krzysiek Kiełczewski
-
48. Data: 2012-05-17 13:17:46
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>
>>>A bo to bramki na wjazdach wymagają jakichś specjalnych wiaduktów?
>
>> Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale
>> wjazdy
>> 4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6 ludzi
>> na
>> okraglo.
>> Przy mniejszych drogach mozna inny schemat, ale nadal 8 bramek i 4
>> ludzi i
>> rower.
>> Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu,
>> wystarczy
>> 4-5 bramek i 3 ludzi.
>A wiadukt ile kosztuje?
No wlasnie nie wiem. Wiem ile most nad Odra, nie wiem ile maly
wiadukt.
30 mln ?
http://www.rynek-kolejowy.pl/31549/Przetarg_na_budow
e_kolejnego_wiaduktu_drogowego_nad_CMK_.htm
Tamte byly chyba znacznie tansze, nowe - byc moze wlasnie tyle
>Przypadkiem nie więcej niż dodatkowych 3 ludzi przez kilkadziesiąt
>lat?
Tych 3 ludzi to tak z 15 etatow bedzie, ale to jakies pol miliona
rocznie.
>Już nie wspominając o tym, że praca tych ludzi jest dla państwa
>cenniejsza
>od wartości betonu.
Zalezy jak liczyc :-)
Zauwaz ze oplaty sa od tego jakby niezalezne - to tylko kwestia czy
zatrudniac wiecej ludzi na bramkach, czy przy budowie wiaduktow.
Tu akurat pieniadze wydano 10 lat temu i przez 10 lat zysku nie
przynosily, tylko odsetki trzeba bylo placic :-)
Mozna tez bylo w ogole nie przewidywac platnych autostrad - bylyby
tansze, albo pomyslec o modelu winietkowym lub elektronicznym.
Ale tu przyznaje - dzieki oplatom mieli prace budowlancy, teraz beda
mieli kasjerzy, i bankierzy/maklerzy, a zaplaci za to Cavalino, on
bogaty, stac go, to jest prawidlowe dzialanie :-)
J.
-
49. Data: 2012-05-17 14:48:51
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości grup
Dnia 17.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
>>>> No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty,
>>>Tak? Zaczęli likwidować bramki na A2?
>> To za jakies 20 lat :-)
>> Ale zmierza w dobra strone, i jest szansa ze od Krakowa do Berlina
>> trafisz tylko przez 4 bramki :-)
>O dwie za dużo.
No, wiem ze o 2 za duzo, ale coz robic - umowa rzecz swieta :-)
Ale ciesz sie ze o 2 za duzo, a nie ze o 22 za duzo ... choc nie
obiecuje ze nie przybedzie :-)
>>>A bo to bramki na wjazdach wymagają jakichś specjalnych wiaduktów?
>> Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale
>> wjazdy 4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6
>> ludzi na okraglo.
>Poczekaj, mówimy o skrzyżowaniu autostrady ze zwykła droga? Wystarcza
>dwa automaty do wydawania biletow i dwie bramki do poboru opłat.
A jak sie zepsuja ? Musi byc po jednej w zapasie :-)
No i dwoch ludzi w zapasie, bo jeden moze nie przyjsc, a reszta musi
miec jakies przerwy i zastepstwo:-)
Poza tym to wezel uproszczony, przy wiekszym ruchu "koniczynka" ma
jednak 4 wjazdy i 4 zjazdy.
>A na skrzyżowaniu dwóch autostrad nie potrzeba żadnej bramki.
A z 4-ro pasowa droga miejska ?
>> Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu,
>> wystarczy 4-5 bramek i 3 ludzi.
>Ile kosztuje taki wiadukt?
No wlasnie nie wiem, ale mysle ze jednak w milionach zl liczony, moze
nawet ponad 20.
J.
-
50. Data: 2012-05-17 15:58:44
Temat: Re: Po co nam autostrady?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>>> Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu, wystarczy
>>> 4-5 bramek i 3 ludzi.
>
>>A wiadukt ile kosztuje?
>
> No wlasnie nie wiem. Wiem ile most nad Odra, nie wiem ile maly wiadukt.
>
> 30 mln ?
> http://www.rynek-kolejowy.pl/31549/Przetarg_na_budow
e_kolejnego_wiaduktu_drogowego_nad_CMK_.htm
>
> Tamte byly chyba znacznie tansze, nowe - byc moze wlasnie tyle
>
>>Przypadkiem nie więcej niż dodatkowych 3 ludzi przez kilkadziesiąt lat?
>
> Tych 3 ludzi to tak z 15 etatow bedzie, ale to jakies pol miliona rocznie.
No właśnie.
Nawet razy 20 lat to i tak nie będzie drożej niż cena nowego wiaduktu z
odsetkami od kredytu zwłaszcza.
>
>>Już nie wspominając o tym, że praca tych ludzi jest dla państwa cenniejsza
>>od wartości betonu.
>
> Zalezy jak liczyc :-)
W sensie, że robole łapówek nie zapłacą?
> Zauwaz ze oplaty sa od tego jakby niezalezne - to tylko kwestia czy
> zatrudniac wiecej ludzi na bramkach, czy przy budowie wiaduktow.
No o tym mówię, przecież kasa na ten wiadukt nie jest znikąd, tylko z
naszych podatków.