eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPo co nam autostrady?Re: Po co nam autostrady?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Po co nam autostrady?
    Date: Thu, 17 May 2012 13:17:46 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 52
    Message-ID: <jp2mou$ou8$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jo9f0l$9k5$3@mx1.internetia.pl>
    <171zzidke7cnu$.1tym6gcm3h8bu.dlg@40tude.net>
    <joag78$fa4$1@node2.news.atman.pl> <joatpg$8g8$1@inews.gazeta.pl>
    <job37d$mtj$1@inews.gazeta.pl> <jobdid$6i4$4@inews.gazeta.pl>
    <jot3an$cfn$1@inews.gazeta.pl> <jot7ke$ose$1@inews.gazeta.pl>
    <jovnm8$4tg$1@node2.news.atman.pl> <jovr0m$div$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <c1.01.3Vsx7P$1Be@mike.oldfield.org.pl> <jp0ipc$k4s$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jp0q4p$aak$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jp2gpq$9be$1@inews.gazeta.pl> <jp2k03$1lb$1@news.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: aud23.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1337253470 25544 83.27.11.23 (17 May 2012 11:17:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 17 May 2012 11:17:50 +0000 (UTC)
    Importance: Normal
    In-Reply-To: <jp2k03$1lb$1@news.icm.edu.pl>
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3538.513
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
    X-User: jjll
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2449612
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>
    >>>A bo to bramki na wjazdach wymagają jakichś specjalnych wiaduktów?
    >
    >> Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale
    >> wjazdy
    >> 4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6 ludzi
    >> na
    >> okraglo.
    >> Przy mniejszych drogach mozna inny schemat, ale nadal 8 bramek i 4
    >> ludzi i
    >> rower.
    >> Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu,
    >> wystarczy
    >> 4-5 bramek i 3 ludzi.

    >A wiadukt ile kosztuje?

    No wlasnie nie wiem. Wiem ile most nad Odra, nie wiem ile maly
    wiadukt.

    30 mln ?
    http://www.rynek-kolejowy.pl/31549/Przetarg_na_budow
    e_kolejnego_wiaduktu_drogowego_nad_CMK_.htm

    Tamte byly chyba znacznie tansze, nowe - byc moze wlasnie tyle

    >Przypadkiem nie więcej niż dodatkowych 3 ludzi przez kilkadziesiąt
    >lat?

    Tych 3 ludzi to tak z 15 etatow bedzie, ale to jakies pol miliona
    rocznie.

    >Już nie wspominając o tym, że praca tych ludzi jest dla państwa
    >cenniejsza
    >od wartości betonu.

    Zalezy jak liczyc :-)
    Zauwaz ze oplaty sa od tego jakby niezalezne - to tylko kwestia czy
    zatrudniac wiecej ludzi na bramkach, czy przy budowie wiaduktow.

    Tu akurat pieniadze wydano 10 lat temu i przez 10 lat zysku nie
    przynosily, tylko odsetki trzeba bylo placic :-)

    Mozna tez bylo w ogole nie przewidywac platnych autostrad - bylyby
    tansze, albo pomyslec o modelu winietkowym lub elektronicznym.
    Ale tu przyznaje - dzieki oplatom mieli prace budowlancy, teraz beda
    mieli kasjerzy, i bankierzy/maklerzy, a zaplaci za to Cavalino, on
    bogaty, stac go, to jest prawidlowe dzialanie :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: