eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPo co nam autostrady? › Re: Po co nam autostrady?
  • Data: 2012-05-08 17:59:28
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2012-05-08 16:07, Jacek Osiecki pisze:
    >> Chciał wprowadzić winiety, obowiązujące wszędzie POZA autostradami.
    >> Czyli
    >> nadal byś płacił za przejazd A1/A4...

    >"18 zł za 10 dni, 54 za 2 miesiące i 180 za rok - takie stawki
    >proponuje minister infrastruktury za poruszanie się po drogach
    >*szybkiego ruchu* w Polsce. Pomysł winiet wzbudza masę kontrowersji i
    >sprzeciwów zarówno ze strony kierowców, jak i opozycji, która chce
    >odwołania Marka Pola. Minister infrastruktury nie daje jednak za
    >wygraną."

    >http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-marek-pol-bro
    ni-winiet,nId,140238

    Nie wiem z kiedy ten cytat, ale jeszcze pamietam ze w pewnym momencie
    tylko gminne drogi mialy byc bezplatne.

    >180 za rok to było za dużo, to teraz będzie za przejazd z Warszawy do
    >granicy i z powrotem.

    Tylko widzisz - jesli teraz teraz jest za jeden kurs, a on proponowal
    za rok, to jest spora roznica w rachunku. I z czego by uzupelnili
    roznice ?

    180 rocznie za jazde po autostradach w owym czasie byloby
    akceptowalne, tego rzedu placilo sie w Czechach czy Austrii, tylko byl
    drobny niuans - tych autostrad jeszcze nie bylo :-)
    On potrzebowal fundusze na ich budowe. W zwiazku z czym winietki
    musialy byc obowiazkowe dla wszystkich, bo inaczej wielu by nie
    kupilo, bo po c, jak sie do najblizszej autostrady ma 500 km :-)

    A poniewaz tych drog "szybkiego ruchu" tez wtedy nie mielismy zbyt
    wiele, to chyba pamiec mnie nie myli ze mialy byc na wszystkie drogi,
    a przynajmniej krajowe i wojewodzkie.

    A osobna sprawa - wtedy mielismy z 10 mln samochodow osobowych,
    wplywy z obowiazkowych winietek to byloby 1.8 mld - ceny byly troche
    nizsze, ale na wiele autostrad by to to nie starczylo. Tymczasem
    wplywy z akcyzy paliwowej byly rzedu 15 mld, plus dodatkowe 3mld VAT
    od tej akcyzy, to trzeba bylo lepiej gospodarowac tym co bylo, a nie
    domagac sie dodatkowych srodkow.

    >Jeszcze jeden ciekawy cytat:
    >"Pol przekonywał również, iż albo ruszymy teraz, albo do 2010 roku
    >Polska stanie się skansenem drogowym Europy."
    >Jasnowidz czy co?

    Bo ja wiem - nie ruszylismy wtedy, ruszylismy troche pozniej, nie jest
    az tak bardzo zle z naszymi drogami, nawet tych autostrad
    systematycznie przybywa.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: