  • 71. Data: 2016-06-22 17:41:23
    Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Komercyjnie, sluzy do robienia pradu.

    link? wyliczenia?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 72. Data: 2016-06-22 17:42:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 22.06.2016 15:38, J.F. wrote:

    >Dobra - prosta sprawa - gdyby wiatraki były dwa razy mniej wydajne
    >niż obecnie, uważasz że błoby to bez wpływu na opłacalność i
    >sensownośćich budowy?

    I Ty mi zarzucales ekonomizowanie ?
    Moze by byly oplacalne, moze i by nie byly - ale to nie sprawnosc o
    tym decyduje, tylko wlasnie koszty.
    Np nadal bylby sens budowac ... pod warunkiem, ze doplata wieksza :-P

    >Gdzie - chyba na Saharze, a i to niebardzo, vo co z tym pradem tam
    >zrobisz?

    W Polsce.

    >Z ropy to chyba prawe wogóle nie robi się prądu (no dobra z gazu
    >trochę), końca uranu nie widać, węgiel to osobna sprawa - na razie
    >jest po prostu tani, więc opłaca się go spalać. Nie wiem skąd pomysł,
    >że elektrownia słoneczna będzie coraz tańsza, z powodu końca innych
    >surowców?

    To te surowce beda duzo drozsze. A prad z elektrowni slonecznej ten
    sam czy tylko nieduzo drozszy.

    >To ile kosztują wiatraki i czy to się ogólnie opłaca zależy głównie
    >od odpowiedniej ustawy.

    Czyli powiedzmy prawde - obecnie to sie tak naprawde wcale nie oplaca.

    Ale wegiel podrozeje, to moze nawet doplacac nie bedzie trzeba :-)

    J.

  • 73. Data: 2016-06-22 17:49:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >O'RLY?

    Tak. Przynajmniej tych, co sie miescily w osobowym aucie i nie
    podwajaly jego wagi :-)

    J.

  • 74. Data: 2016-06-22 17:52:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 22.06.2016 14:04, Zenek Kapelinder wrote:
    >Z pewnością, iksx3 wiatraków kosztuje sporo więcej niż iks. Do tego
    >stopnia, że może (a w zasadzie na pewno) przestanie się opłacać ich
    >budowa.

    >Ma sens, bo cała gadka o ekologiczności samochodu elektycznego
    >sprowadza się do tego, że niby nie kopci. Otóż kopci i to więcej,
    >tylko nie bezpośrednio z odwłoka.

    No chyba, ze np po Norwegii jezdzi.
    100% pradu z wody.

    J.

  • 75. Data: 2016-06-22 17:53:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Tak. Przynajmniej tych, co sie miescily w osobowym aucie i nie
    > podwajaly jego wagi :-)

    czyli jakieś lata 40-te?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 76. Data: 2016-06-22 17:58:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 22.06.2016 17:42, J.F. wrote:

    > I Ty mi zarzucales ekonomizowanie ?
    > Moze by byly oplacalne, moze i by nie byly - ale to nie sprawnosc o tym
    > decyduje, tylko wlasnie koszty.

    Jeszcze raz - koszty (na kilowatogodzinę) zależą od sprawności w bardzo
    znacznym stopniu.

    > Np nadal bylby sens budowac ... pod warunkiem, ze doplata wieksza :-P

    Ogólnie jak będą dopłaty to opłaca się robienie wszystkiego, choćby
    eksport piasku na Saharę. Chyba, że miałbyś go wozić PKP, to by się i
    tak nie opłacało.

    > W Polsce.

    Gdzie w Polsce - link? Jakąś elektrownie słoneczną wybudowaliśmy?

    > To te surowce beda duzo drozsze. A prad z elektrowni slonecznej ten sam
    > czy tylko nieduzo drozszy.

    Będą albo i nie będą. Zobaczy się - na razie nic nie zapowiada
    skończenia się ropy (ile to już razy miała się skończyć, a ciągle jest
    coraz więcej), węgla oraz uranu.

    > Czyli powiedzmy prawde - obecnie to sie tak naprawde wcale nie oplaca.

    No nieopłaca się.

    Shrek

  • 77. Data: 2016-06-22 17:59:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 22.06.2016 17:52, J.F. wrote:

    > No chyba, ze np po Norwegii jezdzi.
    > 100% pradu z wody.

    No chyba, że jeździ po Nowewegi. Mieszkasz w Norwegii? No to twój będzie
    kopcił, tylko w Bełchatowie czy innych Kozienicach.

    Shrek

  • 78. Data: 2016-06-22 18:12:06
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    a.pl...

    >Nie potrzeba, trochę zaokrągliłem, bo "spalanie" było przetwarzane w

    >Byc moze, tym niemniej - spalanie to marnotrawienie energii.
    >I od tego trzeba sie uwolnic :-)

    Zacznij od słońca.

  • 79. Data: 2016-06-22 18:43:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znajdz sobie. Kiedys sprawdzalem i nie mam cie wpisanego do dowodu osobistego.

  • 80. Data: 2016-06-22 18:48:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Koszty na kilowatogodzine w elektrowni wiatrowej, slonecznej czy wodnej nie zaleza od
    sprawnosci tylko od stopnia zamortyzowania.