  • 61. Data: 2016-06-22 15:38:39
    Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:nkdupp$se4$...@n...news.atman.pl...
    On 22.06.2016 13:55, J.F. wrote:

    >Gdybanie - po prostu się nie da i już.

    To tylko rozmywa meritum - sprawnosc w przypadku elektrowni wiatrowej
    czy slonecznej jest nieistotna.
    Ale juz np przy geotermalnej na moj gust - wcale nie.
    W przypadku wodnej ... tez nie.

    Choc i przy tych slonecznych i wiatrowych tak calkiem nieistotna nie
    jest - bo moze byc roznica czy caly kraj mamy w ogniwach/wiatrakach,
    czy tylko pol, a na drugiej polowce mozna np kocyk rozlozyc i
    poleniuchowac :-)

    >Z definicji sprawności?
    >A dalczego jak liczysz sprawność elektrowni węglowej to liczysz ile
    >węgla do niej wsypałeś a nie całej kopalni?

    Bo ja ten wegiel z kopalni jeszcze spale. Jak proces malo sprawny, to
    szybciej.
    Natomiast kopalnia prad zre i to niemalo, a w dodatku zre tez np sporo
    stali - i ciekaw jestem ile wynosi sprawnosc elektrowni razem z
    kopalnia :-)

    >A konkretnie to prawodawstwo i dotacje. Na "wolnym rynku" wiatraki
    >nie miałyby sensu.

    Wiatraki to nie wiem, ale ogniwa sloneczne ponoc juz nabieraja, co
    mnie cieszy.
    Poza tym w miare wypalania wegla/ropy/uranu prad z wiatrakow bedzie
    relatywnie tanial.
    (no chyba, ze nie, jak sie okaze, ze wiatraki podrozaly, bo surowce
    podrozaly).

    J.

  • 62. Data: 2016-06-22 16:18:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli surowce skoncza sie za kilkaset lat to mnie to nie interesuje. Czlowiek w
    porywach dociaga do setki. Srednio zyje polowe tego. Pierdolenie o tym czym beda w
    piecach palili w 3016 kolo chuja mi lata.

  • 63. Data: 2016-06-22 17:15:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Kto wie - moze i sie da.

    na CVT?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 64. Data: 2016-06-22 17:16:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Kiedys problemem byla jednak slaba moc/moment silnikow elektrycznych.

    O'RLY?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 65. Data: 2016-06-22 17:20:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > W wale napedowym to raczej nie ma nic co by generowalo straty.

    właśnie wymyśliłeś perpetuum mobile

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 66. Data: 2016-06-22 17:20:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > A w USA oplacało sie zbudowac prywatna komercyjna elektrownie sloneczna o bardzo
    niskiej sprawnosci.

    opłacało komercyjnie czy badawczo?
    i do czego ona służy?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 67. Data: 2016-06-22 17:22:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Sto tysiecy wiatrakow nie kosztuje tyle co cena jednego jedynego wiatraka x 100
    000, tylko duzo mniej.

    aha. a beton na słupy i gleba pod nie tanieje?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 68. Data: 2016-06-22 17:24:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 22.06.2016 15:38, J.F. wrote:

    > To tylko rozmywa meritum - sprawnosc w przypadku elektrowni wiatrowej
    > czy slonecznej jest nieistotna.
    > Ale juz np przy geotermalnej na moj gust - wcale nie.
    > W przypadku wodnej ... tez nie.

    Dobra - prosta sprawa - gdyby wiatraki były dwa razy mniej wydajne niż
    obecnie, uważasz że błoby to bez wpływu na opłacalność i sensownośćich
    budowy?

    > Wiatraki to nie wiem, ale ogniwa sloneczne ponoc juz nabieraja, co mnie
    > cieszy.

    Gdzie - chyba na Saharze, a i to niebardzo, vo co z tym pradem tam zrobisz?

    > Poza tym w miare wypalania wegla/ropy/uranu prad z wiatrakow bedzie
    > relatywnie tanial.

    Z ropy to chyba prawe wogóle nie robi się prądu (no dobra z gazu
    trochę), końca uranu nie widać, węgiel to osobna sprawa - na razie jest
    po prostu tani, więc opłaca się go spalać. Nie wiem skąd pomysł, że
    elektrownia słoneczna będzie coraz tańsza, z powodu końca innych surowców?

    > (no chyba, ze nie, jak sie okaze, ze wiatraki podrozaly, bo surowce
    > podrozaly).

    To ile kosztują wiatraki i czy to się ogólnie opłaca zależy głównie od
    odpowiedniej ustawy.

    Shrek

  • 69. Data: 2016-06-22 17:40:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 22.06.2016 14:04, Zenek Kapelinder wrote:
    > Sto tysiecy wiatrakow nie kosztuje tyle co cena jednego jedynego wiatraka x 100
    000, tylko duzo mniej.

    Z pewnością, iksx3 wiatraków kosztuje sporo więcej niż iks. Do tego
    stopnia, że może (a w zasadzie na pewno) przestanie się opłacać ich budowa.

    > Gadka ze jak uwzglednic spranosc elektrowni to elektryczny wyjdzie gorzej niz
    spalinowy jest bez sensu

    Ma sens, bo cała gadka o ekologiczności samochodu elektycznego sprowadza
    się do tego, że niby nie kopci. Otóż kopci i to więcej, tylko nie
    bezpośrednio z odwłoka.

    > bo jak ktos ma prad z zamortyzowanej elektrowni slonecznej to zeby ona miala 1%
    sprawnosci to i tak prad z niej prawie darmo bedzie.

    Porównujesz nieporównywalne. To tak jakby twierdzić, że nieruchomości są
    za darmo, bo jak masz mieszkanie zamortyzowane to przecież nic za nie
    nie płacisz.

    > Przyklad blizej zycia pojedynczego czlowieka. Kupiles sobie solar do grzania wody.
    Napisali ze potrafi przetworzyc na cieplo 25% promieniowania ktore na niego pada.
    Przez trzy lata solar sie zamortyzowal.

    W tym miejscu już jest zonk.

    > Ale w czwartym roku nie chcialo ci sie umyc szyby i jego sprawnosc przetwarzania
    spadla do dwudziestu procent. Ile w takiej sytuacji bedzie Cie kosztowalo
    podgrzewanie wody. Mozliwe odpowiedzi to: wiecej, mniej, nic.

    A oglądałeś video z dyrektorem basenu i byłym burmistrzem?

    Za mało danych i odpowiedź może być dowolna w zależności ile tego ciepła
    potrzebujesz i jak liczysz.

    Shrek

  • 70. Data: 2016-06-22 17:40:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>