-
31. Data: 2016-06-21 17:22:31
Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 20.06.2016 o 23:02, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:57685396$0$12553$6...@n...neostrad
a.pl...
>
> W dniu 2016-06-20 o 21:34, J.F. pisze:
>
>>> P.S. Aha - i mozna jeszcze uwierzyc Zientarskiemu - to auto nie ma
>>> skrzyni biegow, pradnicy, rozrusznika, a jak czegos nie ma, to to sie
>>> nie psuje :-)
>
>> Jak! Toć to hybryda. Ma normalną stalinówkę na pokładzie. Jak sobie
>> wyobrażasz, że działa bez skrzyni?
>
> Ja sobie bez problemu wyobrażam (wystarczy, że spalinowy jest podłączony
> wyłącznie do prądnicy)
Mylisz Priusa z Voltem/Amperą.
-
32. Data: 2016-06-21 17:24:14
Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 21.06.2016 o 09:34, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:976b92f0-34cd-4d5f-801c-8d2cf0125f13@go
oglegroups.com...
>
> W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 08:24:43 UTC+2 użytkownik szerszen napisał:
>> On Mon, 20 Jun 2016 22:51:25 -0700 (PDT)
>> g...@g...com wrote:
>>
>>
>>> > Powodzenia życzę w aucie z automatyczną skrzynią.
>>
>>> Prius ma bezstopniową, więc nie jest to klasyczny automat ;)
>>
>> --
>>> pozdrawiam
>>> szerszeń
>
>> I tak życzę powodzenia :P
>
> I tak nie zmienia to sytuacji vs auto ze zwyklym akumulatorem. Problem
> jest _dokladnie_taki_sam_
Po rozładowaniu tak.
Ale szansa na rozładowanie daleko inna.
Tyle że hybryda raczej nie dopuści do rozładowania aku.
-
33. Data: 2016-06-21 21:01:31
Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
W wale napedowym to raczej nie ma nic co by generowalo straty. Przy silniku
spalinowym najwieksze straty generuje silnik. W miescie raczej ma sprawnosc
jednocyfrowa. Dwadziescia pare z zaplonem iskrowym i trzydziesci pare procent
sprawnosci z zaplonem samoczynnym maja silniki badane w warunkach laboratoryjnych.
Uzytkowo jest duzo mniej. Obrazowo wyglada to tak ze z dziesieciu litrow benzyny
maksymalnie dwa litry sa zamieniane na prace a osiem na grzanie atmosfery idzie.
Gorsze sa tylko zarowki z wloknem wolframowym.
-
34. Data: 2016-06-21 21:25:31
Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
Od: "Ghost" <n...@d...pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nkbm3i$h21$...@n...news.atman.pl...
W dniu 20.06.2016 o 23:02, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:57685396$0$12553$6...@n...neostrad
a.pl...
>
> W dniu 2016-06-20 o 21:34, J.F. pisze:
>
>>>> P.S. Aha - i mozna jeszcze uwierzyc Zientarskiemu - to auto nie ma
>>>> skrzyni biegow, pradnicy, rozrusznika, a jak czegos nie ma, to to sie
>>>> nie psuje :-)
>
>>> Jak! Toć to hybryda. Ma normalną stalinówkę na pokładzie. Jak sobie
>>> wyobrażasz, że działa bez skrzyni?
>
>> Ja sobie bez problemu wyobrażam (wystarczy, że spalinowy jest podłączony
>> wyłącznie do prądnicy)
>Mylisz Priusa z Voltem/Amperą.
Niczego nie mylę. Odpowiadam na pytanie a propos wyobraźni. Nieumiejętność
czytania na tej grupie to jakaś poważana cholera.
-
35. Data: 2016-06-21 21:26:29
Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
Od: "Ghost" <n...@d...pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nkbm6p$h21$...@n...news.atman.pl...
W dniu 21.06.2016 o 09:34, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:976b92f0-34cd-4d5f-801c-8d2cf0125f13@go
oglegroups.com...
>
> W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 08:24:43 UTC+2 użytkownik szerszen napisał:
>> On Mon, 20 Jun 2016 22:51:25 -0700 (PDT)
>> g...@g...com wrote:
>>
>>
>>>> > Powodzenia życzę w aucie z automatyczną skrzynią.
>>
>>>> Prius ma bezstopniową, więc nie jest to klasyczny automat ;)
>>
>> --
>>>> pozdrawiam
>>>> szerszeń
>
>>> I tak życzę powodzenia :P
>
>> I tak nie zmienia to sytuacji vs auto ze zwyklym akumulatorem. Problem
>> jest _dokladnie_taki_sam_
>Po rozładowaniu tak.
>Ale szansa na rozładowanie daleko inna.
Bo ponieważ?
>Tyle że hybryda raczej nie dopuści do rozładowania aku.
No i sam sobie odpowiedziałeś.
-
36. Data: 2016-06-21 21:51:02
Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
Od: Marcin <n...@n...com>
W dniu 2016-06-20 23:09, m4rkiz pisze:
> On 2016-06-20 21:32, J.F. wrote:
>> -dla pewnej oszczednosci paliwa, bo to jednak troche mniej pali,
>
> mniej niz co?
W przypadku Priusa to trudno porownac z czym innym bo tylko z napedem
elektryczno spalinowym wystepuje. Ale identyczny naped ma Auris. A on
juz wystepuje w wersji takze z silnikeim benzynowym i diesla. Np.:
http://www.samar.pl/wiadomosci/toyota-auris-hybrid-k
ombi-czy-to-sie-oplaca?locale=pl_PL
Mozna sobie tez inne zestawienia znalezc.
>
> przeciez elektryczne przeniesienie napedu, ladowanie i rozladowywanie
> akumulatorow na moj chlopski rozum musi generowac wieksze straty niz
> kilka zazebionych ze soba lozyskowanych walkow
W normalnej jezdzie dziala jedynie silnik benzynowy. Przy powolnej
jezdzie (np. w korku) dziala tylko elektryczny. Jezeli akumulator sie
wyladowuje to benzynowy uruchamia sie i doladowuje akumulator. Jako
ciekawostka to hybrydy toyoty zawsze ruszaja na silniku elektrycznym.
Wiec gdyby rozladowal sie akumualtor do jazdy to samochod nie ruszy -
ale komputer dba o to zeby to nigdy nie nastapilo. Za to jak padnie
akumulator 12V to mozna uzyc akumulatora od wkretarki bo jest potrzebny
tylko do uruchomienia elektroniki...
Pozdrawiam,
Marcin
-
37. Data: 2016-06-21 22:00:11
Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>
W dniu 20.06.2016 o 23:09, m4rkiz pisze:
> On 2016-06-20 21:32, J.F. wrote:
>> -dla pewnej oszczednosci paliwa, bo to jednak troche mniej pali,
>
> mniej niz co?
>
> przeciez elektryczne przeniesienie napedu, ladowanie i rozladowywanie
> akumulatorow na moj chlopski rozum musi generowac wieksze straty niz
> kilka zazebionych ze soba lozyskowanych walkow
>
Stoisz w korku i benzyniak nie pracuje.
-
38. Data: 2016-06-21 22:00:31
Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
Od: Marcin <n...@n...com>
Witam
W dniu 2016-06-21 09:34, Ghost pisze:
> I tak nie zmienia to sytuacji vs auto ze zwyklym akumulatorem. Problem
> jest _dokladnie_taki_sam_ nic się nie zmienia.
Zmienia sie i to duzo. Jak w "normalnym" aucie padnie Ci akumulator 12V
to podlaczasz sobie kablami od innego auta, odpalasz i jedziesz
spokojnie do sklepu po nowy akumulator. A w hybrydzie jak padnie aku 12V
to mozesz podlaczyc nawet aku z wkretarki bo jest potrzebny tylko do
uruchomienia elektroniki. Inaczej sie ma jak padnie akumualtor
trakcyjny. Uzytkownik nie ma do niego dostepu (zreszta co by mial tam
podlaczyc jak napiecie jego to ok. 300V) a poniewaz Prius rusza zawsze
na silniku elektrycznym to bez aku trkacyjnego nie ma jazdy. Laweta
potrzebna. Inna sprawa, ze jedyny przypadek gdy o czyms takim czytalem
to przegryzienie kabla od aku trakcyjnego przez kune. Nie znalazlem info
by komus sie taki aku po prostu rozladowal - o to dba komputer Toyoty.
Pozdraiam,
Marcin
-
39. Data: 2016-06-21 22:29:33
Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 21.06.2016 o 21:26, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:nkbm6p$h21$...@n...news.atman.pl...
>
> W dniu 21.06.2016 o 09:34, Ghost pisze:
>>
>>
>> Użytkownik napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:976b92f0-34cd-4d5f-801c-8d2cf0125f13@go
oglegroups.com...
>>
>> W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 08:24:43 UTC+2 użytkownik szerszen
>> napisał:
>>> On Mon, 20 Jun 2016 22:51:25 -0700 (PDT)
>>> g...@g...com wrote:
>>>
>>>
>>>>> > Powodzenia życzę w aucie z automatyczną skrzynią.
>>>
>>>>> Prius ma bezstopniową, więc nie jest to klasyczny automat ;)
>>>
>>> --
>>>>> pozdrawiam
>>>>> szerszeń
>>
>>>> I tak życzę powodzenia :P
>>
>>> I tak nie zmienia to sytuacji vs auto ze zwyklym akumulatorem. Problem
>>> jest _dokladnie_taki_sam_
>
>> Po rozładowaniu tak.
>> Ale szansa na rozładowanie daleko inna.
>
> Bo ponieważ?
Bo zazwyczaj nie jeździ się na akumulatorze, tylko na paliwie.
W hybrydzie nie jest to takie oczywiste.
>
>> Tyle że hybryda raczej nie dopuści do rozładowania aku.
>
> No i sam sobie odpowiedziałeś.
Niekoniecznie - na pych tego nie uruchomisz, jeśli jednak rozładujesz.
-
40. Data: 2016-06-22 07:02:09
Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
Od: Shrek <...@w...pl>
On 21.06.2016 21:01, Zenek Kapelinder wrote:
> W wale napedowym to raczej nie ma nic co by generowalo straty.
Jest, jest.
> Przy silniku spalinowym najwieksze straty generuje silnik. Gorsze sa tylko zarowki
z wloknem wolframowym.
I niewiele lepsze... elektrownie. Jak policzysz całość Tesli, to
wypadnie podobnie albo i gorzej.
Shrek