    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Po co komu HDD?...
    Date: Mon, 22 Sep 2014 15:42:52 +0200
    <541fe37f$0$26836$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." 541fe37f$0$26836$6...@n...neostrada.pl

    > Jesli NIE potrafi, to znak ze w systemie
    > sa zawarte bzdurne ograniczenia.

    Niby tak, ale żaden system aż taki nie
    jest -- masa bakapów była (może nawet
    jest nadal) budowana na jednym pliku,
    choćby na taśmach.

    > Wspolczesny system wymaga urzadzenia blokowego ze swobodnym dostepem, ale jak juz
    takie zorganizujemy, to nie widze powodu aby
    > mial cos sprawdzac i odmawiac pracy. Mniejsza o absurdalna szybkosc - uzytkownik
    tak zrobil, to widac tak chce.

    System może być jednoczęściowy -- wrzucamy go do RAMki, gdzie
    robimy z nim to, co chcemy. Czy jakikolwiek system pracujący
    w RAMce organizuje tę RAMkę jako FS? Oczywiście nie -- FS
    jest potrzebny dla jusera, nie dla systemu. W szczególności
    mamy jeden plik ze SWAPem, nie zaś FS. Mamy masę innych plików,
    podobnego zastosowania. ,,Nowe'' wydanie OE (chyba od Wiśty)
    nie buduje ,,baz danych'' DeBeiXów, ale każdy m@il traktuje
    jak osobny plik; wcześniej OE bazował na DeBeiXach; ale i tak
    każdy program buduje własne struktury -- własne quasiFSy.

    W szczególności mamy jeden plik ISO z instalką WinZgrozy.
    Jeden, co nie znaczy zhomogenizowany. ;)

    Możemy to odpalić z penflaszki czy krążka i ,,zainstalować''
    WinZgrozę na FSie zbudowanym w RAMce (w RAMdysku) i stamtąd
    ów WZ odpalić -- aby WZ przeładował się, gubiąc zupełnie FS
    w swych strukturach, jako że FS dla systemu niekoniecznie
    jest szczęśliwym rozwiązaniem.

    Jak już pisałem -- FS jest dobry dla jusera, jest kompromisem
    pomiędzy tym, czego potrzebuje juser i tym, co akceptuje system
    operacyjny. Gdyby nie juser -- FS by nie był potrzebny, w każdym
    razie nie byłby potrzebny FS w wydaniach stosowanych na co dzień.

    > Natomiast wspolczesny naped tasmy chyba tego nie umozliwia, nie mozna

    Widziałem niekończące się taśmy zorganizowane jako FS z klastrami.

    > tak sobie w srodku zapisu danych zmodyfikowac.
    > Moze jakby tak kazdy sektor jako osobny plik na tasmie ... moze nawet nie sektor
    tylko blok np o dlugosci 1MB...

    Dla OSa lepsze jest gmeranie w ,,pliku'' niż budowanie nowego
    pliku przy okazji edytowania. FS rzadko ;) umożliwia edytowanie
    gotowego pliku; raczej zezwala na zapisanie wersji poprawiOnej
    z ,,jednoczesnym'' skasowaniem wersji poprawiAnej. Dla pracy
    OSów -- FS nie jest rozwiązaniem miłym; staje się rozwiązaniem
    koniecznym, gdy w grę wchodzi interakcja z juserem.

    -=-

    Kończyć warto te jałowe dyskusje. Aby udowodnić realność czegoś,
    warto czasami zbudować pracujący model tego czegoś -- w tym
    wypadku taki model nie miałby przed sobą przyszłości, czyli
    praca nad nim dawałaby raczej ;) tylko stratę czasu.

    -=-

    Co z tego, że WinZgroza instalując się, zapisuje swą pracę
    w plikach FS? Instalujemy na FS, po czym robimy jednoczęściowy
    obrazek tej kompilacji i bootlołdera ;) ładującego ów zapis
    do RAMki komputera. Czy aż trzeba budować to coś, aby wykazać
    realność tego czegoś?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'