-
1. Data: 2009-08-07 08:51:08
Temat: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Pawel_sm <pawel_sm@w_Wytnij_to_p.p_wytnij_to_l>
Zastanawiam sie od dluzszego czasu i nie wymyslilem ani nigdzie nie
znalazlem konkretnej przyczyny montowania odzielnego gaznika dla kazdego
cylindra w motocyklach.
W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze.
Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ?
Pozdrawiam
-
2. Data: 2009-08-07 09:02:04
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: "Jackare" <...@s...de.pl>
> W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
> w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze.
>
> Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ?
>
Żeby miał większą moc, lepsze przyspieszenie, lepszy przebieg krzywej
momentu obrotowego, bardziej równomierne zasilanie, lepsze wypełnienie
cylindra mieszanką, mniejszy pływ niekorzystnych zjawisk falowych
występujących w kolektorach dolotowych i większe dochody serwisu z tytułu
synchronizacji gaźników.
Wysokoobrotowe silniki to trochę inna bajka niż wolnoobrotowce które
swobodnie można zasilić jednym gaźnikiem dla niewysilonych silników.
--
Jackare
-
3. Data: 2009-08-07 10:01:25
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: fv <f...@c...com>
Pawel_sm wrote:
> W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
Gwoli jasności, nie jest to prawda. Auta sportowe "z epoki" miały często dwa gaźniki.
Umożliwiało to często zasilanie motoru w mieszankę w wystarczającej ilości.
Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów często były w
jednej obudowie.
Popatrz na mnogość gaźników tak jak na wtrysk wielopunktowy. Ta sama idea, tylko
umiejscowienie
nieco inne.
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0
-
4. Data: 2009-08-07 10:42:15
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: "Kizior" <t...@p...fm>
Ogolnie nie wchodzac w szczegoly daje to lepsze osiagi. Co do samochodow to
w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto.
--
Kizior
-
5. Data: 2009-08-07 10:43:21
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: "Kizior" <t...@p...fm>
Byla to co prawda wersje po tuningu Shnitzera
-
6. Data: 2009-08-07 12:01:57
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Shreek <p...@M...onet.pl>
fv pisze:
> Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów często były w
jednej obudowie.
To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w
jednej obudowie.
--
M.
-
7. Data: 2009-08-07 12:05:22
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Shreek <p...@M...onet.pl>
Pawel_sm pisze:
> Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ?
W tym samym celu w jakim we współczesnych samochodach są wtryski
wielopunktowe.
Idea zasilania każdego cylindra oddzielnie była już dawno znana jednak
koszt gaźników był wysoki (w motocyklach i samochodach sportowych
stosowano mniej kompromisowe rozwiązania więc i stosowano po kilka
gaźników) - teraz przy taniej elektronice i stosunkowo prostych
wtryskiwaczach masz to wszędzie.
--
M.
-
8. Data: 2009-08-07 13:27:18
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 07 Aug 2009 14:01:57 +0200, Shreek
<p...@M...onet.pl> wrote:
> To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w
> jednej obudowie.
Masz na myśli gażniki typu register czy takie jak np. DCOE?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
9. Data: 2009-08-07 13:30:04
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: fv <f...@c...com>
Shreek wrote:
> fv pisze:
>
>> Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów
>> często były w jednej obudowie.
>
> To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w
> jednej obudowie.
Podwójny weber:
http://www.google.pl/search?q=weber+DCOE
http://www.team-bhp.com/forum/modifications-accessor
ies/24508-weber-double-body-horizontal-draught-carb.
html
http://twincarbs.com/
Masz rację, dwie gardziele nie oznaczają dwóch gaźników.
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0
-
10. Data: 2009-08-07 16:13:37
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Jacot <j...@m...pl>
fv <f...@c...com> wrote:
>Gwoli jasności, nie jest to prawda. Auta sportowe "z epoki" miały często dwa
gaźniki.
A 12 nie laska?;) tez bywalo. Wszytko zalezy do jakiego celu silnik
mial sluzyc.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/