eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 1. Data: 2009-08-07 08:51:08
    Temat: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
    Od: Pawel_sm <pawel_sm@w_Wytnij_to_p.p_wytnij_to_l>

    Zastanawiam sie od dluzszego czasu i nie wymyslilem ani nigdzie nie
    znalazlem konkretnej przyczyny montowania odzielnego gaznika dla kazdego
    cylindra w motocyklach.

    W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
    w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze.

    Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ?

    Pozdrawiam


  • 2. Data: 2009-08-07 09:02:04
    Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>


    > W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
    > w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze.
    >
    > Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ?
    >


    Żeby miał większą moc, lepsze przyspieszenie, lepszy przebieg krzywej
    momentu obrotowego, bardziej równomierne zasilanie, lepsze wypełnienie
    cylindra mieszanką, mniejszy pływ niekorzystnych zjawisk falowych
    występujących w kolektorach dolotowych i większe dochody serwisu z tytułu
    synchronizacji gaźników.
    Wysokoobrotowe silniki to trochę inna bajka niż wolnoobrotowce które
    swobodnie można zasilić jednym gaźnikiem dla niewysilonych silników.

    --
    Jackare



  • 3. Data: 2009-08-07 10:01:25
    Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
    Od: fv <f...@c...com>

    Pawel_sm wrote:
    > W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,

    Gwoli jasności, nie jest to prawda. Auta sportowe "z epoki" miały często dwa gaźniki.
    Umożliwiało to często zasilanie motoru w mieszankę w wystarczającej ilości.

    Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów często były w
    jednej obudowie.

    Popatrz na mnogość gaźników tak jak na wtrysk wielopunktowy. Ta sama idea, tylko
    umiejscowienie
    nieco inne.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL
    Moto: Suzuki GSX 650F
    Auto: Nissan Primera 2,0


  • 4. Data: 2009-08-07 10:42:15
    Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
    Od: "Kizior" <t...@p...fm>

    Ogolnie nie wchodzac w szczegoly daje to lepsze osiagi. Co do samochodow to
    w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto.
    --
    Kizior




  • 5. Data: 2009-08-07 10:43:21
    Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
    Od: "Kizior" <t...@p...fm>

    Byla to co prawda wersje po tuningu Shnitzera




  • 6. Data: 2009-08-07 12:01:57
    Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    fv pisze:

    > Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów często były w
    jednej obudowie.

    To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w
    jednej obudowie.

    --
    M.


  • 7. Data: 2009-08-07 12:05:22
    Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Pawel_sm pisze:

    > Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ?

    W tym samym celu w jakim we współczesnych samochodach są wtryski
    wielopunktowe.

    Idea zasilania każdego cylindra oddzielnie była już dawno znana jednak
    koszt gaźników był wysoki (w motocyklach i samochodach sportowych
    stosowano mniej kompromisowe rozwiązania więc i stosowano po kilka
    gaźników) - teraz przy taniej elektronice i stosunkowo prostych
    wtryskiwaczach masz to wszędzie.

    --
    M.


  • 8. Data: 2009-08-07 13:27:18
    Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 07 Aug 2009 14:01:57 +0200, Shreek
    <p...@M...onet.pl> wrote:

    > To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w
    > jednej obudowie.

    Masz na myśli gażniki typu register czy takie jak np. DCOE?

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 9. Data: 2009-08-07 13:30:04
    Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
    Od: fv <f...@c...com>

    Shreek wrote:
    > fv pisze:
    >
    >> Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów
    >> często były w jednej obudowie.
    >
    > To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w
    > jednej obudowie.

    Podwójny weber:
    http://www.google.pl/search?q=weber+DCOE
    http://www.team-bhp.com/forum/modifications-accessor
    ies/24508-weber-double-body-horizontal-draught-carb.
    html

    http://twincarbs.com/

    Masz rację, dwie gardziele nie oznaczają dwóch gaźników.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL
    Moto: Suzuki GSX 650F
    Auto: Nissan Primera 2,0


  • 10. Data: 2009-08-07 16:13:37
    Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    fv <f...@c...com> wrote:

    >Gwoli jasności, nie jest to prawda. Auta sportowe "z epoki" miały często dwa
    gaźniki.

    A 12 nie laska?;) tez bywalo. Wszytko zalezy do jakiego celu silnik
    mial sluzyc.


    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10
    http://www.junak.riders.pl/
    http://www.stokrotka.ath.cx/

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: