-
11. Data: 2009-08-07 16:19:19
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Sqeeb <s...@i...community>
On Fri, 07 Aug 2009 10:51:08 +0200
Pawel_sm wrote:
> W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
> w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze.
Hem... a któryś tam wypust dużego fiata nie miał przypadkiem dwóch
gaźników?
--
Pozdrawiam,
Sqeeb
-
12. Data: 2009-08-07 20:53:15
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 7 Aug 2009 12:42:15 +0200, Kizior <t...@p...fm>
wrote:
> Co do samochodow to
> w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto.
Które M3 miało sześć gaźników?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
13. Data: 2009-08-07 22:46:07
Temat: Podsumownie: Re: Po co komu PRM
Od: Piotr May <p...@r...pl>
Pawel_sm pisze:
> Zastanawiam sie od dluzszego czasu i nie wymyslilem ani nigdzie nie
> znalazlem konkretnej przyczyny montowania odzielnego gaznika dla kazdego
> cylindra w motocyklach.
> W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
> w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze.
> Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ?
I za to nalezy kochac ta grupe. Nigdy sie nie zastanawialem nad tym
problemem, ale .. zafascynowany watkiem, tym bardziej ze sam jezdzilem
CZtka, poczytalem tu, poczytalem tam.. no i madrzejszy znow jestem. Mimo
ze myslalem ze glupi umre.
dzieki
--
piomay
www.piomay.riders.pl
-
14. Data: 2009-08-11 17:19:29
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Sqeeb <s...@i...community>
On Fri, 7 Aug 2009 20:53:15 +0000 (UTC)
Robert Rędziak wrote:
> > Co do samochodow to
> > w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto.
>
> Które M3 miało sześć gaźników?
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S14
Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...
--
Pozdrawiam,
Sqeeb
-
15. Data: 2009-08-11 18:40:16
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Kuczu <q...@g...com>
Sqeeb pisze:
> Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
> jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...
Nie, to osobne przepustnice dla kazdego cylindra. Podobny system jak w
nowoczesnych motocyklach z wtryskiem. Silniki samochodowe, nawet te z
wielopunktowym wtryskiem maja wspolna przepustnice i osobne
wtryskiwacze. Ten silnik BMW ma osobno dla kazdego cylindra komplet
wtryskiwacz + przepustnica.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
16. Data: 2009-08-11 19:12:16
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Tue, 11 Aug 2009 19:19:29 +0200, Sqeeb
<s...@i...community> wrote:
>> Które M3 miało sześć gaźników?
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S14
Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub
32), ale tam też nie było gaźników.
> Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
> jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...
ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu
osobne przepustnice, po jednej na cylinder.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
17. Data: 2009-08-11 19:55:46
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Sqeeb <s...@i...community>
On Tue, 11 Aug 2009 19:12:16 +0000 (UTC)
Robert Rędziak wrote:
> Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub
> 32), ale tam też nie było gaźników.
No co Ty czytać nie umiesz? Pisze jasno przeca "It has four
separate throttle bodies". Czyli jeden TB na cylinder.
Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki.
> > Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
> > jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...
>
> ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu
> osobne przepustnice, po jednej na cylinder.
Indywidual? ;)
--
Pozdrawiam,
Sqeeb
-
18. Data: 2009-08-11 20:42:18
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Tue, 11 Aug 2009 21:55:46 +0200, Sqeeb
<s...@i...community> wrote:
>> Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub
>> 32), ale tam też nie było gaźników.
>
> No co Ty czytać nie umiesz? Pisze jasno przeca "It has four
> separate throttle bodies". Czyli jeden TB na cylinder.
--8<--
On Fri, 7 Aug 2009 12:42:15 +0200, Kizior <t...@p...fm>
wrote:
> Co do samochodow to
> w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane
> jak w moto.
--8<--
S14 był w E30, nie w E36.
> Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki.
W żadnej M nie było gaźników.
>> ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu
>> osobne przepustnice, po jednej na cylinder.
>
> Indywidual? ;)
Individual. Lepiej? :)
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
19. Data: 2009-08-12 15:27:19
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Od: Sqeeb <s...@i...community>
On Tue, 11 Aug 2009 20:42:18 +0000 (UTC)
Robert Rędziak wrote:
> --8<--
> On Fri, 7 Aug 2009 12:42:15 +0200, Kizior <t...@p...fm>
> wrote:
> > Co do samochodow to
> > w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane
> > jak w moto.
> --8<--
>
> S14 był w E30, nie w E36.
>
> > Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki.
>
> W żadnej M nie było gaźników.
Sorry Winetou! ;-)
> >> ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu
> >> osobne przepustnice, po jednej na cylinder.
> >
> > Indywidual? ;)
>
> Individual. Lepiej? :)
Może być ;]
--
Pozdrawiam,
Sqeeb