  • 41. Data: 2014-05-05 16:52:53
    Temat: Re: Po co USB? przeciez to dziadostwo
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    walker wrote:

    > oczywiscie, ale ja wole rozwiazanie stabilne, jaktos idzie na latwizne
    > to niech wybiera tanie dziadostwo czyli usb, bo ma np prosty wtyk

    w przeciwieństwie do gównianych wtyków stosowanych w Ethernecie USB ma
    solidne wtyki zaprojektowane do wielokrotnego łaczenia i rozłączania...

    naprawdę wiele można dobrego mówić o Eth a wtyki i gniazda sa GÓWNIANE.

  • 42. Data: 2014-05-05 17:49:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "walker" napisał w wiadomości
    >Po co jest USB? Przeciez to dziadostwo jest niemilosiernie
    >niestabilne, wszystkie urzadzenia moga byc polaczone za pomoca
    >ethernet 1Gbps PoE i to w zupelnosci wystarczy, rozwiazanie drozsze,
    >ale super stabilne, no i do tego nie musimy martwic sie o dlugosc
    >przewodu, ja osobiscie urzadzen usb nie chce widziec na oczy

    Dobrze piszesz, ale rzeczywistosc jest inna :-)

    Zreszta ethernet to nie calkiem jest rozwiazanie zastepcze.

    >wszystkie urzadzenia powinny robic na np. spi, potem jak ktos chce
    >usb (np idiota) to dokupuje konwerter spi-usb i ma, a ja bym dokupil
    >spi-ethernet i mialbym to co chce, a tak to swiat zalewa szajs

    Ale spi to malo. A usb to taki troche spi.
    W kolejce czeka jeszcze SATA.

    J.

  • 43. Data: 2014-05-05 18:20:45
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-05-05 17:49, J.F pisze:
    > Ale spi to malo. A usb to taki troche spi.

    Prędzej RS485.

    --
    Michał

  • 44. Data: 2014-05-05 18:30:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" napisał w wiadomości
    >Prędzej RS485.

    Elektryka to szczegol, liczy sie bardziej protokol.
    A tu na poczatek mamy zwykle lacze szeregowe.

    Owszem, na TTL spi trudno byloby peryferia dluzszym kablem podlaczac.

    J.

  • 45. Data: 2014-05-05 18:54:00
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-05-05 18:30, J.F pisze:

    > Elektryka to szczegol, liczy sie bardziej protokol.
    > A tu na poczatek mamy zwykle lacze szeregowe.
    >
    > Owszem, na TTL spi trudno byloby peryferia dluzszym kablem podlaczac.
    >
    > J.

    Ani SPI ani RS485 nie określa protokołu wymiany danych. RS485 podobnie
    jak USB przesyła dane po jednej parze, różnicowo, półdupleksowo.

    --
    Michał

  • 46. Data: 2014-05-06 09:04:41
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    walker <m...@g...com> wrote:

    > rozlaczac kilkadziesiat razy na dzien, to z repeaterem rozlacza raz na
    > kilka miesiecy, jaktos tak dokladnie jak ja tego nietestowal to niech
    > sie nie wypowiada - mam linuksa i kazde usb disconnect loguje, na
    > windowsie nie ma chyba logow

    No popatrz, a mój Linux nie ma problemów z USB... wszystko śmiga stabilnie
    aż miło. Pokaż te logi, to może coś poradzimy. Problemy typu "port x disabled
    by hub"?

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 47. Data: 2014-05-06 09:08:31
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    John Smith <d...@b...pl> wrote:

    > Używam windowsa XP i w7, i z USB *prawidłowo* podłączonym nie mam
    > problemów od kilkunastu lat i w2k. Pozostaje wyciągnąć wniosek,
    > że windows w tym zakresie jest lepsze od linuksa.

    Mój Linux (a używałem go na dziesiątkach komputerów od ~15 lat) nigdy
    nie miał problemów z USB. Jedyne, jakie były, wynikały z marnej jakości
    kabli lub uszkodzeń samego sprzętu, tu żaden system nie dałby rady...

  • 48. Data: 2014-05-06 09:09:51
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > w przeciwieństwie do gównianych wtyków stosowanych w Ethernecie USB ma
    > solidne wtyki zaprojektowane do wielokrotnego łaczenia i rozłączania...
    >
    > naprawdę wiele można dobrego mówić o Eth a wtyki i gniazda sa GÓWNIANE.

    I jedno i drugie gówniane. Wtyki w eth gówniane (z tą zapadką blokującą
    na czele - kto próbował wyciągnąć kabel eth spomiędzy innych ten wie,
    dlaczego), USB też gówniane, bo wchodzi tylko w jedną stronę.

  • 49. Data: 2014-05-06 09:11:35
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > I ty chcesz, żeby tacy ludzie uprawiali żonglerkę konwerterami? Teraz
    > przynajmniej jak ZU widzi prostokątną dziurę w obudowie komputera, to
    > wie, że to USB. A i tak nie do końca. Widziałem kiedyś ludzi, którzy
    > próbowali włożyć PenDrive'a do gniazdka HDMI w telewizorze..

    Do gniazda eth wchodzi :)

  • 50. Data: 2014-05-06 19:23:27
    Od: walker <m...@g...com>

    On 05/06/2014 09:08 AM, Adam Wysocki wrote:

    > Mój Linux (a używałem go na dziesiątkach komputerów od ~15 lat) nigdy
    > nie miał problemów z USB. Jedyne, jakie były, wynikały z marnej jakości
    > kabli lub uszkodzeń samego sprzętu, tu żaden system nie dałby rady...

    stosowanie samych kabli (nieaktywnych) nawet dobrej jakosci to kwestia
    szczescia ze dziala poprawnie, czytales specyfikacje USB? nic mowi o
    samych przedluzaczach, tylko o przedluzaczach aktywnych, do urzadzenia
    mozna podlaczyc tylko przewod o konkretnych parametrach tzn tylko ten
    ktory jest sprzedawany razem z urzadzeniem