    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Płyty Intela (np. DG41TY) - jaki prąd na 5VSB?
    Date: Thu, 29 Oct 2009 20:09:25 +0100

    Piotr Gogolewski pisze:
    > Chodzi mi o maks. prąd w stanie wyłączenia/czuwanie (5VSB), jaki według
    > dostępnej na stronach producenta specyfikacji technicznej miałaby taka
    > płyta pobierać. Jest podane 3,0 A, co jest dość sporą wartością,
    > Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki - może te dane ze specyfikacji są
    > nieco z sufitu (tak jak ta wartość 0,64 A?)?
    Wszystko to wynika z tego, że porty USB są zasilane w standby. I
    zależnie od tego ile ich jest, i czy jest obsługiwane "uśpienie"
    urządzeń na usb (wtedy muszą pobierać mniej prądu), taki prąd z 5Vstb
    będzie mógł być pobrany. W najgorszym wypadku masz np 6portów USB po
    0.5A każdy (jeśli nie usypiają) i już masz 3A... Jeśli w trybie
    uśpienia/wyłączenia płyty urządzenia prawidłowo chodzą tylko w trybie
    low-power (100mA na urządzenie) to jest mniejszy pobór pradu... A jeśli
    płyta odcina zasilanie ubs w trybie wyłączonym - to może +5Vstby być w
    ogóle słabiutki.
    Ja bym się tym nie przejmował - zmierzył w stby ile tam jest, bez
    podłączania 10 klawiatur na usb na raz ;) i tyle. To w końcu tylko 1 pin
    z złącza atx, wystarczy podpiąć masę (choćby przez P4 złącze wpięte w
    płytę) i miernikiem za 9zł zmierzyć prąd na linii między wtyczką ATX
    24pin a płytą główną (na odpowiednim pinie oczywiście)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173