  • 11. Data: 2011-03-15 20:48:51
    Temat: Re: Płyty ASRock - opinie
    Od: _drc_ <d...@h...siup>

    On Tue, 15 Mar 2011 21:12:33 +0100, Aha <t...@s...com> wrote:

    > proponuje zrobic mala statystyke z allegro jesli ktos ma chwile wolnego
    > czasu:
    >
    > http://allegro.pl/plyty-glowne-uszkodzone-4285

    A co ci da taka statystyka bez danych o sprzedaży?

  • 12. Data: 2011-03-16 06:43:47
    Od: diverek <U...@o...pl>

    W dniu 11-03-15 20:57, MC pisze:

    > ASRock nie jest konkurentem Asusa. To ten sam producent.

    Zawsze istnieje jakaś konkurencja. Większość sprzętu danego segmentu
    robią ci sami producenci. Najlepszym przykładem są chyba Chiny, co nie
    oznacza, że firmy które to później markują jako swoje nie są
    konkurencją. Zamawiam 5tys. kamer CCTV u producenta w Chinach, moja
    konkurencja robi to samo. Kamery są identyczne - różnią się jedynie
    kolorem i zamówionym nadrukiem na obudowie. Oboje, tj. ja i moja
    konkurencja należymy do tej samej grupy kapitałowej...

    --
    Pozdrowienia
    diverek

  • 13. Data: 2011-03-16 08:24:55
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "diverek" <U...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze istnieje jakaś konkurencja. Większość sprzętu danego segmentu robią
    > ci sami producenci.

    Asus i jego marka-córka ASRock nie kierują swojej produkcji do tego samego
    segmentu. Przynajmniej w założeniach.

    > Najlepszym przykładem są chyba Chiny, co nie oznacza, że firmy które to
    > później markują jako swoje nie są konkurencją. Zamawiam 5tys. kamer CCTV u
    > producenta w Chinach, moja konkurencja robi to samo.

    Ludzie kupują jeszcze ten złom? Myślałem, że wszyscy już przeszli na cyfrę.

    > Kamery są identyczne - różnią się jedynie kolorem i zamówionym nadrukiem
    > na obudowie. Oboje, tj. ja i moja konkurencja należymy do tej samej grupy
    > kapitałowej...

    To fajna ta grupa która dopuszcza do konkurencji tracąc swoje pieniądze.

  • 14. Data: 2011-03-16 08:32:57
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-15, o godz. 18:26:56
    diverek <U...@o...pl> napisał(a):

    > Jaki obecnie opinie macie czy też krążą o płytach ASRock? Gdyby je
    > odnieść jakościowo/możliwościowo do głównej konkurencji czyli Asusa,
    > Gigabyte i MSI jak obecnie wypadają?
    > Nie ukrywam, że zainteresowała mnie płyta ASRock P67 EXTREME4 (B3) i
    > nie wiem czy się bać czy brać... ją pod uwagę przy wyborze:)

    Mam w maszynce gdzie testuję różne rzeczy płytę ASRock H55M-LE z
    wsadzonym i3 530 i grafiką Radeon HD4670 512MB od Gigabyte. Chodzi
    sobie toto stabilnie z 4 dyskami SATA. Początkowo były problemy ze
    stabilnością ale okazało się że wsadzony w drugi slot moduł pamięci
    Kingston KVR1333D3N9K2/4G był felerny i w losowych chwilach wieszał
    komputer. Po zastąpieniu innym modułem pracuje sobie stabilnie.
    Odpalone na przemian XP Pro, Win7 64 Pro i Ubuntu 10.10 64bit. Dośc
    dużo żonglowania dyskami bo to maszynka do odwirusowywania, backupów i
    dłubania w cudzych dyskach. Kolega zajmujący się sprzedażą powiedział że
    składają dość dużo komputerów na ASRock-ach do zastosowań biurowych i
    działają stabilnie. Pod mocne obciążenie typu granie/grafika/video
    poleca jednak coś innego twierdząc że stabilność przy wysileniu zależy
    często od konkretnego egzemplarza.

    Zdrówko

  • 15. Data: 2011-03-16 10:58:36
    Od: diverek <U...@o...pl>

    W dniu 11-03-16 09:24, MC pisze:

    > Asus i jego marka-córka ASRock nie kierują swojej produkcji do tego
    > samego segmentu. Przynajmniej w założeniach.

    Obawiam się, że mogłeś nie zrozumieć tego co napisałem. Pisałem o
    rodzajach produktów, a nie segmencie odbiorców końcowych.
    Aczkolwiek to, że firma X produkuje produkty hi-end, a jej firma-córka Y
    low-end nie oznacza wcale, że klienci nie będą migrować pomiędzy
    produktami obu firm. Raczej zawsze kupowałem płyty hi-end, a mimo
    wszystko zainteresowałem się płytami moim zdaniem middle i low-end. Czy
    ktoś ze wspomnianych w Asusie lub ASRock na tym straci i będzie miał do
    siebie pretensje? Asus będzie dążył do zwiększenia sprzedaży swoich
    produktów, a ASRock swoich (to jest chyba m.in. konkurencja :). Kasa i
    tak trafi do wspólnego właściciela :)

    > Ludzie kupują jeszcze ten złom? Myślałem, że wszyscy już przeszli na cyfrę.

    Niestety nie każdego jeszcze stać na systemy IP, aczkolwiek w tym
    nieuchronnie leży przyszłość. Dobra kamera IP, którą obsłuży Ci równie
    dobre i zaawansowane oprogramowanie to wciąż cena razy 2-3. Nie każdy
    potrzebuje od razu rozwiązań IP i kamer Mpix. Czasami do niewielkich
    pomieszczeń wystarczy system standardowy, analogowy, a jakość obrazu i
    nagrań będzie bardzo dobra.
    Co do złomu (rozumiem, że pisząc to wiesz co piszesz, czyt. jesteś z
    branży) to naprawdę zdziwiłbyś się gdybym Ci taki "złom" zaprezentował.

    > To fajna ta grupa która dopuszcza do konkurencji tracąc swoje pieniądze.

    Nie do końca. Taka zdrowa konkurencja w kilku firmach należących do
    jednej grupy kapitałowej, czy mówiąc ogólniej jednego właściciela ma
    swoje zalety. Ludzie mają pracę i muszą konkurować ze sobą generując
    coraz to większy obrót i zyski. Jeśli tego nie robią to w najgorszym
    przypadku firma bądź firmy padną, a ludzie chociażby stracą pracę. A tak
    wszyscy są zadowoleni, a zysk jest większy, nie mówiąc już z wygody jaka
    płynie, gdy się ma pod sobą kilka firm z tej samej działalności :).

    Ok myślę, że tą kwestię zakończymy, bo robi się znów nie na temat tak
    jak niestety coraz częściej w większości wątków na tej grupie.

    --
    Pozdrowienia
    diverek

  • 16. Data: 2011-03-18 12:57:59
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Nie wiem jak teraz ale swego czasu mieli pechową serię P4I45 i pokrewne w
    których to masowo padały kondensatory albo przepalały się układy zasilania
    którym często towarzyszył swąd spalenizny.
    Tak samo seria K8 i K9 pod AMD bardzo szybko siadała m.in sławetne płyty z
    możliwością rozszerzenia z soketu 754 na 939 przy pomocy specjalnego
    adaptera. (chipsety nforce 2 i 3) W nich często siadały i kondensatory jak i
    odwarstwiał się chipset. (Gigabyte też miało ten problem seria K8 i K9). O
    dziwo płyty z chipsetami VIA i SIS okazały się dużo trwalsze. Mam nawet
    jedną działającą do dziś co nie znaczy, że nie powodowały one innych
    problemów np z oprogramowaniem czy biosem.
    Jako ciekawostka trafiła do mnie bardzo stara płyta z roku 2002 na 845 kiedy
    to Asrock zaczynał i była ona naprawdę porządnie wykonana. Gruby przestronny
    laminat, porządne luty i solidne wielkie kondensatory. Wykonaniem nie
    odstawała od ówczesnych produktów np. Intela, że aż przyjemnie było wziąć to
    do rąk.
    Późniejszym wyrobom towarzyszyła niestety bieda w postaci niestarannie
    'nasmarkanych' lutów, układów zasilania przylutowanych pod kątem,
    niechlujnych napisów oraz toporne gniazda kart rozszerzeń i zasilania
    zamontowanie "nie po drodze" co utrudniało prowadzenie kabli. Na dodatek
    część tych płyt pachniała chlorkiem żelaza (kto wytrawiał płyty drukowane
    ten zna ten zapach) oraz sprawiały wrażenie pokrytych lepką substancją.

  • 17. Data: 2011-03-18 13:02:49
    Od: "Karthoon " <k...@W...gazeta.pl>

    Aha <t...@s...com> napisał(a):

    > W dniu 2011-03-15 18:26, diverek pisze:

    > Uzywam ASROCKA od lat mialem tych plyt w rekach 20-30 roznych i moge
    > polecic. Jesli nie lubisz sie onanizowac bajerami i naklejka ASUS czy
    > Gigabyte to kup ASROCKA.

    A zamiast audi/mercedesa dacię. Bo przecież też różnią się tylko znaczkiem...

  • 18. Data: 2011-03-18 13:56:47
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-18 14:02, Karthoon pisze:

    > A zamiast audi/mercedesa dacię. Bo przecież też różnią się tylko znaczkiem...

    Pierdolisz !

  • 19. Data: 2011-03-19 05:58:11
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 20:39:10 +0100, Aha napisał(a):

    > Zlozylem kilka PC na tych plytach i smigaja do dzis.
    ^^^^^^^

    20/30 różnych płyt i kilka złożonych komputerów? Hmm...

    [ Taka dziewczyna, jak już zacznie coś w kierunku faceta uskuteczniać, to ]
    [ on daje się prowadzić jak cielę na rzeź... ]
    [ ...I przeważnie to jest rzeź... (Musk) ]

  • 20. Data: 2011-03-19 05:58:11
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 16 Mar 2011 09:32:57 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > działają stabilnie. Pod mocne obciążenie typu granie/grafika/video
    > poleca jednak coś innego twierdząc że stabilność przy wysileniu zależy
    > często od konkretnego egzemplarza.

    O właśnie. W tym podkreślonym tkwi clou całej sytuacji. Pracując u
    dystrybutora ciut innego sprzętu (monitory) nie raz i nie dwa spotkałem się
    z tematem powtarzalności parametrów danego urządzenia. Bardzo często okazuje
    się, że "nasz" sprzęt powtarzalność parametrów ma naprawdę bardzo dużą
    podczas gdy u konkurencji bywa z tym "różnie".

    [ Przekonania są bardziej niebezpiecznymi wrogami prawdy niż kłamstwa. ]
    [ (Friedrich Wilhelm Nietsche) ]