    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Płytki prototypowe... :-)
    Date: Sun, 6 Jan 2013 03:30:11 +0100

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości
    news:icfhe8pihk15c094afv90cjgqtv3324gl8@4ax.com...
    > A ja wierzę że dało się to zrobić. Też robiłem różne dziwne rzeczy z
    > kynarem i myślę że przy odpowiedniej dozie samozaparcia da się tak
    > polutować. Nie bardzo jednak wierzę w zachowanie pożądanych
    > właściwości sygnałowych takiego czegoś. Scalaki w takich obudowach
    > pracują z reguły w bardzo szybkich układach, gdzie impedancja ścieżek
    > musi być odpowiednio dobrana, muszą też być wszystkie ścieżki danej
    > magistrali (np. bity szyny) tej samej długości, bo 1ns różnicy w
    > dotarciu sygnału na miejsce może już rozwalić transmijsję.

    Przy czymś takim jest jeszcze przecież problem pojemności pasożytniczych, co
    prócz niezgodności czasowych doprowadzi do tego, co w mojej byłej pracy
    określane było mianem interferencji międzysymbolowych - czyli zwykłego
    przekłamania bitu, zamiast zera jedynka i odwrotnie, no...

    > Podejrzewam że tak przylutowany scalak, mimo elektrycznego połączenia
    > z płytką, z "nieznanych przyczyn" nie działał prawidłowo.

    Też tak myslę, poza tym, widziałem tam kilka drucików nie łączących jednak
    przypisanych sobie punktów.

    > Przy czymś takim wyjechanie z płytki "w powietrze" przylutowanym
    > drutem wygląda na morderstwo :-)

    Czyż dodatkowo nie zmienia parametrów elektrycznych? Hmm... to jest aż
    surrealistyczne, jakby to miał być żart dla widowni :P
    Chociaż to, co widywałem... to taki żart staje się wręcz żałosny... I płacze
    klient "panie, nie działa, a na jutro potrzebuję"... Prędzej polutuję
    (robiłem to z powodzeniem) drobniutkie ścieżki na płycie głównej (ktoś
    drapnął i je przerwał), w gąszczu innych równoległych. Przynajmniej czasy i
    pojemności się znacząco nie pozmieniają.
    Jeśli to nie żart, to albo wyjątkowy hobbysta z wyjątkowym samozaparciem co
    chce się sprawdzić, czy da radę, ale raczej albo totalny desperat, albo
    "pahdą", idiota.