  • 1. Data: 2010-01-24 18:36:38
    Temat: Płyta na 2 procesory AMD
    Od: Expedyt <expedyt@____n**ospam__.op.pl>

    Czy ktoś może mi doradzić płytę główną z dwoma gniazdami procesora, na 2
    procki 4-rdzeniowe AMD? Szukałem w sieci, ale są tylko płyty
    jednoprocesorowe.
    Exp

  • 2. Data: 2010-01-24 19:39:51
    Temat: Re: Płyta na 2 procesory AMD
    Od: "Maciek D." <k...@i...pl>

    W dniu 2010-01-24 19:36, Expedyt pisze:
    > Czy ktoś może mi doradzić płytę główną z dwoma gniazdami procesora, na 2
    > procki 4-rdzeniowe AMD? Szukałem w sieci, ale są tylko płyty
    > jednoprocesorowe.
    > Exp

    Raczej nie znajdziesz. Duale pod amd widziałem tylko na socket f, o coś
    takiego:
    http://www.techsklep.pl/plyta-serwerowa-supermicro-h
    8dme2-p-7535.html

    --
    Pozdrawiam,
    MD

  • 3. Data: 2010-01-24 21:10:20
    Od: Andrzej <d...@w...pl>

    On 24 Sty, 20:39, "Maciek D." <k...@i...pl> wrote:

    > Raczej nie znajdziesz. Duale pod amd widziałem tylko na socket f, o coś
> [...]

    Wieloprocesorowość dla procesorów AMD tylko w przypadku opteronów.
    Seria opteron 2xxx to 4 rdzeniowe procesory seria opteron 8xxx to 8
    rdzeni. Tu wszystko jest opisane
    http://www.amd.com/pl-pl/Processors/ProductInformati
    on/0,,30_118_8796_14309,00.html

    Płyty do tych procesorów np. MSI K9ND, GA-3CESL-RH.

  • 4. Data: 2010-01-26 12:15:36
    Od: robot <"robot[adres-falszywy]"@onet.pl>

    Andrzej pisze:

    > Wieloprocesorowość dla procesorów AMD tylko w przypadku opteronów.
    > Seria opteron 2xxx to 4 rdzeniowe procesory seria opteron 8xxx to 8
    > rdzeni.

    8xxx znaczy, że mogą pracować w konfiguracji 8-procesorowej a nie, że jest 8 rdzeni.

    > Płyty do tych procesorów np. MSI K9ND, GA-3CESL-RH.

    Expedyt - zainteresuj się produktami firmy TYAN

    http://www.tyan.com/

    --
    pozdro

  • 5. Data: 2010-01-26 14:01:03
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    robot pisze:
    > 8xxx znaczy, że mogą pracować w konfiguracji 8-procesorowej a nie, że jest 8
    rdzeni.

    Dodałbym, że nie tylko. Seria 8000 działa również w systemach 4
    procesorowych.

    Rozwiązania >1 CPU posiada również SuperMicro.

    PS:
    Przy wyborze płyty, warto decydować się na te o wiekszych wymiarach. Ja
    mam np. Tyan HT1000E - 3970 i tutaj musiałem załozyć mniejszy cooler na
    jeden z procesorów, gdyż zasłaniał gniazdo PCI-X.

    Jeśli chcesz użyć platformy wieloprocesorowej do rozwiązania typu
    VMware, sprawdź stepping procesora - może nie być wspierany. Druga
    sprawa to konfiguracja banków pamięci. Mam wrażenie, że jest łatwiej
    jeśli każdy procesor ma własny bank (czyli inaczej niż jest to w Tyan HT
    1000E 3970).

    Druga istotna sprawa: Warto by serwer wyposażony był w Management board
    lub IKVM. Ja np. wyłączam serwer na noc (oszczędność prądu), a włączam
    zdalnie poprzez IPMI.

    --
    pozdrawiam
    Piotr