  • 51. Data: 2009-06-05 14:43:46
    Temat: Re: PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Twoich wierzycieli pewnie obchodzi i sąd też bedzie obchodzic.
    Ale co do meritum zgadzam się - w bankach wystarcza paszport, a w takim j...m
    polkomtelu nie?
    Dziwne.
    JaC

    -----

  • 52. Data: 2009-06-05 14:46:36
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Być może także dlatego, że w niemieckich paszportach jest adres zamieszkania
    podejrzanego.
    Co za policyjny kraj, no normalnie hitleryzm...
    ;-)
    JaC

    -----

    > A ja myślę, że gdyby był to Niemiec, to nie miałby problemów z zakupem niezależnie
    od tego, że od cudzoziemca wymagano by paszportu a nie dowodu osobistego.

  • 53. Data: 2009-06-05 17:48:48
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Maciek pisze:

    > może się wykręciła w obawie o nieopłacane później
    > rachunki, itp.? Prewencja jest tańsza niż windykacja.

    Na to jest prosty sposób i system sam klienta odrzuci. Wystarczy przy
    weryfikacji stosowne okienko zaznaczyć :)

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 54. Data: 2009-06-05 17:58:02
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    art_noise pisze:

    > No wlasnie to jest ciekawe pytanie. Dotknales sedna. Sam tego nie wiem i
    > dlatego wyslalem skarge do Rzecznika. Zobaczymy co odpowie.

    Zlekceważy pewnie temat.
    Zarówno Polkomtel jak też dowolna inna spółka ma prawo określić na
    podstawie jakich dokumentów będzie świadczyć usługi.
    Nie podoba się to nie korzystaj.

    Era swego czasu chyba rachunki za energię i gaz przyjmowała.

    Mam jakąś działalność gospodarczą i świadczę usługi. Przewidziałem
    świadczenie usług tylko z osobami posiadającymi D.O.
    I co zrobisz?
    Skargę napiszesz?
    Przecież mogę sobie dowolne kryteria określić np świadczenie usług dla
    osób w wieku powyżej 65 lat lub tylko emerytów lub cokolwiek sobie wymyślę.

  • 55. Data: 2009-06-05 23:06:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2009 20:28:37 +0200, Prosiak w kalesonkach napisał(a):

    > TY masz kaprys, by poslugiwac sie paszportem, ktos inny ma KAPRYS, by
    > obslugiwac tylko klientow z dowodami. Pienisz sie i opluwasz innych, bedac
    > przy tym ignorantem zapatrzonym w siebie. Wasza firma tez toleruje
    > wszystkich i wszystko?? Tez nie ma zadnych wymagan wobec
    > klientow/kontrahentow??

    Nie ma żadnych, wydumanych.

    > W paszporcie masz dane adresowe? W skarbowce tez poslugujesz sie tylko
    > paszportem?

    Oczywiście.

    > Bo ja, jak zakladalem (nejedna z reszta) dz. gosp, to proszono
    > mnie o DO a nie paszport. Paszportu mozna uzyc, jesli bylbys cudzoziemcem, z
    > POSWIADCZONYM miejscem zameldowania. To nie wymysl komuny - to
    > zabezpieczenie, ktore potwierdza, ze gdzies mozna wyslac korespondencje, ze

    LOL. A wiesz, w dowodzie mam adres, gdzie nie mieszkam od 20 lat.

    > walczy z upadla komuna... Czlowieku - komuna upadla dwie dekady temu! Podaj

    Właśnie. A 'meldunek', ten komunistyczny wymysł dalej się trzyma.
    Tak na marginesie - jak te firmy i urzedy skarbowe w UK działają. Tam nie
    ma dowodów osobistych ani innych,. podobnych im dokumentów...

    Dorośnij...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 56. Data: 2009-06-05 23:26:51
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

    > Zlekceważy pewnie temat.
    > Zarówno Polkomtel jak też dowolna inna spółka ma prawo określić na
    > podstawie jakich dokumentów będzie świadczyć usługi.
    > Nie podoba się to nie korzystaj.

    Nie wiem czy zlekceważy, może się za to weźmie i wreszcie do ludzi dotrze że
    paszport jest również dokumentem potwierdzającym tożsamość.
    Na dzień dzisiejszy moja skarga jest rozpatrywana przez prawników RPO.
    Rozmawialem wczoraj telefonicznie i gosc potwierdzil ze sprawa jest nowa i
    ciekawa.

> [...]
    > Przecież mogę sobie dowolne kryteria określić np świadczenie usług dla
    > osób w wieku powyżej 65 lat lub tylko emerytów lub cokolwiek sobie

    Pewnie można określać różne kryteria doboru kontahentów, byle by się to nie
    kłóciło z prawem polskim ktore jest nadrzedne nad prawami ustalanymi przez
    spolki. Jeśli Polkomtel ma w regulaminie ze potrzeby dowod tozsamosci - to
    ma lipe. Jesli okreslil ze tylko DO - no to nie wiem, zobaczymy czy te
    zapisy sa zgodne z prawem.

    > Florian Marzejewski
    > http://bezpieczenstwo-osobiste.com
    > http://detektywtorun.pl
    > +48 509 969 040; +48 791 969 040
    > Doradca Handlowy Plus GSM (G300)
    > +48 607 600 027

    Czy to ze jestes doradca Polkomtela ma jakies znaczenie w tej dyskusji?

    Pozdrawiam
    Art_noise

  • 57. Data: 2009-06-05 23:26:51
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

  • 58. Data: 2009-06-05 23:26:51
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

  • 59. Data: 2009-06-06 07:00:54
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jesli złozysz tzw. oferte publiczną to możesz dostać w dupę.
    JaC

    -----

  • 60. Data: 2009-06-06 08:50:43
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:

    > Jesli złozysz tzw. oferte publiczną to możesz dostać w dupę.

    Zależy do kogo jest ta oferta kierowana.
    Być może próbując uchronić się przed wyłudzeniami operator takiego
    dokumentu wymaga.

    Różne mogą być pobudki ale każdy przedsiębiorca ma prawo określić komu i
    na jakich warunkach będzie świadczył usługi.

    Rzecznik Praw Obywatelskich nic tutaj nie pomoże bo w tym przypadku nie
    są ograniczane takie prawa.

    Obywatel pełnię praw obywatelskich zachowuje, a to, że ktoś nie chce z
    nim zawrzeć umowy to już inna bajka.

    Powiem ze swojego podwórka.
    Jeśli mam takiego klienta pieniacza to 100x wolę z nim nie podpisywać
    umowy (są na to różne sposoby - w tym systemowe) niż raz podpisać i
    później jeszcze klient z pretensjami będzie przychodził.

    Po co mi to?