  • 61. Data: 2009-06-06 08:55:34
    Temat: Re: PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    art_noise pisze:

    > Nie wiem czy zlekceważy, może się za to weźmie i wreszcie do ludzi dotrze że
    > paszport jest również dokumentem potwierdzającym tożsamość.
    > Na dzień dzisiejszy moja skarga jest rozpatrywana przez prawników RPO.
    > Rozmawialem wczoraj telefonicznie i gosc potwierdzil ze sprawa jest nowa i
    > ciekawa.

    A możesz powiedzieć w jakim zakresie ograniczono twoje prawa?

    > Pewnie można określać różne kryteria doboru kontahentów, byle by się to nie
    > kłóciło z prawem polskim ktore jest nadrzedne nad prawami ustalanymi przez
    > spolki. Jeśli Polkomtel ma w regulaminie ze potrzeby dowod tozsamosci - to
    > ma lipe. Jesli okreslil ze tylko DO - no to nie wiem, zobaczymy czy te
    > zapisy sa zgodne z prawem.

    Aż sam jestem ciekaw. Dla mnie nie ma problemu ale z chęcią będę śledził
    temat.

    > Czy to ze jestes doradca Polkomtela ma jakies znaczenie w tej dyskusji?

    Nie.
    Oprócz tego jestem tez przedsiębiorcą i również wymagam dowodu
    osobistego i niejednokrotnie na podstawie tylko i wyłącznie własnych
    zasad odmawiam świadczenia usług.
    Czy to też się kwalifikuje dla RPO?

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 62. Data: 2009-06-07 22:33:18
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

    > A możesz powiedzieć w jakim zakresie ograniczono twoje prawa?

    Zadzwon do punktu plusa albo do banku i zapytaj sie co jest potrzebne do
    kupna telefonu/zalozenia konta. Pewnie jednym z warunkow bedzie - dowod
    tozsamosci.
    No wiec paszport jest dowodem tozsamosci. Skoro odmowili przyjecia
    takowego - stanowia swoje prawo.

> [...]
    > i niejednokrotnie na podstawie tylko i wyłącznie własnych zasad odmawiam

    Tak zupelnie z ciekawosci - jestes przedsiebiorca i wymagasz od swoich
    kontrahentow dowodu osobistego. Po co?
    Bo rozumiem ze mozesz domagac sie dowodu tozsamosci ale dlaczego akurat
    dowodu osobistego?

    Pozdrawiam
    Art_noise

  • 63. Data: 2009-06-07 22:39:31
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

    > Powiem ze swojego podwórka.
    > Jeśli mam takiego klienta pieniacza to 100x wolę z nim nie podpisywać
    > umowy (są na to różne sposoby - w tym systemowe) niż raz podpisać i
    > później jeszcze klient z pretensjami będzie przychodził.
    >
    > Po co mi to?

    Troche to "klienta pieniacza" odebralem do siebie bo i ja zainicjowalem ta
    dyskusje.
    Wiec wyjasniam - nie jestem pieniaczem, zlewam pieniactwo, nie podoba mi sie
    ogolnie prawo w polsce bo jest mocno burdelowate, no ale prawo to prawo i
    trzeba przestrzegac. Wiec skoro ja mam je przestrzegac to tym bardziej
    polkomtel.
    Jeszcze raz dobitnie napisze - paszport jest dowodem tozsamosci. Jest to
    zapisane w prawie polskim. Jest to pewnikiem. Wiec po co ta dyskusja ze
    trzeba DO? Nie trzeba i tyle.
    Nie ma co dyskutowac, wystarczy pogogolowac.

    Pozdrawiam
    Art_noise

  • 64. Data: 2009-06-08 06:01:52
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    art_noise pisze:

    > Zadzwon do punktu plusa albo do banku i zapytaj sie co jest potrzebne do
    > kupna telefonu/zalozenia konta. Pewnie jednym z warunkow bedzie - dowod
    > tozsamosci.

    A co ma do tego punkt obsługi czy bank?
    Jeśli dostaną polecenie o zmianie zasad i regulaminów z informacją aby
    DO tylko przyjmować to co?

    > No wiec paszport jest dowodem tozsamosci. Skoro odmowili przyjecia
    > takowego - stanowia swoje prawo.

    No i do tego też mają prawo. Nazywa się to regulaminem świadczenia usług.

    > Tak zupelnie z ciekawosci - jestes przedsiebiorca i wymagasz od swoich
    > kontrahentow dowodu osobistego. Po co?
    > Bo rozumiem ze mozesz domagac sie dowodu tozsamosci ale dlaczego akurat
    > dowodu osobistego?

    Każdy pełnoletni obywatel RP ma obowiązek posiadać DO. Po co mi
    kombinować z innymi dokumentami skoro dowód każdy musi posiadać.
    W przypadku obcokrajowca rzeczywiście wystarczy mi paszport.

  • 65. Data: 2009-06-08 06:12:03
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    art_noise pisze:

    > Troche to "klienta pieniacza" odebralem do siebie bo i ja zainicjowalem ta
    > dyskusje.

    Pisałem ogólnie o tego typu klientach.

> [...]
    > ogolnie prawo w polsce bo jest mocno burdelowate, no ale prawo to prawo i
    > trzeba przestrzegac. Wiec skoro ja mam je przestrzegac to tym bardziej

    A w czym nie przestrzega?
    Uznaje paszport jako dokument tożsamości ale do podpisania umowy wymaga
    DO. Jego (jak i moje) prawo.

> [...]
    > trzeba DO? Nie trzeba i tyle.
    > Nie ma co dyskutowac, wystarczy pogogolowac.

    Nie rozumiesz podstawowej różnicy.
    1. To uznawanie paszportu jako dokumentu tożsamości
    2. Uznawanie paszportu jako dokumentu wystarczającego do podpisania umowy

    W pierwszym przypadku musiałby być jasny komunikat ze strony polkomtela,
    że paszport nie jest dokumentem tożsamości - to nie przejdzie.

    W drugim przypadku operator uznaje, że paszport DLA NIEGO jest
    niewystarczajacym dokumentem i od obywateli RP wymaga DO.

    Poczekamy na odpowiedź RPO i wówczas będzie jasne czy przedsiębiorca ma
    prawo narzucić jakiego dokumentu wymaga do podpisania umowy.

    Moim zdaniem ma takie prawo.

  • 66. Data: 2009-06-08 10:02:39
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Poczekamy na odpowiedź RPO i wówczas będzie jasne czy przedsiębiorca ma
    > prawo narzucić jakiego dokumentu wymaga do podpisania umowy.

    Mozliwe, zobaczymy co odpowie RPO.

    Natomiast mozliwe ze nie do konca jasno sie wyrazilem w dyskusji z toba i
    nie podalem odpowiednich linkow. Juz to naprawiam.

    http://www.plus.pl/informacje/regulaminy/zalacznik_d
    o_regulaminu_2003.pdf

    To jest zalacznik ze strony plusa, jakie dokumenty sa wymagane przy
    podpisaniu umowy.
    Zwroc uwage - strona 4, na samej gorze - dokumenty wymagane przy sp. z o.o.
    i spolce akcyjnej - wymagany jest DOKUMENT TOZSAMOSCI osoby upowaznionej do
    zawarcia umowy.
    Faktycznie przy osobach fizycznych itp wymagaja jasno w zalaczniku Dowodu
    Osobistego, ale przy sp. z o.o. - jest mowa o dokumencie tozsamosci.

    Pozdrawiam
    Art_noise